Happiness skrev 2010-10-05 22:38:32 följande:
Hahahaha! Ja men då så...då har vi ju hittat ett ställe iallafall på din kropp som är oförstörd...SVANSKOTAN!!!! Tycker det är häftigt med utföråkning. Det var en av mina drömmar som liten att få tävla i det. Så himla svårt och så jädra coolt. Om man blir duktig på det ja...då är man helt enkelt otroligt duktig. Krävs mod vilja och styrka men även massor av teknik. Vi har stuga i Funäsdalen..vet inte om du känner till de Alpina områdena där. Sen åkte vi mycket i Hemsedal på helgerna

. Älskar att köra rikigt fort..men något super G skulle jag inte ge mig på. Vi kan inte åka upp i denna säsong eftersom bebisen ska komma då. Möjligtvis om vi kan ta vecka 2 men skolorna har ju börjat då. Körde fort i 7:e månaden förra gången gick hur bra som helst. Något mindre rörlig iof.
Du har inte varit på Galdöpiggen och tränat på sommaren? Så himla fint där. Suck nu blebv jag sugen. Det sitter i det där. Har åkt sen jag var 5 ca och ja du vet det sitter i svanskota...ups...ryggmärgen menar jag .

Ååååååh! Va KUL att du också gillar de! Jag blev uppsläpad i backarna när jag precis lärde mig gå, o sen började ja åka själv när ja va 2,5, körde första träningen vid 5 o tävlingen vid 6. Sen höll jag på i 10 år innan jag verkligen totalförstörde mitt höger ben, återigen där gränslade jag en käpp i hög fart, skidan löste inte ut pga att vi har så hög vikt inställd på bindningarna + att käppen inte va helt iskruvad så den lossnade inte som den skulle, haha. Maximal otur! Så jag hackade av käppen me stålkanten o benet vred sig nästan hela varvet innan de slog tillbaks, då satt överben 4 cm löst från underbenet, så de blev ju x antal operationer innan de va helt ok. Än idag har jag stora problem då korsbandet dom gjort nytt från en höftsena är för kort, och skruven dom tog bort i skenbenet har lämnat ett hål i skelettet, skoj! :D
Mina fd "motståndare" kör i världscupen nu, Maria Pietilä Holmnér, Kajsa kling, Axel Bäck.. Har Anja pärsons gamla fartdräkt hemma som ja köpte av henne året innan hon gick upp i landslaget ;) Haha! Skryt skryt, förlåt! Men jag blir så exalterad av att prata om min absoluta favorithobby!
Joo funäs är ja bekant me! :D Vi har ju tävlat lite överallt i sverige, åre, duved, tärnaby, norberg, fjätervålen, klövsjö.. osv ;)
Jag undrade nästan om de går o åka när man e så stor, men de göre alltså? :D Yiiiiha! Vi får ju köra ihop nångång! Vi får boka en resa till funäs när ni e där så får vi åka, käka o fika ihop! :D Me dom små bebisarna! ;)