• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Sofy...Längtan....Tack! Hjärta

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    sofy skrev 2010-10-16 14:28:47 följande:
    Alltså.. fasen! Jag använde ju pevaryl för min svampinfektion, och har knappt kunnat sova en blund inatt (!!) Grr! Det har kliat, svidit och bränt därnere. Ont har de gjort. Imorse när jag vaknade läste jag biverkningar och 1 av 10 000 kan få allergiska reaktioner av dom i form av detta. What to do? De bränner SATAN fortfarande o går knappt kissa för de e fan 100 ggr värre än en UVI känns de som nu. Blä!
    Usch för dessa jävla svampinfektioner *morrar*

Jag brukar alltid få det kring ÄL och sedan igen kring mens...skitkul. Det som jag märkt hjälper mig är att jag så fort det börjar klia och svida så baddar jag med lite kallvatten. Det svalkar så skönt och så släpper kliet en stund. Sedan...och nu kommer ni säkert tro jag är lite koko....men naturell joghurt! Det har jag på på natten och det både svalkar och ja, hjälper faktiskt!

alla dem där medicinerna som man kan köpa undviker jag helt för det blir bara värre för mig av dem, plus att jag läste någonstans att man inte ska använda dem för ofta just för att dem är så starka att dem då gör mer skada än nytta.

Så kallvatten vid behov under dagen och naturell joghurt till natten, det är mina tips på svampen.

*kramisar*
  • Odetta
    färnik skrev 2010-10-16 19:12:41 följande:
    Och jag äter mangosorbet var och varannan dag. Supergott!
    det lät skitgott!!!

Jag är sugen på nått jag med, men vet inte alls vad....lite irriterande för då tenderar jag att "prova" olika saker för att inse att det inte var det jag var sugen på och till slut har jag stoppat i mig jag vet inte hur mycket. Lillemans gröt såg gott ut...men ägget jag precis åt var inte det jag ville ha. Glass/sorbet låter gått, med det har vi inget hemma...valnötter kanske? Äsch...jag vet inte.

*kram*
  • Odetta

ÅHhhhh jag är så OMOTIVERAD!!! Blir tokig!

Jag har en inlämningsuppgift på 1600 ord som måste lämnas in på måndag (innan midnatt). Läraren som vill ha det har vi haft hela veckan och han var så ofantligt otroligt TRÅKIG så det finns inte! Han lyckades göra ett jätteroligt ämne (språk) till något skittrisst och för första gången sedan jag började på högskolan funderade jag allvarligt på att skolka!

Han predikade om att man måste innom läs och skrivinlärningen motivera elever med att knyta an till det som är relevant och AKTUELLT för eleven, att lärandet blir roligare då. Vet ni vad han gjorde själv då?? Jo, han berättar saker som är helt off topic och avslutade dessa (efter oftast 30 minuters babblande) med "men det här behöver ni ju inte kunna" GAH!

Och så ska vi i våra texter referera till lektionerna (och litteraturen såklart) men hur fasiken gör man det då när 75 procent av lektionen bestod av saker "ni inte behöver veta"? Snurrigt värre.

Så jag är lite....omotiverad att ens börja skriva. 1600 ord...det är ju hur mycket som hellst! Jaja...om jag skriver ett första utkast ikväll...det räcker väl till en början va?

Och kära vänner...om jag börjar spamma tråden....snälla säg åt mig att gå plugga!

*kramisar'

• Odetta

mh...äppelpaj som finns i kylskåpet eller en snabb kladdkaka "that is the question" Vilket får mig at skriva bättre tror ni?

• Odetta
    Cat79 skrev 2010-10-16 20:08:24 följande:
    Jag hade kört på kladdkaka, choklad ge dig energi till att skriva :)

Ni är så aktiva i tråden så jag hinner inte med.... har ej varit inne på någon dag och det finns ingen chans att kommentara allt.

Grattis till nya plus - välkommen till en toppentråd!

Så underbart med helg! Sitter i myskläder framför TV och brasa!
    Kram på er!
    kladdkaka  it is då

Men nu har jag skrivit klart för idag Nä...men om jag har skrivit ett utkast på ca 800 ord där jag enbart har skrivit ner mina spontana tankar kring ämnet utan att ens ha dragit mina paraleller till litteraturen, visst duger det bra som en början? Visst får jag ta en paus då???

kladdkaka i micron (supergott och superkladdigt), sätta igång en tvättmaskin och sedan sätta mig i soffan och njuta en stund då...det tycker jag låter bra! sedan ska jag bläddra lite bland mina anteckningar och se hur jag ska knyta an till litteraturen...få se ifall det blir fortsatt skrivning sedan eller tvn ( jag är en sådan som har svårt för att sluta när jag väl kommit igång....bra för jag blir ju klar men dåligt eftersom jag som sagt inte slutar förrens jag är klar....hur lång tid det än tar)

*kramisar*
  • Odetta

Ok...nu har jag tryckt i mig hela kladdkakan...visst är kladdkaka nyttigt egentligen?

Om någon är sugen på kladdig kladdkaka som tar 3 minuter att göra:

1 ägg
    ½ dl socker
    50+ gr smält smör
    1 dl mjöl
    1 nypa vaniljsocker
    1 msk kakao

rör ihop och häll i en djup tallrik, ställ tallriken i micron och kör på full effekt tills den har konsistensen man tycker om (våran micro tar det 2 minuter...då är den gräddad längst ut med en kladdig mitt)

extra tips: Gott att blanda i lite andra grejjer också...marshmallows blir en höjdare, dem blir superkladdiga i micron, chokladbitar är gott att ha i också, valnötter eller som jag gjorde ikcäll, en skeg jordnötssmör

Nyttig kvällsmat för en gravid, innehåller kalcium, ägg, bra vitaminer om man har i nötter och må-bra ämnen i chokladen

*kramisar*

• Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-16 21:16:11 följande:
    TJEJEN .. kan du skicka denna till mig på gästbok har ingen papper o penna nu o vill göra detta imon
    Absolut
  • Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-16 22:59:57 följande:
    Nu har jag legat och kännt på sparkarna i ca 30 min, en lite kickboxare tror jag att det är! Bad sambon sätta hande på magen om han ville känna, tog någon minut men så fick han känna första sparken! Snabb som bara den drog han bort handen, frågade om han tyckte det var läskigt men nej då sa han, med tanke på reaktionen blev han nog lite chockad! Mina båda hjärtan!
    Vad underbart! Och visst är det mysigt när mannen också får känna en spark! Är det er första plutt? Haha, då blev han säkert lite chockad

Här är det en liten vilding i magen idag och med tanke på vart sparkarna träffar så ligger han med huvudet uppåt just nu. Känns rätt obehagligt med sparkar neråt, men han vänder nog snart på sig igen. Tidigare fick jag sparkar uppåt så han har nog gott om plats än för sina kullerbyttor

*kram*
  • Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-16 23:20:23 följande:
    Odd: japp vårat första barn blir det, tror nog att han blev lite rädd där allt! Trodde det skulle dröja innan han fick känna det! Men de brukar ju säga att om det äe en vilding i magen så blir den lugnare när den kommer ut! Hoppas på det! Men vad gör det med en vilding ute, bara den vill stanna hela tiden tils det är dax!
    Det tycker jag är lite gulligt att han blev chockad

Ja, en vilding eller filbunke...vem bryr sig alla trådens bebisar kommer bli dem mest älskade ungarna vilket som!

*kramisar*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma