Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

NU är jag hemma igen, vilken daaag! Jisses. Har inte läst ikapp än, ska ;) Trodde fan jag skulle föda i Farsta centrum förut haha, världens tryck neråt o så ont i mage + rygg att jag blev helt tårögd, blä. Men vagn är hämtad, ihopmonterad, skötväska inköpt, o en skitball "one-piece" till Devin i grått! :D Och massa andra grejer då. Puh!

• needtobreathe
    sugarrush skrev 2011-02-25 20:56:10 följande:
    Vad DUKTIG du är Sofy! Måste vara jättekul att ha allt hemma nu! (Längtar till i sommar när man får ta tag i sånt själv!)
    Bra att du inte födde i Farsta centrum.
    Jaaa, så skönt! Hann tyvärr inte allt, eller de gick inte.. magen sa ifrån! :( Men nu äre verkligen bara småsaker. Haha, så mysigt o ha vagnen hemma, vi började nästan "bråka" när vi skulle köra den från bilen till lägenheten, hahaha! De slutade me att vi körde halva vägen var ;)

De äär snart sommar! :D Söt liten teletubbie du väntar! ;)
  • needtobreathe

Hej tjejer!

Har inte läst ikapp o har inte vart inne på hela dan.. jag ska ;)

Måste bara gnälla.. har sån jäkla "mensvärk" hela tiden, o de verkar som de börjat sippra vatten igen.. la i papper förut, dubbelvikt (fick tipset från förlossningen då vissa trosskydd "suger upp" mer?) o de va tokblött rakt igenom.. men jaja.. what to do!

Ska läsa ikapp allt nu, återkommer sen :)

• needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-27 00:19:17 följande:
    Du har inga bindor hemma du kan lägga i eller ta en bl´öja av Devin och se om den blir blöt? Om det är vattnet så måste du ringa förlossningen.

Jag minns att jag hade väldigt mycket vattniga flytningar på slutet och de rann tom längs benen på mig och både jag och mitt ex misstog flera gånger att det var vattenavgång och jag fick dessutom starka vrkar varje gång som registrerades på CTG apparaten men det var aldrig vatten utan väldigt vattninga flytningar, riktig sjö typ. När vattnet väl gick då var det ett hav runt 1-1,5 liter och rann och sedan dsipprade det under heöa förlossningen i stort sett och när bebisen kom ut dsom kom en ordentlig skvätt till och det hamnade rakt på BM
    Nä inga bindor, va ska ja me de till? ;) Använder aldrig annars heller haha.. har inga blöjor heller, icke köpt än.. ;D

Jo men dom sa ju åt mig att ha koll på de, o lägga dubbelvikt papper istället för trosskydd som suger upp "för mycke.." o där rinner de ju rakt igenom, gör vattniga flytningar de också? :/
  • needtobreathe

God morgon tjejer :)

Somnade av ren utmattning vid 03.30 inatt.. puh! Mensvärken håller i sig heela tiden (kan de verkligen vara förvärkar då?) o ja är helt slut idag, huvudvärk på det. Ska äta frukost så får vi se hur de artar sig..

Smålandsjänta har inte vart inne på länge nu.. bebis där tro?

• needtobreathe
    Sötfilur;

Jäkligt bra matintag måste jag säga! :) Jag har hitills idag ätit en pizzaslice, inget mer.. men min man gör örtfylld fläskfilé me hemgjort potatismos o sås nu så blir lite middag iallafall. Ang frukost äter ja som färnevik där, en bit hårt bröd me örtkrydda + vatten.. Äter i regel väldigt dåligt fortfarande men tjockisen i magen växer ju på så ;)

Happi;

Hon har inte vart inloggad sen den 22 feb.. hoppas allt är ok me henne iallafall!
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-28 09:24:09 följande:
    Idag är jag orolig igen, lägsta tempen sedan jag plussade för 17 dagar sedan och på det ont i magen så nu känns det som det kommer gå käpprätt åt helvete igen. Hur f*n ska jag stå ut i 9 dagar till mitt VUL?
    SLUTA tempa nu! Allt sånt gör dig bara mer orolig. Som sagt, min temp har diffat massor och här va de ingen fara iallafall. Ont i magen kan du ha ändå, tarmarna, livmodern etc.

Håller tummarna.
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-28 10:05:52 följande:
    Näää, kommer inte sluta tempa nu, denna vecka är den mest avgörande + nästa vecka, fick ju MA i v.7+1 och är i v.6+1 nu så du kan nog räkna ut varför jag vill tempa nu. Jag kommer inte sluta tempa förrän tidigast när jag har gjort mitt VUL och fått höra att allt ser bra ut och fått se ett litet embryo och ett tickande hjärta slå.

Jag har ju pendlade symtom, brukar konstigt nog har mer symtom på fredagar, lördagar och söndagar och sedan är dom borta igen på måndag morgon och lyser med sin frånvaro tills fredagen kommer igen. Fattar inte varför för jag gör ju inte direkt nåt annorlunda på vardagarna, sover inte mindre, stressar inte, jobbar inte och far runt liksom.

Det onda i magen gick över, kissade några droppar och så granskande jag toapappret NOGA och sedan gick det över.

Tack för hållna tummar.
    Nä, men om du inte slutar med det så kommer du fortsätta va orolig och analysera minsta lilla grej, är de bättre? Ena dagen inga symptom, andra dagen massor - och änsålänge verkar det ju gå bra, så de känns ju ganska onödigt för din egen skull. (Och bebisen me all "stress")

Symptomen varierar hela graviditeten, min temp har diffat massor.. men men, ditt val :)
  • needtobreathe
    Telgebo;

Jag har inte tempat!??! Provade en halv månad för 4 år sen men de va inget för mig. Så, vad menar du?
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-28 13:31:52 följande:
    Du skrev att din temp diffade jättemycket i ditt inlägg om tempen i morse till mig.
    Ja, och det skrev jag även för några dagar sen och du tackade då för det och blev lugnad när min skiljde sig så mycket. Jag skrev även då att jag legat inne på sjukhus massor i början och att de DÅ tagit tempen på mig samma tid på morgonen, de är ju rutin - därav att jag vet vad min temp var eftersom jag har papprena på de hemma.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma