Inlägg från: miraclee |Visa alla inlägg
  • miraclee

Plus igen efter mf/ma

Återigen en dålig dag.. har fått i mig en liten barnmatsburk idag, majs/potatispuré, gooott! Men inte någe vidare mycket.. men jaja! Dricker saft också, de e ju socker i så då är väl läkarna nöjda iallafall! :)

Vi har en mys-dag inne idag. Har kräkts en del o sovit men även fått in en maskin tvätt, mannen har dammsugit, handlat o fixar middag nu.. dock inget jag är sugen på alls, fläskpannkaka.. urk! Så jag avvaktar.. Tänkte lägga mig i ett bad istället o koppla av. Sen kolla film o hänga här! :)

Var ute en sväng förut, eller ja.. skulle bara till bilen fram o tillbaka men jag halkade o nu göre ont i magen :( Sträckte väl ut någe ligament eller så. Och slog upp knäet, haha. Klaaant!

• miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-09 20:54:46 följande:
    Makrill är ju nyttigt, är det du

Jag har haft en dålig dag och har dåligt samvete för mitt dåliga matintag, som ser ut så här:

- Tre knäckemackor som troligen alla kom upp när jag kräkes imorse
    - En clementin
    - 1 liten yoghurt
    - Lite lasagne
    - 2 clementiner igen
    - 4 knäckemackor med kaviar
    - 3 tunnbrödsmackor med smör och juice
    - Blåbär
    - Vatten
    - En halv banan

duger detta eller måste jag verkligen skärpa till mig?
    MEN JISSES! Du har ju ätit MASSOR!!!! Tungan ute

Mitt matintag;

En burk potatis/majspuré, barnmatsburk för bebisar från 4 mån
    En burk slottsgryta, också barnmat
    2 koppar te

Varken mer eller mindre!! ;)
  • miraclee
    rontgensyrran skrev 2010-11-09 21:08:27 följande:
    Så söt du är som "provar" barnmaten. Fast jag förstår dig, minns att många av dem smakar faktiskt riktigt gott +att man slipper matoset när man mår illa. Du får tipsa om goda sorter till min bebis sen som jag kan köpa :)
    Hahaha, min läkare "kunde" inte skriva ut näringsdryckerna, så hade bara dom ja fick me mig från helgen o dom är schluuutt.. så ska till dietisten på torsdag o få utskrivna maassor, en hel låda yiha! Men tills dess rekommenderade han barnmat o ja ÄLSKAR ju barnmat så de gör inge ;) Hihi.. absolut! Potatis/majspurén e UNDERBAR, likaså slottsgrytan! Nu ska ja ge mig på stroganoff, haha! :D
  • miraclee
    rontgensyrran skrev 2010-11-09 21:13:25 följande:
    Ja just det läkare kan inte skriva ut dem väl? Hur kommer det sig att du får fortimel och inte ex addera? Eller några av varje? Det är ju bra med näring i maten iaf. Jag gillar magopuren, brukar köpa det till tårtor och sånt och ibland i alkoholfri drink. *mumsich*
    No idea, men han kunde inte.. hmm! Men har för mig att de "bara" är dietister som kan göra de, men jaja.. jag överlever väl tills torsdag iallafall! ;) Har ju barnmat, mmm!! :D

När läkaren snackade sa ja bara att ja haft fortimel/fortifresh (fortimel yoghurt) tidigare o att ja tyckte dom va bra o så fanns de ju på sjukan som ja fick me mig, men dietisten kanske ger ngt annat.. we'll see! Men hon kan nog sina grejer iafl jämfört me läkaren som inte har det som sitt jobb på samma sätt.. :)

Haha, aldrig provat.. eller jo när ja va liten, då va det de bästa ja visste, finns massa bilder på mig där ja har mango i heeeela ansiktet, men sen hatade ja mango i nåra år, o nu vet ja inte ;)
  • miraclee
    Odetta skrev 2010-11-09 21:16:27 följande:
    Det gör du rätt i, att ge dig på stroganofen Jag älskar också barnmat...slottsgrytan är god, kalops (tror jag den heter) och så finns det en med kyckling och ärtor som är himlans god också

Skönt att du fått i dig lite i alla fall Fia, lite är bättre än inget!

*kram*
    Hah jaa aldrig provat den, så vi får la se om den e god! Hm kyckling o ärtor, måste leta o prova den också! :D

Jaa, jag ser de också så :) O nu fick dom ju upp mina värden så tar väl nån vecka till innan ja dippar ner igen men då har ja ju näringsdryckerna from torsda o komplettera med så ja slipper förhoppningsvis en till inläggning! :D Yihaaa!!

Kraam!
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-09 21:22:52 följande:

Åh nu blir jag glad att ni tycker det ser bra ut! skönt :) men som ni ser då består det inte av så mycket mat utan mycket mackor...

Fia, gulligt med barnmat, och håller med om att det är gott... och näringsrikt antar jag Ät på
    Hoppas ditt illamående släpper snart!

Jag  börjar njuta mer och mer och har ikväll beställt en snygg kjol till julen, antar ju och hoppas att jag har lite mer mage då

Spelar ingen roll vad de är du får i dig, bara de är ngt o du får ju i dig massor i jämförelse ;) Så no worries! O knäckebröd o frukt e ju bra!

Haha jaa, de e ju så gott.. Mmm!

Desamma hurru! :)

Kram
  • miraclee
    rontgensyrran skrev 2010-11-09 21:23:23 följande:
    Åhh mango som är så gott. Addera är klara drycker medans fortimel....ja det vet du ju vad det är :) Kanske kan vara bra att ha några av varje, ibland kan det ju va lite jobbigt för magen med mejeriprodukter. Iaf min mage som är känslig + att ibland kan det var gott att variera sig så man inte tröttnar.
    Hmmm nu fick ja upp nån flashback, har för mig fortimel hade nån sån dryck också, mer typ juice fast lite tjockare.. den avskydde ja som pesten, men som sagt.. får prova mig fram.. är bara glad att ja ska få de för då får ja ju i mig allt ja behöver o slipper sjukan o en till inläggning! ;) Ja e glad för de lilla haha! :D

Skönt att ditt liv börjar rulla på i rätt riktning nu, men fortfarande.. jag beundrar verkligen din styrka i allt det här! Låter mys me familjetid i 2v snart.. o husmanskost, mm!! Mormödrar brukar ha förmågan o laga sjukt god mat.. mmmm!!!
  • miraclee
    rontgensyrran skrev 2010-11-09 21:36:09 följande:
    Tack vännen. Behöver alla uppmuntrande ord känner jag. För av den fd mannen får man ju inte höra nt positivt. Vet att jag är vare sig vad jag tycker nu, är som starkast nu och när bebisen kommer vet jag inte hur jag kommer att vara. Därför känner jag att jag måste lägga tid på allt nu. Nån som jag tycker är strak är däremot du vännen! Det hade jag aldrig rett ut! Jag som inte ens klarar av att kräkas, enbart när jag druckit för mycket. Det du går igenom är min värsta mardröm. Fast visserligen är min situation där uppe bland första platsen också :/
    Som sagt, män kan verkligen vara skit.. Och energikrävande idioter behöver du verkligen inte nu! Du har oss + din familj o fina lilla tjej i magen, honom däremot kan du slänga i komposten sen ;)

Tänker på dig dagligen o vilket helvete de måste vara, att de kan komma som en blixt från klar himmel - men i slutändan kanske de va bra, och att de kom nu och inte senare.. men likförbannat jobbigt! :(

Haha, det jag går igenom är ju absolut ingenting! Visst, kräkas är väl inte min favorit heller, eller att må såhär.. men jag klarar mig! De ger ju iallafall något gott i slutändan, så de får vara värt de även om jag vissa dagar när de är som värst (brukar va när mina värden är åt skogen..) bara sitter o grinar o inte orkar mer.. men äääsch! Snart halvvägs så de booorde vända snart!

Massa kramar!!
  • miraclee
    rontgensyrran skrev 2010-11-09 21:28:10 följande:
    Var inne på apotekets sida...omg så många nya fortimel det fanns!!! www.apoteket.se/privatpersoner/common/search....  Så det är nog bara att välja och vraka :)
    Ska kolla vad som är nytt på den fronten!! ;) Sist hade ja choklad, vanilj o jordgubb som favvo.. har för mig att de va någe me banan också.. hmm.. nu har ja provat aprikos o den va faktist god!! :D

Men ska in o kika va de finns :D

Tack för länken vännen!
  • miraclee
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-09 22:58:24 följande:
    Då äter jag mindre än er haha

Frukost klockan 11 tiden 4 makor (rostade makor)
    1 kop te till.

Klockan 13 tiden En magnum glass och en cola
    Och en lakris godis.

Klockan 18 tiden var det middag

Köttbullar och mackaroner och ketchup och 1 glas mjölk.

Nu klockan 21 chips med cola
    Innan läggdags i sängen 1 glas mjölk med järntabletter 2 st

Går in i vecka 35-36 imorgon äter inte mkt eller ja jag äter alltid bara frukost och middag ibland bara middag
    Mer än mig ;)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma