färnik skrev 2010-10-08 09:53:48 följande:
Odd: grattis till körkortet!
Längtan. Låter förbaskat jobbigt det där... Har hon alltid varit sådan här, eller är det ngt nyuppkommet? För har det dykt upp ganska nyligen, så kanske Sofys ide´ om att hon påverkas av vad som händer i era liv just nu, ganska trolig...
Våran dotter, som nu är 4½, har varit förbaskat jobbig, väldigt påverkad av hur jag har mått, känt och oroat mig: runt mina missfall och sedemera graviditet. Framförallt under sista 8 månaderna som varit väldigt intensiva med detta har det varit ett evigt gråt, gnäll och bråk om allt och inget. Det som fungerat bäst då har varit kärlek och närhet, och att vi (eller framförallt jag) verkligen försökt vara med henne helhjärtat och mycket... Det är fortfarande en hel del gnäll emellanåt, men avsevärt bättre än vad det har varit.
EGO: Har varit vaken en timme, och redan spytt 10ggr *urk* Vi som skulle åka och titta på ny traktor idag (ha ha vad det låter bonnigt, men det är ju så det är.

) Nu fick maken och dottern åka själva, hoppas de väljer väl även utan mig...
ja det är nog så. jag ska verkligen försöka tillbring mer tid med henne och göra saker som hon verkligen tycker är roligt, det kanske räcker för att hon ska lugn aner sig.. Kram