färnik skrev 2011-02-08 12:29:56 följande:
Håller med! Med första barnet fick jag hela tiden höra att magen var stor vilket jag då tyckte var jobbigt. Denna gången har det hetat att den är liten, nästan ännu jobbigare... Nu har den dock vuxit på sig, så även om den är lite under medel på sf-kurvan så är den helt ok i storlek (fast MKT mindre än med första barnet)
Jag tycker själv inte att min mage är så fin den här gången, den är så låg, och lite hängig liksom... Och randig, inte av nya brisningar, men av gamla som töjer ut sig på nytt och syns mycket. Men jag vill ändå att andra ska tycka att den är fin!

vilken vecka är du i?
Min mage är också väldigt låg och ibörjan tyckte jag mest att den bara hängde.. dock fick jag stor mage redan i vecka 14. och har hört sen v 20 "oj ska du föda snart"
jag hör hellre att jag har en stor mage än liten faktiskt.. för ju större mage jag har ju mer gravid känner jag mig.
din mage är säkert jätte fin, det är bara du som inte tycker det..
Jag tyckte inte om min mage heller fram tills den blev så här hård och mysig. det kommer din också bli. Och du, tigerränderna är bara ett fint bevis på din kärlek du har hos dig redan nu... och om det kommer fler ja, då är det din kärlek i magen som vill göra dig påmind om henne/honom..
Jag har också ränder, men jag tycker just nu att det är en del av min dotter :D