Inlägg från: needtobreathe |Visa alla inlägg
  • needtobreathe

Plus igen efter mf/ma

Happi;

Jag färgar håret titt som tätt ;) En färg jag fastnade för som inte gör håret kycklingfärgat är Jane Hellen's Pärlblond - den är billig och sjukt bra!! Blir mer askblond av de. Vanliga blonderingar tenderar OFTA att bli orange/gul i nyansen, o så slänger du på mer o så blir du platinablond istället. Kan du inte slänga in en bild på ditt hår bara, så vi ser vad vi kan utgå ifrån färgmässigt på hela håret för att de ska bli bra?

Avfärga håret från gamla rester kan man göra på salong för bästa resultat, o sen slänga i slingor om man vill ljusa upp de. Om man går från ljust till mörkt kan de va bra att rödpigmentera håret först för att färgen ska fästa bättre eftersom när du blonderar så försvinner en del pigment + att det inte blir grönaktigt då, finns en liten mousseflaska på bla Kicks man kan köpa isåfall. Men du ville bli ljusare? Som sagt, in me en HÅRbild så kan vi ju se va vi kan ge för tips! :)
  • needtobreathe

Har en liten hälsning från Havsklippan..

Hon hälsar att det gick hyfsat att genomföra aborten, dom mår ok men det är självklart väldigt tungt! Hon har bara kikat in för o se om de kommit nåra bebisar men orkar inte läsa i övrigt, vilket är förståeligt.

Dock en liten hälsning till er från henne :)

• needtobreathe

Först och främst, GRATTIS både Cat och PVMS!! {#emotions_dlg.flower}

Muffe; När jag va i v 23 för 2v sen så skrev jag också o undrade för då va han lugn nåra dar.. verkar va ganska vanligt just den veckan om man kollar runt lite :) Så no worries! Nu i v 25 känns allting annorlunda, börjar väl bli liiite trängre därinne, han sparkar överallt o ibland känner man när han pillar i ljumsken på mig om ja ligger på sidan, hahaha!

Odd; Hm, skumt! Vad tror du, är de någe på g? Spännande i vilket fall! Men han kan ju som sagt stanna lite till därinne tycker jag ;)

Ego; Har legat hemma idag. Sovit, vilat, sovit, vilat. Herregud att man kan bli så slut. Sammandragningar som lämnar efter sig en jävulsk mensvärk, eller hur man nu ska förklara. Som ett band från ländryggen o fram mot magen, runtom hela liksom. Ont. Mår illa.

• needtobreathe

Hmm.. blir tydligen en sväng till förlossningen. Jag drog mig in i de sista för o ringa o fråga om SD + "mensvärk" o mitt konstiga mående - hon sa kom in om du vill, kan inte bedöma över tele. Jag tvekade o sa "Nja, vill inte åka i onödan, mest kolla va ni tyckte" då sa hon "Då bestämmer jag att du kommer in" Haha.

Var dock en del folk där idag så jag stressar inte in, åker om en stund.. tar me datan så ja kan hänga här samtidigt ;)

• needtobreathe
    Happi;

Haha nä de har blivit en del rundor till frisören för min del ;) Avfärgat, färgat från svart till blond, från blond till röd, från röd till mörkbrun, från de till blond igen, o så svart.. osv! ;D

Jo.. ja gör väl de.. väldigt motvilligt dock.. Men hon sa SD i kombination me mensvärk va kanske inte nån höjdare såhär tidigt, + ökade flytningar (igår en brun flytning på jobbet) o blabla. Tar me datan in, har ju mobilt bredband så ja hänger me här ändå haha, kan ju ta ett tag då de va många inne idag.

Justja, på julafton när ja va inne sa dom ju prematura sammandragningar, dock har jag ju denna värk + SD i vila o då borde de vara lugnare sa dom, men icke. Så dom vill väl kolla tappen o så antar jag.

Man kan tydligen öppna sig "tyst" också, så även om inte alla SD gör ont så ska inte värken från ryggen till magen göra så förbaskat ont. Men vad vet jag. Känns bara löjligt! :P Men får göra som dom säger. Är ju inte MIG de gäller nu, utan lillgrabben - han ska ju stanna därinne ett tag till.
  • needtobreathe
    Muffe80 skrev 2011-01-05 08:39:06 följande:
    Hur har ni gjort med vagn? vi har kollat lite och jag är helt inne på emmaljunga, kanske City Cross eller Duo Edge. Har inte sett ngn i verkligheten.
    Sambon o jag är inte överens här, han vill att vi köper en begagnad eller en annan billigare, men jag vill ha en NY. Är det typiskt tjejigt? Jag kan nog övertala honom och tror kanske vi får bidrag från föräldrar men ingen har sagt ngt än om det...

vill även ha nytt barnskydd till bilen.... Hm, är det konstigt att man vill ha nya saker till första barnet? Vi har pengar så det är inte det, tror bara han inser hur mycket man kan spara på begagnad och det är ju visserligen sant...

En fråga om omlottbodys, alla säger att det är så himla bra. Varför är de bättre än en vanlig body som man knäpper mellan benen? ska shoppa lite i helgen så måste ju veta
    Haha, emmaljungamaffian kan svara på frågorna om den vagnen ;) Jag tycker dom är stora och klumpiga men alla har vi olika behov och krav på vagn :)

Däremot har vi både nytt babyskydd + vagn - det var mannen också helt med på. Skönare med garantier o så känns de fräschare tycker jag.

Vanliga bodys som du trär över huvudet tycker väl dom flesta ja snackat me är jobbigt då de är krångligare o bebisen inte gillar de så mycket, är väl obehagligt kanske. Omlottbodys är ju lättare i det avseendet. Dom du knäpper mellan benen är ju till för o underlätta blöjbyte liksom :)
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-01-05 16:00:03 följande:
    Sofy: Hur gick det igår? Åkte du in till akuten? vad blev det av det hela?

kajsa: Nu får din bebis komma tycker jag.....vi väntar ju här i tråden ....Nåja du kanske väntar en aningens mer
    Akuten? Nä! ;) Förlossningen! Haha. Skön BM som öppnade dörrn då, "Hej, jag ringde in tidigare ikväll.." hon sneglar ner på min mage o säger "Jaha.. vadå, är du gravid eller?" NÄ, ja har ont i foten o kommer hit........ eller? Hahahaha!!
    De gick undan som vanligt där, dock för snabbt. Blev inge klokare alls. Lyssnade hjärtljud 3sek, o då skojar jag inte. Dom låg på 145. Sen en snabb undersökning på MAX 25 sek me en stål-spatel o that's it. Jag har inte öppnat mig från de hållet iallafall, dock kan man ju fortfarande öppna sig uppifrån som en tratt o de ser man ju inte sådär..  Sen gjorde han inget mer. Eller jo, hans sökare pep så han sa bara "Vila" innan han sprang iväg, BM hade försvunnit innan för hon hade telefonen o de ringde..... kändes jätteseriöst! Eller nä. Ska höra me dom på specen på freda om dom kan kolla me VUL för o mäta tappen istället, nu sa han bara att den va något förkortad. Inge mer, varken om den va hård eller mjuk eller någe, fick inge svar när ja frågade. Inget vanligt UL heller. Inge CTG. Ingenting.

Hade dock sammandragningar när jag va där, såfort han körde in spateln krampade hela magen ihop sig till en boll, o ja har haft sjukt ont efter. Och illamående.
  • needtobreathe
    acure skrev 2011-01-05 09:45:15 följande:
    Hur gick det för dig igår?

Jag åkte in i vecka 24 pga kraftiga regelbundna smärtor i ländryggen som gick fram mot magen och blev till sammandragningar precis som du beskriver. De tyckte jag skulle komma in direkt, men väl där så slutade smärtorna såklart och allt såg bra ut på både hjärtljud och livmodertapp så då kändes ju allt jättelöjligt. Men den smärtan alltså, har aldrig varit så rädd i hela mitt liv så jag börjar bli ganska rädd för den smärta som komma skall....huvva... 
    Kolla svar till Happi! ;) Såg hennes inlägg först..

Ja usch, de är ingen höjdare. Dock återkommande fenomen för mig verkar de som, suck.. :(
  • needtobreathe
    färnik skrev 2011-01-05 17:34:02 följande:
    Sofy: vilket värdelöst bemötande! Skrikandes Det gör mig så arg att de är så nonchalanta!
    Jaa, sist jag va inne på julafton hade jag en skitbra barnmorska OCH läkare! Som tog sig tid, tittade med både VUL, UL o lyssnade på hjärtat samt gjorde en vanlig undersökning.

Igår vare liksom en läkare som va "ball". Enligt honom själv då, kändes så iallafall. Kom in, slängde sig i fåtöljen me armarna i kors o ba "Jahapp, va äre för fel på dig rå?" EH? Så frågade han om min blödarsjuka och så sa jag att ja skulle till spec mvc på fredag, då sa han att läkaren jag ska träffa är "En jävla skön lirare.." hm, ok. Va bra? Haha. Han kändes jättestressad och tog sig inte alls tid o förklara eller undersöka mig, inte alls. Ok, jag är inte öppen nerifrån - skitbra. MEN de är ju knappast de enda dom ska kolla, dom ska ju kolla me VUL för o mäta tappen igen, se om jag öppnat mig uppifrån, om den är hård eller mjuk, göra någe åt alla mina SD jag har, typ skriva ut bricanyl eller någe. Men nä, "Kom tillbaka om de blir värre". Vadå, jag gjorde ju nyss de? Men vafan hjälpte de då? Inte ett jävla skit.
  • needtobreathe
    Odetta skrev 2011-01-05 17:50:48 följande:
    Vilken knasboll..."skön lirare" Haha!

Nä, bra att du ska till SpecMVC på fredag, där får du den vård du ska ha!

*kram*
    Riktig knasboll! Hela hans stil och sätt var arrogant. Vill INTE ha honom under förlossningen. Blä!

Ja jo, men de är ju för förlossningsplanering, tror inte dom är så pigga på en undersökning då direkt... :(
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma