• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Sofy har du ringt och kollat upp ang ditt mående?? Har glömt följa upp dig ang. det. ;) Får du fortfarande inte behålla något`?

nu jeklar...
  • MCT79
    sugarrush skrev 2011-03-17 10:06:13 följande:
    MCT, du kan ju göra såhär, ring redan idag och boka ett privat KUB. Om läkaren säger ja nästa vecka så avbokar du det privata som du hade planerat in. Då borde du väl hinna med?

Lycken: Stort grattis till ny graviditet! En septemberbebis alltså för dig också, skoj!
    Jo så kan man ju göra förstås... tittut verkar dock ta en avgift på 750 kr om man bokar av... ska ringa och kolla med ultraljudsbarnmorskorna med...
    Annars såg jag att tittut har mycket tider... så om han/hon säger nej den 24:e så kan jag boka direkt, få blodprovsremissen och hinna göra UL före 13+6 som verkar vara var där de drar gränsen...
    Jag har ju ingen lust att betala 750 kr för en tid jag inte utnyttjar..
    nu jeklar...
  • MCT79
    kajsalisa skrev 2011-03-17 11:00:40 följande:
    Är jag Pippi Långstrump eller? Lyckades precis bryta av en vitlökspress av metall...
    Oj.....wow.....  *har en nyvunnen respekt för kajsalisa...*
    nu jeklar...
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-03-17 10:11:11 följande:
    Haha va, jag? Ringt o kollat? Neru ;) Lika envis som min son.. haha! Jag mår bättre IDAG.. yihooo!! Pigg för första gången på evigheter o har ätit en Karins lasagne imorse kl 7.. bra frulle ;) Nu ska ja iväg o möta C för o käka lunch o sen funderar ja på Häggvik.. hämta gratisboxen me grejer.. fördriva tiden lite! :D
    Åjag funderar på att genskjuta dig i Häggvik med ett LPT och köra till till ett sjukhus!!  {#emotions_dlg.djavulsk}

Skämt åsido... skönt du mår bättre idag, hoppas det håller i sig!
    nu jeklar...
  • MCT79

*ställer mig i ett hörn och väntar på tillåtelse att röra mig...... och andas...*   Förvånad

nu jeklar...
  • MCT79
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-17 12:55:50 följande:
    kanske happis dator gått sönder ?
    Så kan det ju vara förstås...."hoppas" det är nått sånt...  Skäms
    nu jeklar...
  • MCT79
    l y c k e n skrev 2011-03-17 14:33:34 följande:
    Tjejer, hur gör ni med era BH:ar under graviditeten? Kan ni ha era gamla ännu?
    Jag uppgraderade min storlek redan vecka 6, och redan i vecka + hade jag vuxit ur den också! Nu på lunchen var jag och köpte en ny och jag höll på att få en chock när hon plockade fram BH:ar i storleken 75E och 75F, Hjälp! Var ska detta sluta? Jag gillar inte ens stora bröst, och detta kommer ruinera mig. Idag gick det loss på 600:- och då har jag ju bara EN som passar nu. Färgmatcha är det inte ens tal om!
    Nope.. har samma problem som du... har en 75F nu som är preciiiiis så den passar... Hoppas det lugnar sig lite på den fronten..=)
    nu jeklar...
  • MCT79
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-17 14:41:41 följande:
    Yippi! Jag e så glad!! Va på smvc nyss å dom fråga mig om jag ville se min bebis! Den va så söt å låg å sprattla för fullt! Blev daterad till att jag är i v12+0 IDAG!!! Kan inte lägga upp bild nu men ska göra de på jobb imån!!!

E så lycklig
    OJ vad roligt! Grattis!!
    nu jeklar...
  • MCT79
    Muffe skrev 2011-03-17 14:30:56 följande:
    Tror ni inte det är så att Happi har fått barn för några dagar sedan men kanske är kvar på BB och inte har dator med sig helt enkelt?

Själv hade jag en pissdag i går, jag skulle baka men smeten rann ut på sidorna om formen....inte lyckat. sen var jag så jäkla jäkla trött och stod i köket med svullna elefantfötter men kände att jag i alla fall var tvungen att göra en matlåda till lunch idag eftersom jag skulle jobba... (trodde jag då).
    så jag stekte upp falukorv och råkade skära mig i fingret, fick olja på händerna för att jag stekte så varmt och makaronerna brände fast i kastrullen och när jag sedan skulle hälla upp dem i matlådan ålte hälften utanför på golvet... allt för att jag var så trött säkert. SEN kom jag på att jag inte behövde matlåda eftersom jag skulle till BM på lunchen och skulle luncha på stan- jäkla skitdag!!!

BM idag alltså och allt såg bra ut, dock gillade hon inte att jag nämnde att jag i går hade tryck nedåt och ont i några minuter och bad mig vara uppmärksam på om det händer igen!

Blodvärde: 122 (depå 44, är det ok?)
    Glukos: 5.0 efter frukosten
    Tryck: 140/78
    SF: 29 (vecka 34 till helgen) Följer min kurva perfekt och den ligger lite under normal.
    Hjärtslag: 135
    Vikt: + 11 kg
    Inte fixerad.
    Förlåt att jag skrattar men jag känner sååå igen mig.. såna där dar när man bara borde gå och lägga sig under en filt.. för allas skull liksom!
    Hoppas idag är bättre!

Har dålig koll på järndepåvärdena och var de ska ligga tyvärr, men blodvärdet är ju bra!
    nu jeklar...
  • MCT79
    kajsalisa skrev 2011-03-17 15:08:54 följande:
    Du kan lämna hörnet nu MCT! ;)
    Det var framförallt andningen som blev jobbigt! ;)
    nu jeklar...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma