Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden

Kramar till längtan, sofy, odd och alla andra som oxå behöver en extra kram just nu!

Inget mera slem, så jag är glad. Läkaren jag träffade i måndags sa att jag måste ringa fl om flytningarna ändrade sig då det tydligen fanns stor risk att det går fort om det skulle starta. Några veckor till får han vänta även om jag gnäller!

Va skönt att höra soffan! Låter som en underbar läkare du fick träffa! Även han på huddinge va skönt att de vill ha sån koll på dig och att du får TUL om du vill/behöver. Vill oxå göra TUL men det är ju inte rutin här i sthlm, vill just nu bo i skåne då det är rutin där...

Sjukskrivning låter väl inte fel med tanke på dina SD? Även om du vill jobba så måste du ju tänka på lille Devin i första hand!

Odd: svårt för mig att veta hur det är med en nyfödd du har ju fått flera, kommer du inte ihåg hur det var? Jag skulle inte vilja plugga, vill verkligen bara vara ledig och vara med mitt barn!

Sofy: för mig finns det ännu ingen anledning för TUL egentligen, sf följer normalkurvan och släkten har fött normalstora barn, inga som dött i magen så jag har svårt att motivera ett TUL. Även om jag vill.

Nej tyvärr (tack och lov) går jag inte på specen har bara varit på CFM för att mäta tappen några gånger, efter att den varit förkortad och sen vuxit på sig igen. De har hellre velat att jag åker in akut om det är något. Nu är ju min tapp kortare än vad den varit någon gång innan men det känns inte som om ett vul skulle göra någon nytta, bara en massa åkande! Det är ju bara några veckor kvar tills de inte stoppar längre så slutspurt på vilan är det nu. De absolut tråkigaste, jobbigaste och segaste veckorna egentligen, nu vill jag börja BOA!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma