• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

rontgensyrran skrev 2010-11-05 21:33:10 följande:
    Vad bra :D Då kommer min ögonsten inte vara ensam om det iaf. Usch kom på tanken nu att tänk om det är en grabb :/ Har inte ett enda namn, utan har tvärlåst mig vid en flicka och Ines. Inte det att jag inte vill ha en pojke utan snarare det med namnet, det är skitsvårt att komma på nåt bra.
    Vi tog inte reda på kön så vi hade namnen klara...

Wilda Eva Maria om det blev en tjej eller Erik/Tobias Wilex Daniel om det var en pojke.. Inte riktigt klara om vi skulle ha Erik eller Tobias... Alla på min sida heter Erik i mellannamn och Tobias är min bror som bara blev 10 timmar! Men det har vi kvar till nästa barn!

Apropå graviditet, vi diskuterade det häromdagen... Hur ska man göra för att garantera sig att inte vara höggravid på sommaren? Haha, var ju det i somras och vill inte vara det en gång till. Det var för jobbigt under värmeböljan, då låg jag inomhus och halvdog! :) Fast iof, vi ska ju "öppna" bebisverkstan i vår och sen får man ju se när det tar sig! haha.
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-11-05 21:46:36 följande:
    Ni är tidigt på det. Ni vill ha tätt mellan barnen antar jag. :) Kan tänka mig att det kan vara kämpigt med värmeböja och graviditet, jag är ju normalt sätt en frusen människa men inte nu, så jag kan tänka mig hur det blir på sommaren :/ Mitt största graviditetsbekymmer just nu är halsbränna, vilket inte blir bättre av god pepparkaksdeg som jag har köpt hem + att jackan börjar bli trång över magen. Har insett att jag inte kommer att kunna ha vinterjackan hela vintern :/
    nja omdet blir tätt är en annan fråga... tog ett år förra gången (inkl ma)... jag vill ha tätt,min man vill att jag ska bli klar med skolan och börja jobba innan... men vi får  se var det barkar... haha när det var 8 grader ute i september gick jag i linne och hölll på att flyta bort av svett
  • Mabaja
    färnik skrev 2010-11-07 23:26:49 följande:
    Hur mkt har ni andra gått upp i ungefär samma vecka? (v21)
    jag stod på +-0 i vecka 21... och då är det från mitt plus jag utgår ifrån. :)
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-11-08 15:39:30 följande:
    En fråga, skulle ni flyga till USA eller annat ställe ca 10-12 timmars flygresa bort? Visserligen med ngt byte.
    Är det otäck som gravid i v 20 typ?
    Jag åkte till Egypten i v 25-27. Gick hur bra som helst!
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-11-08 15:44:15 följande:
    Blev du magsjuk? Har jag blivit varje gång där
    Jajemän! andra dagen... Var magsjuk i tre veckor... Fick inte behålla någonting utan satt på toa 15 min efter att vi ätit.. och när vi inte hade tillgång till toa spydde jag som en räv.. Jättekul! :) men är glad att kroppen fungerade så iaf! haha...
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-11-08 22:39:01 följande:

hihi, nä...det stämmer ju fast var det inte den 24.? en onsdag var det va? Haha, vi får kolla en gång till så det inte blir att du står där och väntar den ena dagen och jag den andra

Jag är himlans kluven angående det hela. Känns dummt att försöka bli sjukskriven när det är grupparbeten kvar och blir jag sjukskriven så får jag restuppgifter och det har jag redan så det räcker känns det som. Och grupparbeten är nog en himlans massa svårare att ta igen än en tenta man kan skriva ihop själv hemma. Så DET talar ju emot en sjukskrivning.

Men ja....sedan är det ju det här med orken och kroppen. Känns som jag skulle kunna sova i 3 veckor i sträck just nu och även om jag vilar massor på helgerna så sover jag så himla uruselt att när måndagen börjar då är jag redan trött för hela veckan. Sedan jobbar mannen ju dessutom varannan helg och då får jag inte vila alls för då är jag själv med lilleman och så börjar den nästa veckan och jag är ännu tröttare.

JAG LÄNGTAR TILL JUUUUUUUUL!!!!!! så, behövde få ur mig det

Hur är det med dig och lillstumpan?

*kram*

haha ja du ser.. jag har inte ens koll på datumet vi planerat in. haha

jo det är bra här. har för tillfället problem med röd rumpa... provat det mesta men hittills har det bara blivit värre. men får testa vidare... nåt borde ju funka...
  • Mabaja

har beställt en fars dags-present till min man via nätet.. har oroat mig att han ska lista ut vad det är och att det är han som ska hitta det i brevlådan. har vaktat brevlådan nu i flera dagar så när jag hämtat posten idag så pustade jag ut, ingen present har kommit. min man kommer hem "har du beställt något, det har kommit från djurgården"... f*n inte tänkte jag på att det var citymail som kom tidigare idag.

här hemma öppnar vi varandras post så det hade han tänkt göra, men jag bara skrek "neeeeej det är din fars dags-present"... så var den hemligheten avslöjad...

lite positivt är iaf hans kommentar "det är ett mjukt paket"... så nu tror han att jag beställt kalsonger, när det i själva verket är en bok...

• Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-11-09 18:34:39 följande:
    hahahaaa..så typiskt! Hur är livet som mamma annars?
    det är jättehärligt! skulle önska liiiite mer egen tid. inte mycket men skulle vilja hinna träna 2 ggr i veckan. min man är iväg titt som tätt så jag blir lite avis. men w är fantastisk! och så fin, trots min mans "kinesögon". haha. och så lätt att ha å göra med. inge magknip, kolik eller andra tråkigheter, bara röd rumpa men det angriper jag med fulla medel.
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-11-09 20:54:46 följande:
    Makrill är ju nyttigt, är det du

Jag har haft en dålig dag och har dåligt samvete för mitt dåliga matintag, som ser ut så här:

- Tre knäckemackor som troligen alla kom upp när jag kräkes imorse
    - En clementin
    - 1 liten yoghurt
    - Lite lasagne
    - 2 clementiner igen
    - 4 knäckemackor med kaviar
    - 3 tunnbrödsmackor med smör och juice
    - Blåbär
    - Vatten
    - En halv banan

duger detta eller måste jag verkligen skärpa till mig?
    Det där är mer än vad jag äter dagligen!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma