Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

Muffe skrev 2011-03-01 19:28:58 följande:
    v 32 mot helgen som kommer och det känns som det är jag i hela världen som känner mig klumpig, TRÖTT, extremt TRÖTT, hungrig hela tiden- helst på söta saker och ont i ryggen samt tungt att andas... blir det bättre eller blir det bara värre??
    VÄRRE! :) Jag kan inte sitta ner längre, måste ligga, ungen har ju rumpan under revbenen o de gör verkligen ONT, hans sparkar gör ONT, de är tungt o andas, förvärkar, TRÖTT så jag vet inte vad, ilar mellan benen/tryck neråt (känns som o ha en boll mellan benen), ont över högra lungan.. nä fiiifan! ;)

Kram! {#emotions_dlg.djavulsk}
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-01 20:03:51 följande:
    Vad kul att det blir värre! Anaade väl det. Jag kan inte heller sitta normalt, trycker på så jag inte kan andas då. Dock tror jag att vi har en rätt lugn bebis, i alla fall just nu. Det kommer lite sparkar då och då.
    Man undrar ju om den borde röra sig mer när man läser om sofys bebis, men det är säkert normalt så som båda våra bär sig åt
    Haha jadå, de är normalt - vissa har lugna, andra vilda! :) Samma när dom kommer ut ju. Och jag är inte förvånad me två galna föräldrar, haha. Inget o oroa sig för! =)

Är lite stolt över min buse, i journalerna står det alltid "Mycket aktiv bebis", precis de jag gillar ;) Full fart!
  • needtobreathe

Håller tummarna om de drar igång Happi! :)

• needtobreathe

Somnade på soffan igen, hahaha.. så jäkla roligt filmsällskap är man ;) Men nä vaknade av sjukt ont i mage + rygg, aj aj aaaaj! Dumma "mensvärk"!

• needtobreathe

Nu tror jag fan jag vet vad "förvärkar" är. Fyfan rent ut sagt! Igår kväll när jag vaknade efter min powernap i soffan hade jag sån jäkla mensvärk, förflyttade mig till sängen o där kom de stötvis under en bra stund, sov sen kasst inatt för jag haft ont, nu på morgonen skiiitont av den där "mensvärken" o även där låg jag vaken mellan 06-08 o ville bara grina, ihopkrupen i fosterställning.. aj aj aj :(

• needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-02 09:52:11 följande:
    Vilka amningsinlägg är bäst, engångs eller de man tvättar eller både och?

Är märket Medela bra som finns typ överallt?
    Jag läcker så jag använder de redan nu, hade på mig en sportbh (som alltid nuförtiden) o ett vitt linne i lördags o de va en stor fläck vid varje tutte, haha.. så de va nog på tiden ;) Inte så fräscht. Använder både Pigeon (tror dom heter så, finns på Babyland va ja sett..) o Liberos! :)
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-02 10:33:49 följande:
    Jag läcker inte än som tur är, men börjar tro att det är ngt fel då?
    Pigeon engångs? De verkar bra, har fått prov på dessa. Men de är dyra.
    Är Libero också engångs? Finns typ på ICA?

Sofy, har du ökat ngt i vikt nu?

Jag skulle så gärna vilja ta promenad eller simma, men de går fan inte, kan ju inte ens stå upp utan att magen blir stenhård! Får hårdträna när bebis är född istället!
    Nänä, inge fel där heller ;) Vissa får råmjölk innan, andra inte. Va glad att du slipper, haha! Jepp, dom Libero jag har är engångs iallafall, vi har dom på stora Ica butiker här men vet inte där du bor ;)

Jappjapp! 4 kg! Typ allt de bebisen väger, me moderkaka o vatten o så.
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-02 11:15:12 följande:
    Folk säger också att jag är smal, så man får väl lita på det Men jag känner mig stor haha!
    Det som är "läskigt" är att man inte vet hur det man äter nu lägger sig sen, jag stoppar i mig nån bulle då och då och förut kunde man ju se om man var på väg att få mage eller så men det gör man ju inte nu
    ÄSCH! Ät o va glaaaad vetja! ;) Snart är de vår o då kommer bebisarna, då kan du gå av dig de du lagt på dig, de kommer försvinna! :) 9 månader upp - 9 månader ner brukar man säga.. nu trorja de går betydligt snabbare för vissa men iallafall.
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-03-02 11:51:40 följande:
    hur känner ni inför förlossningen? Jag är inte ett dugg orolig eller rädd, än, men det jag känner är att jag inte vill ha en student som ska förlösa mig 8som bm sa att det kunde vara) Hon sa även att det kan vara en AT-läkare som är ensam i tjänst om ngt händer, oj - det känns ju tryggt helt plöstligt.

Kan man vägra en barnmorskestudent eller är det fjantigt?

Vill inte gå över tiden för att jag är rädd att bebis kommer få skador, kan man få igångsättning då tror ni?
    Jag känner absolut ingenting.. har verkligen inte fattat än (!!) att vi ska ha bebis, tror inte jag förstår förrän jag ligger därinne halvvägs in i förlossningen, haha. Anser att jag inte kan va "rädd" för ngt jag inte vet hur det är.. typ! :) Du kan absolut tacka nej till studenter, de har varit såna med vid vissa av mina specläkarbesök, men sista gångerna har ja sagt ifrån att ja inte vill ha dom med.

Prata med din barnmorska om det, ang igångsättning om du skulle gå över tiden :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma