Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Plus igen efter mf/ma

tack tjejer... ja det är verkligen ett helvete. Funderar skarpt på att kolla om hon har adhd. Hon kan inte gå, utan springer alltid på tå överallt och är hyperaktiv 20 h/dygn...

Men jag ska försöka vara stark, ska försöka stålsätta mig och söka hjälp... man kan inte klara allt här i världen.jag är inte en perfekt mamma, det kanske man måste intala sig själv.

Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-10-07 22:46:29 följande:
    Understimulerad? Kanske är något tillfälligt också. Jag tycker inte man ska "jaga" diagnoser i första hand men HJÄLP absolut!

Klart ingen är en perfekt mamma, man gör sitt bästa! Skickar masssa kramar!!
    klart hon är understimulerad, hur ska man kunna timulera henne när hon kräver stimuland 20 h /dygn?
    tog ett danspass här hemma med henne och det tyckte hon om.. men eftersom jag inte har all ork i världen just nu blev jag trött och hon GALL skrek på mig att vi skulle fort.s.
  • Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-10-07 22:51:52 följande:
    Klart du inte har all ork i världen, och hon kanske känner av de också och slår lite bakut pga vad som komma skall. Jag vet inte, bara en teori då min vän hade ungefär likadant hos sig med sitt barn då hon väntade sin andra.

Äsch ja vet inte. Dumt o säga ngt kanske, sorry.

Hoppas de blir bättre iallafall, kram!
    nej men så är det nog. för det är sen jag blev gravid som hon blivit så här.
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2010-10-08 09:53:48 följande:
    Odd: grattis till körkortet!

Längtan. Låter förbaskat jobbigt det där... Har hon alltid varit sådan här, eller är det ngt nyuppkommet? För har det dykt upp ganska nyligen, så kanske Sofys ide´ om att hon påverkas av vad som händer i era liv just nu, ganska trolig...

Våran dotter, som nu är 4½, har varit förbaskat jobbig, väldigt påverkad av hur jag har mått, känt och oroat mig: runt mina missfall och sedemera graviditet. Framförallt under sista 8 månaderna som varit väldigt intensiva med detta har det varit ett evigt gråt, gnäll och bråk om allt och inget. Det som fungerat bäst då har varit kärlek och närhet, och att vi (eller framförallt jag) verkligen försökt vara med henne helhjärtat och mycket...  Det är fortfarande en hel del gnäll emellanåt, men avsevärt bättre än vad det har varit.

EGO: Har varit vaken en timme, och redan spytt 10ggr *urk* Vi som skulle åka och titta på ny traktor idag (ha ha vad det låter bonnigt, men det är ju så det är.Skrattande) Nu fick maken och dottern åka själva, hoppas de väljer väl även utan mig...
    ja det är nog så. jag ska verkligen försöka tillbring mer tid med henne och göra saker som hon verkligen tycker är roligt, det kanske räcker för att hon ska lugn aner sig.. Kram
  • Längtan efter liten
    sofy skrev 2010-10-08 12:53:43 följande:
    Hello tjejer!

Hemma från UL + läkarbesök nu. UNDERBARA läkare! Jag älskar henne. Hon finns på Ultragyn vid odenplan och är absolut bäst. Hon tog upp att de finns stödgrupper för mammor som själva har ADHD, JATACK sa ja direkt. De är min oro, hur hanterar jag min ADHD och bebis? Men de va inga problem sa hon. Pratade massa annat runt också o min man va me, sen kollade vi in lilla pyret som låg o sparkade som fasen, en liten zlatan sa hon! Sen gnuggade den sig i ögonen, va väl trött stackarn ;) Och så mätte hon, jäkla high-tech apparat kan ja lova. 5,1 cm vilket innebär 11+6 idag. Haha! En liten genväg sådär ;) Hon tyckte ja skulle gå mer på de här datumet jag fick nu, alltså BF 22 april istället. Så ja, hm.. jaja isåfall är ja ju i v 13 imorn ;) Va skönt! Den lille har ju alltid legat nån dag eller två före de ja trodde i storlek så får väl gå på de då.

Pancakes; Jag hade åkt, ska upp över nyår me familjen + min man och då är jag i v 23 typ, någe sånt - och jag ska åka :) Kanske inte svarta pister men absolut blå iallafall, kanske inte lika hårt som ja brukar köra heller men åka ska jag. Happiness åkte i 7e månaden en gång, så de går de :)
    guuuud så skönt :) hur många dagar blev du bakflyttad?=)
  • Längtan efter liten

GRATTIS VÄNNEN TILL LILLA WILDA!!
     så otrooligt skönt det måste kännas nu.
    sitter här med gråten i halsen.

• Längtan efter liten
    Mamma till W skrev 2010-10-12 18:59:07 följande:
    Snart får ni era skatter med! Åh vad det ska bli roligt att följa.

Wilda var 3485 tung och 51 lång så jag tycker hon var förvånansvärt liten med tanke på att hon kom på bf+10!
    en riktigt sötsak.. åh så jag längtar..
    inatt drömde jag att jag fick en liten son - vilken lycka det  var.
  • Längtan efter liten

ja men helt tokigt blev det inte iaf :)
    huvudsaken var att det blev en alldeles perfekt liten bebis :D

• Längtan efter liten
    LittleJunia skrev 2010-10-12 21:11:45 följande:
    Jag är också lite rädd för stor bebis.. min lillkille vägde 4190 g och var 55 cm lång.. o det blev sugklocka..
    Hoppas denne bebben kommer i tid, då kanske den åtminstone håller sig ungefär där, annars är jag rädd det blir större..
    jag är också livrädd för stora bebisar...
    min dotter vägde bara 2590 och var 48 lång, så INTE mer än 3000 tack :/
  • Längtan efter liten

shit vad stora bebisar :/ hade varit livrädd...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma