• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2010-09-24 14:05:22 följande:
    Oj, huvudet bubblar av frågor nu efter plusset. Hur många test har ni tagit och hur länge höll ni på? Man kan ju bli tokig om man ska hålla på och tolka starka och svaga streck i all evighet. När jag plussade sist tog jag ett test. Punkt. Men hade jag tagit ett till i vecka 7 hade jag nog fått redan på MA:t redan då istället för att gå till vecka 11.

Den andra frågan är: Bokade ni alla tid för tidigt VUL? Jag har tänkt att jag ska göra det om det blir som förra gången att jag inte har symtom men nu känner jag att jag vill göra det oavsett så jag slipper gå så långt som förra gången om nåt är galet.
    Vi gjorde ett vul i 7+6, då mitt ma hade dött i vecka 3-4 och vi upptäckte det i vecka 12. Sen blev det ett ul i 12+0 för att stilla min oro, var dagen då jag skrapades med mitt ma, sen blev det ett vul i 13+2 pga blödning, rul i 17+6, rul i 18+5, 3d-ul i 28+6, ul i 36+6 och ul i 37+0. Där är min lilla historik! :) 

Angående sex. Vi har haft sex sporadiskt under grav. I snitt har det väl blivit en gång var tredje - fjärde vecka. I början var min man väldigt rädd och sen har jag haft en massa blödningar så då har vi båda valt att avstå. och nu när det är så nära till bf så vill inte min man för barnet ska ju "faktiskt ut där". :) Sen de senaste tre månaderna har det känts som att jag blivit av med oskulden varje gång och skavt ordentligt efteråt så nu vill inte jag ha mera, eller har frågat om vi inte kan färdknäppa lite för att kanske ev få igång en förlossning, men han vägrar! :)  
  • Mabaja
    Bjornis skrev 2010-09-24 22:50:34 följande:
    Mabaja: Vi hade sex för två veckor sen ungefär. Först ggn sen plusset och det var verkligen som att bli av med oskulden. Allt kändes så knasigt. Haha. Kan inte säga att jag är sugen så ofta heller. Kan få ett kort sug men sen bara lägger det sig när jag tänker på allt "jobb". Haha.
    HAHA, vad bra att jag inte är ensam! Satan vad det skavde och hade sig efteråt. haha..

Har fått massa mensvärk långt ner i magen.. Vill att det ska leda till något nu! :)
  • Mabaja
    Bjornis skrev 2010-09-24 23:03:33 följande:
    O, hoppas den kikar ut snart!!!
    Snart blir det, senast 14 oktober! :) gärna tidigare, haha.
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-09-24 23:08:56 följande:
    *mensvärk* låter lovande
    Skulle vara roligt om det drog igång just inatt för min man har druckit whiskey... Dvs han kan inte köra.. hahaha
  • Mabaja
    Lite ego från min sida: Har sagt i flera veckor att vi ska skrämma ut bebisen idag genom att gå på ikea (lönehelg). Det gick hyfsat. När vi stod i kön för att betala känner jag hur det blir alldeles varmt mellan benen. Jag bara "hjälp, kissar jag på mig".. Kröp närmare min man och kände efter, torrt.. Men nåt var ju inte riktigt som innan. Så när jag sen fick möjlighet sprang jag in på toa. Trosskyddet jätteblött och kladdigt i gröngul nyans med lite blod i.. YES slemproppen...

Eftersom jag min smartskalle inte hade tänkt på att ta med mig något trosskydd att byta med så stoppade jag i massa papper. När jag nu kom hem var pappret jätteblött och INTE kladdigt. Så nu har jag nytt trosskydd i och ska hålla koll om det börjar hända nåt! För är det vatten så måste vi in på kontroll för att veta om jag får vara uppe och röra på mig iom att de inte kan konstatera om jag är fixerad eller inte! Så nu håller vi tummarna.

Håller på att fixa här hemma nu det sista, ska bära in spjälsängen i sovrummet och montera upp våra trådställningar vi köpte idag och så. Tvättar iaf sängkläderna vi köpte till bebisen för fulla spjäll!
  • Mabaja
    Lallan skrev 2010-09-25 17:11:34 följande:
    Mabaja: Härligt, nu börjar det bli riktigt spännande
    Det börjar bli spännande OCH förvirrande! Funderar på om vattnet börjat sippra eller inte! :) Mitt trosskydd var väldigt fuktigt nyss och inga synliga flytningar, de brukar ju synas lite iaf. Och troskanterna är fuktiga..

Så nu börjar vi bli förvirrade. :)

Vi har iaf börjat packa väskan. Bebisens väska är packad, Daniel skulle prompt ha väskan till vagnen för det ska synas att det är till bebisen! :) Så har även börjat plocka fram mina grejer! :)
  • Mabaja

Har varit inne nu på förlossningen.. Jag blev mer förvirrad än säker på vad som händer om man får säga så.

Det vi fick veta när vi var där var att jag har väldigt tjocka gula flytningar runt omkring tappen. Så antingen är det slemproppen eller svamp... Då det var så tjocka gula flytningar så är det inte ovanligt om man har lite grönfärgat som jag haft det nu i ett par veckor. Eftersom det tidigare idag har varit lite blodblandat så är det nog slemmis iaf. Alltid något! och de kunde inte konstatera vattenavgång om den är så minimal som jag beskrivit så kan den hindras av mina tjocka gula flytningar... Så nej, jag blev inte mycket klokare på vad som händer. Men vad gör det, det drar igång när det drar igång! :) Men min man tror att det är vatten ändå. :)

Konstaterade iaf mycket rörelser, en del sammandragningar och hjärtslag som låg mellan 100-180...

Blir fler turer till fl! Jag lovar! HAHA

och som sagt, flytningar ska ju läggas ovanpå och mitt har gått igenom... Så jag hoppas att min man har rätt! haha

• Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-25 23:33:51 följande:
    Misstänker oxå vatten så din man misstänker det inte själv då
    Men det du har rätt är att ni kommer att åka troligtviss om 2 dagar igen hoppas jag hehe
    Ja slemmis o flytningar och alla dessa j*vlar haha så länge bebisen mår bra e det okejHjärta
    Grejen är ju den att jag trodde att man skulle vara mer säker efteråt än innan, men jag blev ju bara mer funderad... Eftersom hon antydde att jag kan ha svamp. Men eftersom det inte kliade skulle jag avvakta. Hallå, vad ska man tro egentligen? :)

Jag har ingen brådska egentligen, har ju räknat med bebis först 7-8 oktober. Men självklart önskar jag en septemberbebis! :) Ja ja, bara att vänta och se, WT kommer när WT vill komma! :) Så länge får jag hålla i tyglarna här hemma och inte låta min man bli alldeles galen... Jag trodde att det var kvinnan som var mest otålig, men inte här! :)

Var min man som ville att jag skulle ringa förlossningen dessutom! HAHA.
  • Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-25 23:52:55 följande:
    HAHAHA Man lär ju märka om man har svamp
    Ja WT kommer när han känner att det börjar bli tråkigt i magen och då han vill träffa konstiga mamman och knasiga pappan
    Precis. Möta mammas tutte och pappas bröst! HAHA. Min man har planerat hur han ska tillbringa sin pappalediga tid de tre veckorna han ska vara hemma.. När det inte är mammas tutte som gäller så ska bebisen ligga på hans bröst i soffan framför tvn. HAHAHA.
  • Mabaja

Angående foglossning.

Min började i vecka 12 och yttrade sig som så att det ilade i ljumskarna och gjorde ont i höger höft.

Sen v 14-15 ca har jag haft kraftig foglossning på vänster sida där vänster höft gör jätteont och inte riktigt "hänger med". Har svårt att gå i trappor och uppförsbackar. och när det gör riktigt ont måste jag hålla i mig för att ta mig framåt.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma