Plus igen efter mf/ma
Jag orkar verkligen inte heller! Detta trots att jag är arbetslös.
En bra dag är en dag när jag lyckas laga mat till familjen (och då menar jag inte värma färdig ärtsoppa eller pytt i panna vilket det tyvärr oftast blir just nu... *skäms*) De flesta dagarna orkar jag inte ens laga mat, utan ligger större delen av dygnet. Tråkigare mamma, fru och vän får man leta efter tyvärr.Gråter Vill helst ligga och ha det tyst och mörkt omkring mig, mår lite mindre illa då... Därtill blir humöret inget vidare av att må som jag gör, så jag är både ledsen och lättirriterad och ilsken också! Obestämd
Jag var hos läkaren idag, tycker tyvärr inte särskilt mkt om honom. Obestämd Berättade om mina svimningskänslor och att jag svimmat 2ggr, men han ville varken kolla tryck eller hb, utan skyllde bara på kräkningarna. Men ville inte heller kolla saltbalansen, vilket jag tycker borde vara aktuellt i sammanhanhet. Han tyckte därtill jag såg PIGG ut. Det var då den första som har sagt det på de senaste 4 månaderna. snarare brukar vänner utropa "men gud vad du ser trött ut!" och liknande när de ser mig. Vet inte var han har sina ögon den läkaren...
För att nämna ngt possetivt också, så har jag bokat tid för ett köns-3D/4D ultraljud den 3 december! Det blir nästa milstolpe, nästa sak att se fram emot! Ska bli spännande! Hade egentligen velat ha det några veckor tidigare, men de hade inga tider som passade oss då så det fick bli den 3:e. Är i v 25 då.
Och den 9:e december är det dax för "v 25 BM-besöket". Känns ganska långt borta... Fram tills dess har vi inget baby-relaterat inbokat. Men det är iaf bara 2 dagar kvar tills halvtid. Det har varit en lååång väg hit, hoppas resten av graviditeten kan få gå lite smidigare...
) Inte har barnen svårt att växa där inne heller, det är tvärt om ganska vanligt att barn till mödrar som spyr hela graviditeten, är ganska stora.
Shit vilken mage jag har redan den här gången, så här såg jag inte ut förän i v 27-30 med första barnet, vart ska det sluta!?! Eller så blir magen kanske inte större i slutändan, utan bara tidigare, vad vet jag...

Ibland så får jag så hårda kickar att hela jag hoppar till, och jag vaknar ofta nattetid av det. Igår (20+0) fick maken känna första riktiga sparken på utsidan också!