Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden

Plus igen efter mf/ma

Åhhh GRATTIS TILL DIN TÖS RÖNTGEN! härligt att du orkar skriva så mycket om din förlossning (även skrämma mig lite ) då vet vi vad vi har att vänta oss! Nu kommer man istället för att vänta på att höra något från dig, vänta på en bild på lilla Ines! Stora kramen till stolta mamman!

(yes! Jag gissade ganska så bra!!)

Miracle: tycker du ska lyssna på kloka happi, du vet ju själv att du inte vill att Devin kommer än på länge så varför äventyra något?

Kajsalisa: jag har inte hellet lyckats lägga in bilder via min iphone, varken via fl-appen eller via surfen tyvärr. Ibland är det nästan för bekvämt med iphonen då man inte orkar öppna datorn jag är likadan, inte lagt upp en bild på länge då bärbara tar 1 timme på sig att starta upp!

Grattis på födelsedagen happiness!

Pancakes: grattis till lyckat rul, håller med odd, vill oxå se ditt mirakel! Här är det ingen som ska säga något om det skulle synas kön på bilden, men är det en profilbild är det extremt/ omöjligt att se kön!

Miraclee: skönt att du stannade hemma! Lyssna på din kropp är det bästa du kan göra!

Kajsalisa: snart dax för dig oxå! Skönt att bm gick okej trots lite ökat bltr, men inget farligt, är inte det ganska vanligt att det ökar lite på slutet?

Cat: skönt för fina siffror för dig oxå, skönt att magen vuxit oxå!

Gott nytt år alla fina! 2011 är året vi ska bli mammor!

Igår blev det en sväng till förlossningen,igen, innan gästerna kom. Är förkyld och krasslig, fick som ett krampande band över bröstet som gick/går runt till ryggen så de ville kolla upp det. Väl där inne så var bltr bra och ingen protein i urinen så det var skönt! Men en vilopuls på 140 och en temp på 38,5. CTG visade en del aktivitet i livmodern men inga farliga SD, bebisens hjärtljud var uppe och snurrade på 177 ett tag men gick sen ner till 150 tack och lov. Stackars liten som inte heller mår bra när mamma är sjuk. Efter undersökning så fick jag 2 olika diagnoser antingen muskelbristning som klämmer någon vävnad, voltaren för det, eller så är det magsäcken som antingen är rejält klämd eller magsår, losec för det. Kollade även tappen, 25mm men det var okej tyckte läkaren, han har följt mig sen v20 så det var skönt att det var han!

Så nu ligger jag hemma och tycker synd om mig själv som mår piss just nu, känner mig som en karl som gnäller över en förkylning!

Hoppas ni alla haft ett underbart nyår!

Drömde så himla kul inatt, ni alla vat med! Istället för att vara med i en tråd på FL arbetade vi alla på samma kontor, ALLA som redan fått barn var chefer, ALLA som ligger före mig i sin graviditet hade egna rum och var högre uppsatta än mig och alla som är lika långt gångna som mig eller kortare jobbade på golvet eller hur man säger, satt i ett stort rum med massor med skrivbord. Det bästa av allt var att precis innan jag vaknade hade jag smygit mig in på Odds rum och letade godis! (kan ha ovh göra med att jag är extremt godissugen just nu och Odd är bra på att hitta på gott!) Haha tänk vilka spår ni sätter i min hjärtna, kan inte släppa er ens när jag sover!

Nu hoppas jag på att det kommer fler bebisar så jag får några fler chefer!

Odd: kan du inte ringa BM och kolla med henne? Eller ringa förlossningen och rådfråga? Läkaren jag träffade idag sa till mig att så fort mina flytningar ändrar färg/konsistens måste jag ringa förlossningen.

Du kanske inte behöver åka in men rådfråga dom! De finns ju till för just oss gravida!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma