Pancakes skrev 2010-09-29 09:45:44 följande:
Oj, jobbar du fortfarande? Tappert! Hoppas det drar igång snart för dig! Superspännande!!! Är du nervös?
Tack för stödet! Jag är nog försiktig med vad jag äter och kör med handsprit och sånt. Men det gör man ju alltid när man reser så det är ingen större skillnad. Det finns flera olika restauranger på hotellet bla en sushibar och den kanske jag ska hålla mig ifrån. Sen ska man väl vara lite försiktig med att sola, eller hur? Eller är det först senare i graviditeten som det är känsligt med pigmentfläckar och sånt?
Mitt jobb har inte fixat ersättare för mig och så är jag snål så om jag jobbar tiden ut behöver jag inte ta ut dagar på en gång utan kan snåla i tre veckor och leva på "obetalt".. :) Sen har jag 18 sparade semesterdagar.... Så jag har lite att utnyttja.
Jag solade solarium 3 dagar i veckan i våras inför vårt bröllop fram till v 21. Sen drog jag till Egypten i två veckor i v 25-27 och jag har inte fått några pigmentfläckar. Så för mig har det varit "ofarligt" att sola. Sen var det ju sommar här hemma och jag har inte några pigmentfläckar då heller. Enda jag lyckats få är bristningar och hormonrand!
Jag vill så gärna att förlossningen ska dra igång eftersom jag har så ont på nätterna i förvärkar! :)
mallanis skrev 2010-09-29 10:07:30 följande:
ahh så bra! Var lite skraj att jag skulle behöva "förklara bort" på jobbet varför jag inte kan flyga.... Men har jag kommit till v 36-37 så har jag nog berättat på jobbet ;)
Mabaja- du ska ju vara på bb och få din bebis! Hoppas hoppas att den kommer snart! Frusterande att få värkar som sen lugnar ner sig, känner du dig redo (så redo man kan bli) för förlossningen?
När ska ni åka iväg? :) Och var ska ni åka?
Jaaa jag vill vara på bb, men det drar ju inte igång, bara massa förvärkar som tar knäcken på mig. Känns ungefär som när jag tagit tabletter för att få ut mitt ma. Så har jag känt i två veckor nu, men bara att bita ihop. :) Det kommer en bebis om senast två veckor!
Jag är jätteredo! Jag bara längtar efter att kunna vara i normal temperatur igen, bli själv i min kropp och kunna sola och inte ha ont överallt! Men det är sååå värt det, jag är glad för varje minut min mage har växt! :) Men nu vill jag börja mitt liv som FÖRÄLDER. Förälder tillsammans med min man och vårt barn!
Samtidigt är jag lite orolig att det ska dra igång ikväll för jag vill inte att bebisen kommer imorgon då det är ett år sen vi stoppade ner mamma i jorden. Men blir det en bebis inatt så får jag vända på steken och tänka positivt iaf!