Inlägg från: kajsalisa |Visa alla inlägg
  • kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Ursäkta min okunnighet 2barnsmamma, men "normala 5500-6000 g". Du skojade när du skrev det va?! Jisses, själv har jag lite skönt naiva förhoppningar om en 3,5 kg bebis...

• kajsalisa

Happiness; Sakarias är fint tycker jag. Vi har Zac som ett eventuellt alternativ, men pojknamn är verkligen supersvårt. Edvard e också fint. Väldigt göteborskt... ;)

• kajsalisa
    Mamma till W skrev 2010-10-10 16:42:55 följande:
    101010 kl 6.16 kom vår tjej, Wilda! 51 cm lång och 3485 g tung med ett huvudomfång på 34.5 cm på bf+10! Kom med med ansiktsbjudning och handen på kinden!

Kom in på förlossningen 3.20 (efter att ha övertalat de många ggr att få komma in), en timme senare vid första undersökningen var jag öppen 8 cm! och förlossningen som hade sagt till oss att vi skulle bli hemskickade! läkaren som undersökte tappade hakan när jag hade så täta men korta värkar och sen öppen så mycket. :) det gick undan vill jag lova, hann ,med lustgasen, men det var det enda. kan tillägga att slemproppen gick vid midnatt, vattnet gick strax därefter och sen kom värkarna med 3 min mellanrum.

Just nu ligger Wilda på pappas bröst och sover! Världens finaste, såklart!

Får åka hem tidigast imorgon då jag tappade 1600 g blod innan de fick bukt på det.
    Stort megagrattis! Blir alldeles tårögd när jag läser. Vilka underbara nyheter!!!
    Kram
  • kajsalisa

Jämför dig inte med någon annan Muffe, då blir du galen. Om det är ditt första barn kan du nog lätt räkna med att det kan ta ytterligare 4-5 veckor innan du ser nåt och ännu längre tills det inte går att dölja för andra. Jag tyckte inte det började synas förrän i v 17 och sen sa det bara poff...

• kajsalisa

Igen, stort grattis Mabaja. Det låter som en saga i mina öron...

• kajsalisa

Låter precis som mig Smålandsjänta. Jag har också sammandragningar titt som tätt, särskilt om jag anstränger mig eller efter sex. Mina gör inte heller ont alls, men magen blir stenhård och ibland känns det nästan som att jag får lite hjärtklappning. Helt ofarligt har jag hört. Det är livmodern som tränar inför det som komma skall...

• kajsalisa

Lycka till imorgon Happiness. Allt kommer gå superbra! Stor kram.

• kajsalisa

Mabaja; vilken underbar liten prisessa!!

• kajsalisa

Happiness!!! Hur har det gått med det läskiga testet idag?!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma