Happiness skrev 2010-10-11 12:32:03 följande:
Mabaja:Vilken härlig förlossningsberättelse. jag tycker det verkar som att du är helnöjd och det är det viktigaste

. Blodkärlet som sprack var det vid moderkakan eller? Vad skönt att det bara blev ett ynka stygn för bristning då kommer du vara på benen in no time. Det svider ju lite när man kissar och så sen men eftersom skadan var så liten därnere så kommer det säkert bara dröja några dagar innan allt är som vanligt. Slemhinnan är grym på att läka sig därnere.
Tänk vad snabbt det gick. När väl din lilla flicka bestämt sig för att komma ut sent omsider gjorde hon det med buller och bång. Ingen tid för lavemang här inte.

Lustgasen får de ju hota med pistol innan man släpper. Haha! Kan ändå inte låta bli att tänka på hur fort allt gick de säger ju ca 20 timmr vid en förstföderska men du fick ut den på 6. Skönt att ni fick en sån bra läkare på natten. Wilda blev aldrig påverkad av blödningen eller? Kommer du ihåg dina apgar siffror?
Tycker detta är så häftigt och det kommer bli MÅNGA förlossningsberättelser att läsa om i tråden. Mycket att se framemot. Kram alla!
Jag är jättenöjd med min förlossning. Just då tyckte jag att det gick lite fort men vi har pratat pratat pratat om det nu efteråt så nu är jag bara glad och stolt.
blodkärlet som sprack var vid höger blygdläpp. har inte så stor koll faktiskt, men har två stygn där. wilda märkte inget av min blödning, den kom först när moderkakan skulle ut. :) vi fick veta nu innan vi åkte hem att apgar var 9-10-10... så jättebra! :)
haha kisseriet funkar jättebra, svider lite men ingen fara. där är jag mer orolig över nr 2 näär det är dags för gör ont när jag skraattar... haha. :)