Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2010-12-12 18:48:35 följande:
    Inom sjukvården byter du ju på en fredag då de har bf 40+0... :) och fl har 39+6.
    Det verkar vara olika det där... Här räknar både MVC och förlossningen lika som FL, dvs BF 39+6... Däremot när vi varit på privata kliniker, både Barnmorskegruppen och Emma ultraljudsklinik, så räknar de 40+0...
  • färnik

Jag är inte förvånad, tycker det mesta skiljer jättemkt mellan olika län, olika sjukhus, olika läkare... Obestämd Tycker det är helt hopplöst, finns ju uppenbarligen inga klara riktlinjer för ngt alls; medecinering, igångsättningar etc etc... Inte ens räkna på ett och samma sätt kan de visst göra...

• färnik

Jag tycker också ni är ambitiösa Muffe och miraclee, som jobbar fast ni mår illa och kräks! Det skulle jag aldrig orka/klara! Kan inte ens köra bil ju för att jag är så avtrubbad; av illamåendet och medecinerna... Obestämd Jag ligger mest och vilar jag... Detta trots att jag de flesta dagar bara spyr 2-3ggr, nu för tiden är det bara ngn gång ibland jag spyr upp allt på en dag.

Nnu ska jag iaf få hemkört ett gäng näringsdrycker, jag själv tycker väl egentligen inte att det behövs, men både BM och dietisten ville det, så jag får väl iaf pröva... Hoppas de inte är allt för äckliga bara...

• färnik
    Bjornis skrev 2010-12-14 12:34:09 följande:
    Btw, bröst har jag eg inga heller. Har väl fått lite mer nu under graviditeten, men mariginellt. Sen om jag har min vikt som jag vill ha (typ 10-15 kg mindre än när jag plussade) så är jag lagom fjortistoppig så.
    Här är en till bröstlös. Obestämd

Har samma gamla a-kupa, graviditet eller inte. Inte heller när jag ammade växte mina bröst ngt direkt, den lilla skillnaden som var, var verkligen marginell. Hade jättekomplex för mina bröst när jag var yngre, jag är ändå rätt stor i övrigt; 183 lång och bred i kroppen (axlar, höfter etc) men nu för tiden har jag lagt ner det. Har viktigare saker att tänka på än mina små bröst. Flört
  • färnik

Njae, det vette tusan om jag tycker, mina dagar går så långsamt när jag mår dåligt... Men visst går det framåt! (Känns dock alldeles för långt kvar... )

• färnik
    Muffe80 skrev 2010-12-15 09:04:25 följande:
    Hur mycket hade ni gått upp i v 20 ungefär?
    Jag hade också gått upp ca 3kg. sedan har det inte blivit mer, och jag går in i v 27 i morgon...
  • färnik
    Längtan: Här händer det alltid massa saker! =)

Roligt! Flera fina bebisar! toksnippa, lallan och 2barnsmamma84 har alla tre fått underbara småttingar!

Tråkigt... Ja det tråkigaste det senaste, är väl att havsklippans RUL inte verkade riktigt ok, utan de får genomgå FVP mm för att se vad som ev felas deras lilla...

HAVSKLIPPAN: Hur går det för er, har ni fått veta ngt mer!+ Tänker på er!
  • färnik
    Dag och natt skrev 2010-12-16 13:44:55 följande:
    Åh så skönt att höra ifrån dig/er! Tänker mkt på hur ni har det, och hur det går för er. Hoppas ultraljudet i morgon kan komma med lite glada besked!!!

kramar!
  • färnik
    Dag och natt skrev 2010-12-17 18:21:59 följande:

Å nej Havsklippan, det var verkligen inte det jag hade hoppats på att höra, jag har tänkt på dig/er hela dagen. Är så ledsen för er skull!!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma