• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Smålands jänta i storstaden skrev 2011-03-10 05:35:48 följande:
    POFFF så gick vattnet... Vad gör jag nu? Sova lite eller ringer förlossningen!? Bara lite dova värkar....
    Ohh vad spännande... jag hade ringt.. utan att tveka... =)  Lycka till!!
    nu jeklar...
  • MCT79

Men Sofy det låter som det är läge för dropp?? Du ska ju orka föda med...

• MCT79

Sugarrush det går kanon i morgon ska du se! En nallebjörn med armar och ben och ett hjärta som pockar på som sjutton!!
    Ohh jag vill också se igen!

• MCT79
    Evve81 skrev 2011-03-10 15:55:33 följande:
    Sugar: Hoppas allt går bra imorrn! Jag håller mina tummar och du ska se att det går bra!

Sedan var det någon som gjort ett lyckat VUL: GRATTIS!

Telgebo: Kul med kalas!

Sofy: Kanske läge att ringa och prata igen!

Jag har blivit riktigt förkyld och hade på fm on i bröstkorgen och bak i ryggen mittemot. Hann tänka lunginflammation men jag mådde bra för överigt tills jag kom på att jag hade en ALLDELS för lite BH på mig. Grattis liksom..... Jag trodde på fullt allvar att jag skulle måsta gå hem..... Nu så åker den BH:N bort tills jag kan ha den igen..... Gud så himla klantig jag är liksom-..
    Jag hade också en bh-situation idag! Hahah! Det stack mellan brösten hela tiden och jag trodde bågen hade krupit upp... in på toa när jag fick lite ledig tid men det enda som hade krupit upp var ett bröst..hahah!

Nu har jag bara en jag kan ha!
    nu jeklar...
  • MCT79
    acure skrev 2011-03-10 15:58:22 följande:
    Förlåt men jag måste bara beklaga mig. Jag uppdaterade min status på facebook för en stund sedan och inom ett par minuter skriver en kollega till mig:

Hon: "Vadå har inte du fått barn ännu?"
    Jag:  "Nope"
    Hon: "Skulle inte du ha fått typ för längesen?"

Det var PRECIS vad jag ville höra, verkligen. Jag vet att hon inte menar illa, men jag blir bara så less. Det känns som om att jag måste be alla om ursäkt för att min kropp inte går enligt deras klockor. FÖRLÅT att det är fel på mig liksom. Kan de inte lämna lite mer peppande kommentarer istället för att låta som om att det är fel på mig? Jag försöker dock lugna mig/trösta mig med att den här personen är ganska icke-allmänbildad och hon vet säkert inte ens om att det är helt NORMALT att gå över tiden med första barnet.
    Men vilket pucko... du kanske ska svara "ja ursäkta att jag är försenad"
    nu jeklar...
  • MCT79
    Muffe skrev 2011-03-10 16:12:49 följande:
    När ni ändå pratar bh:ar kanske jag får ställa en fråga främst till er som fått eller har barn redan.

Jag hade 75 B innan jag blev gravid och nu har jag 75 C men borde snart gå över till 80 C.
    Frågan är vad jag ska köpa för storlek på amnings-bh? vill gärna ha en hemma när bebis kommer.

swegmarkse.timarco.se/producte3da44f9-ab21-45...

Är detta ngt bra? Inte skitsexigt, men men.... den ser skön ut!

Sedan rekommenderade ngn en sån där "bh" som finns på apoteket som är bra att ha på natten, är det ngn som har den? såg ut som en stor trosa ungefär
    Apotekets bh rekommenderar vi till våra patienter som får strålbehandling. De älskar den!
    nu jeklar...
  • MCT79
    Längtan efter liten skrev 2011-03-10 18:08:20 följande:
    sofy, du vill inte ge mig 1 stl av dina tuttar iaf?
    Du kan få en storlek av mig med... har 80E eller F beroende på modell... just nu är det bara en 80F som passar... det jobbiga är att på morgonen passar de andra bättre sen är det som om brösten sväller under dan....

Eller det är inte bara brösten som sväller.... jäkla mage... å inte sådär långt ner, gulligt gravidputigt.. nej då... mer över delen av magen... GAAAASLAAARM!!
    nu jeklar...
  • MCT79
    Evve81 skrev 2011-03-10 19:10:45 följande:
    MCT: Så har min mage med blivit. MIn är hård och sådär gravidig upptill Antar att livmoderm flyttat upp allt innehåll!

Jag ska köpa lite nya BH:ar. Jag AVSKYR när de sitter åt så jag har 85 eller 90 C nu då. Måste nog köpa några nya BH:ar
    Jaa.... fast min livmoder kan ju inte vara så stor nu.... :S
    nu jeklar...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma