Inlägg från: miraclee |Visa alla inlägg
  • miraclee

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2010-11-09 23:04:40 följande:
    *asg* tar ner huvudet i sanden o skäms Skäms
    Hahahaha ne gör inte de ;) Men de e ju mer än 3 barnmatsburkar hahaha! Och min söta man som gjorde middag bara för ja ska äta.. o så gör ja inte de :( Buuu.. han e såå fin mot mig!
  • miraclee
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-09 23:33:49 följande:
    Hur smakar burkarna om jag får fråga
    Jag e lite sådär att jag inte stoppar i mig sådant alls inte änns från samma sked som en bebis har bacilskräck..
    Så jag vet inte hur dom smakar uuuuha e det gått ??
    men du du måste ju äta de mannen lagar ju ''kämms på dig kvinna'' haha

Tungan ute
    De e SVINGOTT! Jag älskar barnmat ;)

Hahah jaa javet.. men noll aptit, illamående o nä.. de går inte om ja inte e sugen på de som finns.. ;) Otacksamma kärring är vad man är.. haha! ;D
  • miraclee
    Odetta skrev 2010-11-10 00:05:12 följande:
    Usch...känner mig jätte nere just nu

såg en dokumetärfilm på tv nu och den var bara sååååååå deprimerande. Handlade om kvinnor i afrika som ägnar sitt liv åt att kämpa för barn som ingen har och så fick man följa deras vardag....det var så mycket elände... Framför allt ett fall gav mig en extrastor klump i magen...en liten pojke på kanske 2½ som hade blivit övergiven som dem här damerna hittade och tog in. Vid undersökning visade det sig att han hade blivit utnyttjad massor...stackars liten. Hur kan människor bara vara så grymma? Jag finner inga ord Man tappar ju nästan hoppet om mänskligheten, samtidigt... vilka fantastiska damer som ägnar sitt liv och hela sin själ till att finnas där och rädda dessa stackars barn....vilken tur att dem finns! Men fan att dem behövs altså...

...skulle jag ha massor med pengar skulle jag donera till dem.

*kram på er därute*
    Men fy fan!!! :( Hemska jävla äckliga människor, förstår inte o kommer aldrig göra hur man kan utnyttja ett barn på de sättet.. vidrigt, avskyvärt!!

Men som du säger, vilka fantastiska människor de finns som finns där för de barnen o ger dom vad de kan.. De finns så mycke elände i världen som man inte "vet" om..

Massa kramar vännen! {#emotions_dlg.flower}
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-10 15:18:46 följande:
    Jag ska gå upp 15 kg enligt den där uträkningen, känns overkligt att JAG ska gå upp i vikt!
    Inget har dock hänt än men det kommer väl snart ....

Dålig matdag idag enligt mig, har bara fått i mig knäckemackor, tunnbröd och clementiner... huvudvärken sitter kvar hela tiden.
    De e ju skitbra att du äter så mycke kolhydrater :) De va för ja inte gjorde de som mina värden blev så dåliga o ketonerna bildades :)
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-10 15:30:38 följande:
    Ahaaa ok, vad bra då

Hur är det för dig idag då? Spytt massa än?
    Haha yep :) Ja åt ju väldigt lite men inga kolhydrater, o när kroppen inte får i sig tillräckligt så går den ner i sparläge o ketoner bildas :) Kan du äta banan? Ät en eller två om dan så får du i dig kalium också :) Eller gör en smoothie på banan eller nåra bär, me sojadryck :) Också great! Kan stå i kylen hela dan o bara dricka me sugrör i långsam takt.

A ja provade äta lunch men de gick inge bra, så matintag hittils = ingenting! :) Ska dricka blåbärste nu me mjööölk.
  • miraclee
    Odd;

Lite frågor ;)

Ska åka o kolla barnvagn imorn me svärmor, se va som finns osv.. Brukar de va lång leveranstid? När är de "dags" o köpa? Va ska man tänka på? Har du nåra tips?

Kraaam
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-12 08:42:26 följande:
    Miraclee- hur har du det med dina kräkningar och matintag nu då?

Mitt blir fan inte bättre, om man får gnälla lite så är jag så less på att ha detta illamående hängandes över sig och att behöva spy varje morgon och kanske fler gånger per dag....

Vill ha ork och lust att äta!

Äter ni här inne några vitaminer? Mitt Val typ? Min bm sa åt mig att äta det och jag har väl tagit en halv tablett om dagen, de är ju så stora så jag får inte ner dem och spyr av smaken på dem...
    Sen undrar jag hur bra de är egentligen för barnet, vet man att de inte skadar på ngt sätt?
    De går inge bra alls, åt helvete faktiskt.. Bara kräks o kräks.. heeeela tiden! Vaknade imorse o spydde ner hela sovrumsgolvet, :( Och matintaget är på noll.. spyr upp vätska, allt.

Nä, äter inga vitaminer heller. Och de behöver du inte oroa dig för? Varför skulle vitaminer va skadliga? De e ju nyttigt, haha :)
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-12 12:41:41 följande:
    Om man inte tar mit val då? Saknar kroppen något viktigt då?

Fia - stackars dig som verkligen spyr upp allt. Känner du hunger?
    Min kropp skulle isåfall inte ha nånting eftersom mina värden brukar va dåliga när jag mår såhär, o ja har inte ätit vitaminer alls under graviditeten, men förstår inte ändå varför du e orolig över vitaminer? De är ju bra grejer. De är ju som fisk, grönsaker, frukt osv fast i samlad tablettform liksom? ;) Allt man behöver, o de rekommenderas ju till gravida.

Nä, känner ingen hunger.
  • miraclee

Haha, en kompis till mig gick över 15 dagar o blev igångsatt sen, hennes vägde 4800 :)

• miraclee

Är lite frånvarande här nu. Jag mår rent ut sagt SKIT! :( Förutom de vanliga me kräkningarna, noll matintag osv så har ja åkt på lunginflammation. Fyfan kroppen är helt paj. Huvudvärken is back och jag hoppas jag slipper läggas in igen alltså, försöker få i mig vätska iallafall, går bra ibland - o ibland inte.

Kram på er o hoppas ni mår bra o har en bra helg :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma