Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Plus igen efter mf/ma

Vad för prover tar man på inskrivningen då?

• Muffe80
    Hur klarar du av att ta dig till jobbet Muffe med ditt illamående? Jag klarar inte av det, igår morse när jag skulle försöka spydde jag tre gånger så det var bara att ge upp.
    Jag vet inte hur jag gör. Jag ser till att kräkas hemma innan jag åker, sen åker jag egen bil ca 1 mil så det funkar bra. sen kräks jag ofta direkt när jag kommer till jobbet och ja, så fortsätter dagen på lite olika sätt...

jag kan ju inte påstå att jag är så effektiv på jobbet, som ni kanske märker Men det kanske är ok ett tag?
  • Muffe80
    Mamma till W skrev 2010-10-12 10:30:28 följande:
    blodgruppering, hb, blodvärde, socker, hiv (görs på alla men är allt ok får du inga besked), röda hund-immunitet, blodtryck... har jag glömt något? tror inte det...
    Ok tack. Då tar man blodprov från armen antar jag? ihh, gillar inte det
  • Muffe80
    färnik skrev 2010-10-12 11:09:59 följande:
    Åh, jag känner mig så eländig, tycker så synd om mig själv! Ibland känner jag ren panik, fan, jag ska antagligen må så här nästan ett halvår till, hur ska jag kunna stå ut!?! Gråter  Samtidigt så kan jag skämmas över mig själv som gnäller så för lite kräks och illamående. Jag är ju lyckligt lottad som ens år vara gravid, det är ju det här vi kämpat för så länge! Men jag förstår inte hur jag ska orka med det här alltså...
    Jag förstår dig. Först är man ju orolig att man inte kan bli gravid, men sen när man blri det och mår så där illa, då önskar man näääästan att man inte var gravid. Man menar det ju inte, men när man mår så dåligt så orkar man liksom inte. Och tanken på att må illa ett halvår till.... vem orkar med det?
  • Muffe80

Ja, risken är väl stor att det blir samma sak igen kanske. Va gör man? Det finns ju ingen återvändo om man vill ha barn. Detta kanske blir sista barnet för er?

• Muffe80

Tjohoo en av dem med flest rätt haha!
    Är glad för ikväll fick jag behålla och kunde äta MAT, spaghetti med svamp och bacon...
    Nu blir det hallon till efterrätt, börjar tänka lite mer på att stoppa i mig nyttiga saker... då och då...

• Muffe80

Nu är blodprov för KUB lämnat, och jag undrar om de kan blanda ihop provet med ngn annans? Sköterskan verkade lite förvirrad men det kanske inte är sånt som händer?

Inskrivning på fredag, nu går dagarna fort tycker jag.
    Illamåendet tillbaka så allt är som det ska med andra ord.

Läser om er som ska föda "snart" och kommer få stora barn, usch.... Jag vill ha en runt 3000 gram! Låter lagom

• Muffe80

Mitt socker brukar ligga på 3.2- 3,5 ungefär innan jag ätit, men då har jag också rätt lätt för att känna mig lite svimfärdig och yr om jag inte äter ngt snart.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma