• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Jag är inte vaccinerad mot nån influensa och hittills lever jag som jag borde! :)

Har även fått veta att jag inte är immun mot Röda Hund längre heller. Satan, nu måste jag vara gammal. haha. om det vaccinet gått ur kroppen!

• Mabaja
    toksnippa skrev 2010-09-28 20:10:15 följande:
    Är i v. 26, haft massa duster med sammandragningar sedan v. 22-23.

mallanis: tack! hoppas jag med, det molar än. Huu!
    har du varit i kontakt med förlossningen?
  • Mabaja
    Sofy: Min trötthet försvann för ett par veckor sen, typ 35-36! :) Nu är den tillbaka av annat slag, dvs jag är vaken halva nätterna pga kraftiga förvärkar.

Pancakes: ÅK på din resa! Jag var till Egypten när jag var i v 25-27... Åkte på magsjuka andra dagen och var riktigt dålig i tre veckor men bebisen lever och har BF imorgon!

Ego: Det som händer här är väldiga förvärkar halva nätterna och halva eftermiddagarna.... Men så dör det ut och jag blir besviken. Vill ju att det ska dra igång nån gång! :) Får sikta in mig på en oktoberbebis istället! Ska nu iväg och jobba min näst sista dag på tre månader! Tjohoo!
  • Mabaja
    mallanis skrev 2010-09-29 09:37:53 följande:
    Näe jag vet pancakes, nu ska vi vara glada ;) (mantra, mantra mantra- Vi är glada och (jätte) gravida ;) )

Jag hade nog åkt men sett till att jag åt mat som var genomstekt och hade passat mig extra från saker som inte varit upphettade och lite försiktigt med sallad!

Vet ni föresten hur det är sagt med flyg- hur länge får man flyga när man är gravid?
    Du får flyga till v 28 utanför Europa och inom Europa är det till v 36 eller 37. Sen beror det lite på flygbolagen med... Men generellt är det de som gäller.
  • Mabaja
    Pancakes skrev 2010-09-29 09:45:44 följande:
    Oj, jobbar du fortfarande? Tappert! Hoppas det drar igång snart för dig! Superspännande!!! Är du nervös?

Tack för stödet! Jag är nog försiktig med vad jag äter och kör med handsprit och sånt. Men det gör man ju alltid när man reser så det är ingen större skillnad. Det finns flera olika restauranger på hotellet bla en sushibar och den kanske jag ska hålla mig ifrån. Sen ska man väl vara lite försiktig med att sola, eller hur? Eller är det först senare i graviditeten som det är känsligt med pigmentfläckar och sånt?
    Mitt jobb har inte fixat ersättare för mig och så är jag snål så om jag jobbar tiden ut behöver jag inte ta ut dagar på en gång utan kan snåla i tre veckor och leva på "obetalt".. :) Sen har jag 18 sparade semesterdagar.... Så jag har lite att utnyttja.

Jag solade solarium 3 dagar i veckan i våras inför vårt bröllop fram till v 21. Sen drog jag till Egypten i två veckor i v 25-27 och jag har inte fått några pigmentfläckar. Så för mig har det varit "ofarligt" att sola. Sen var det ju sommar här hemma och jag har inte några pigmentfläckar då heller. Enda jag lyckats få är bristningar och hormonrand! Flört

Jag vill så gärna att förlossningen ska dra igång eftersom jag har så ont på nätterna i förvärkar! :)
    mallanis skrev 2010-09-29 10:07:30 följande:
    ahh så bra! Var lite skraj att jag skulle behöva "förklara bort" på jobbet varför jag inte kan flyga.... Men har jag kommit till v 36-37 så har jag nog berättat på jobbet ;)

Mabaja- du ska ju vara på bb och få din bebis! Hoppas hoppas att den kommer snart! Frusterande att få värkar som sen lugnar ner sig, känner du dig redo (så redo man kan bli) för förlossningen?
    När ska ni åka iväg? :) Och var ska ni åka?

Jaaa jag vill vara på bb, men det drar ju inte igång, bara massa förvärkar som tar knäcken på mig. Känns ungefär som när jag tagit tabletter för att få ut mitt ma. Så har jag känt i två veckor nu, men bara att bita ihop. :) Det kommer en bebis om senast två veckor!

Jag är jätteredo! Jag bara längtar efter att kunna vara i normal temperatur igen, bli själv i min kropp och kunna sola och inte ha ont överallt! Men det är sååå värt det, jag är glad för varje minut min mage har växt! :) Men nu vill jag börja mitt liv som FÖRÄLDER. Förälder tillsammans med min man och vårt barn!

Samtidigt är jag lite orolig att det ska dra igång ikväll för jag vill inte att bebisen kommer imorgon då det är ett år sen vi stoppade ner mamma i jorden. Men blir det en bebis inatt så får jag vända på steken och tänka positivt iaf!
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-29 19:14:32 följande:
    Tittar men noga kan man se ena handen ovanför huvudet men det behövs en hel del fantasi:)
    Stort Grattis! Jag är lite avis på din bild. Här säger du att det är en dålig bild men vi har aldrig fått se vår bebis i profil sådär fint som du visat upp din lille parvel! :) Vi ser knappt vad som är vad på våra rul-bilder! :)
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-29 19:53:12 följande:
    Tack !
    men hallå, din profilbild ser man ju hur din fina bebis ser ut ju! inte fy skan med den bilden!!Glad
    haha, nej men det är ju 3d! :) och betalade fina 1700 för det! :) men man var ju liiiite avis när man precis gjort rul och vi hade fått bild på nåt man inte kunde tolka när alla andra hade i fina profiler! :)
  • Mabaja
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-09-29 19:57:54 följande:
    men fin är den! och säket värt vart enda öre!

Funderar oxå på att göra 3d/4d ul, gjorde ni på tittut här i stockholm?
    Det är värt varenda kr! Tittut i Sthlm ja. Jättebra personal! Så det tipsar jag verkligen om! Det är något som man inte glömmer i första taget! Även om vi bara fick 3-4 bra bilder och resten med en bebis inmyst i moderkakan! haha.

Nej nu ska jag ta mig ett bad. Har sååå ont i mage och rygg.. Det får gärna dra igång här så man slipper plågas av dessa förvärkar!
  • Mabaja
    mallanis: Det är ju jättefantastiskt att du nu får ett så tidigt vul! Kommer gå bra den här gången!

BF idag och här händer inte mycket.

Har jobbat min SISTA dag för detta året! Tog med tjejen jag är asse åt och gjorde det hon tycker är riktigt kul, vi åkte iväg till ett äventyrsbad, sen ut och käkade lunch och avslutade med en fika. Hon var jättegnällig halva dagen (bara för att jag ska gå hem) men med roliga saker på tapeten slutade dagen bra!

Sen har jag varit och planterat fyra blommor på mammas grav, är ett år sen vi urnsatte henne! Så jag är glad att bebisen inte kom nu på bf.

Annars är det "mensvärk" mest hela tiden och lever på mina trosskydd, för annars skulle det rinna mellan benen mest hela tiden och tyvärr är det bara flytningar och inge vatten.
  • Mabaja
    sofy skrev 2010-09-30 22:44:21 följande:
    Usch, bara kräks o kräks. Alla mediciner ja tar åker upp igen, så va e de för mening o ta dom då? :/ Speciellt levaxin o mitt penicillin som e så viktigt o ha kvar nu :(
    det finns ingen penicillin som suppar då? för den vägen är det ju lite svårt att spy upp iaf?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma