Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2010-11-03 13:53:46 följande:
    Ja, FL drar till sig lustiga människor tror jag. INTE vi i tråden så klart som alla är helt normala :) Kan inte låta bli ibland att läsa de här helt galna trådarna om typ huruvida det är ok att ta ett glas vin och gå ut och dansa som mamma. Folk blir helt rabiata! Det kan vara lite underhållande faktiskt.

Lite gravidfrågor nu: Är det nån mer än jag som fortsätter att ha massa flytningar vecka efter vecka? Hur länge håller det på? Varför och vad kommer det ifrån liksom?? Sen undrar jag hur vanligt det är att må toppen på morgon och dagtid för att sedan må dåligt på eftermiddagen och kvällen? Det är samma sak varje dag, mår skit framåt fyratiden. Är det inte på morgonen man ska må dåligt? Jag tror varje morgon att jag tappat alla symtom för att jag mår så bra.
    Jag har haft rejäla flytningar redan tidigt och det har inte slutat än, vecka 15...trist är det för man tror jämt att det är blod på gång... men det är det ju inte
    Så jag vet inte när och om de försvinner, vissa kanske har det jämt?

Jag mår numera sämre på em, och hos mig beror det på att jag inte ätit bra lunch och att jag helt enkelt har lågt blodsocker just vid 3-4-tiden på em. Men du äter väl rätt bra?
  • Muffe80

I dag är en bra dag, har fått i mig mycket mat mot vad jag brukar...

- Fil och grova flingor i morse + te och en Mitt Val Kvinna utan att spy upp den...
    - 2 smörgåsar med korv och gurka
    - 3 pepparkakor
    - Lite jordnötter
    - 1 morot
    - Melon till lunch + en actimel och en liten knäckemacka med smör
    - Vatten

Vad tror ni om mitt extremt näringsrika matintag? Duger det? så här ser nämligen en typ vanlig dag ut hos mig, plus lite mer mat när jag sen kommer hem från jobbet... eller mat och mat, ngt i det som finns ovan för det mesta, det som går ner helt enkelt.

• Muffe80
    miraclee skrev 2010-11-03 15:32:37 följande:
    Alltså denna jävla huvudvärk.. varför? Migränliknande varje dag sen nån vecka, jag oooorkar inte! Lider aldrig av de annars o blir helt knäpp avre! Demon
    Jag hade värk i två dagar tills jag tröttnade och tog en alvedon, sen dess har det inte kommit mer. Har du tagit nån tablett?
  • Muffe80
    miraclee skrev 2010-11-03 15:52:24 följande:
    Jag har ätit 4 små finncrisp me lite makrill på idag, that's it. Igår en dafgårds låda, karins lasagne, lite ananas på kvällen..
    oj det var inte mycket mat idag... du kanske inte känner hunger när du mår illa?
  • Muffe80

Ja det lät jättegott, ska nog köpa hem makrill idag.... då kommer sambon hata mig, han gillar det inte

• Muffe80
    Cat79 skrev 2010-11-04 07:46:48 följande:
    Idag var det 2 år sedan min änglapojk Mio kom och vände! Helt sjukt att det gått 2 år sedan jag förlorade honom. Ikväll ska vi tända ljus för honom på minneslunden. Det som är så skönt nu är att vi väntar syskon till honom. Förra året denna tid blev jag gravid men visste ej att jag var det men tyvärr blev det MA.

Ha det så bra. Kram
    Jobbigt, tänker på er och vad himla mysigt att du har ett nytt liv i magen!

Själv börjar jag oroa mig för maten, igen.

I går fick jag i mig mat faktiskt, lite korvstroganoff och tre salladsblad. Små måltider såklart, det äter jag alltid...
    Men idag är det en dålig dag igen.

Nu börjar jag nojja mig att bebisen kommer få en skada eller hjärnskada för att jag äter dåligt.
    Hm.
    Kanske ska ringa bm igen, läste att man skulle göra det om man var illamående efter v 12 och fortfarande mådde illa?! någon som hört det.

Hur går det för färnevik, förresten?
  • Muffe80

Ja "alla" säger ju att barnet klarar sig, och bm säger att barnet tar vad den ska...
    MEN, jag har ju inte ätit fisk på 4 månader, förutom alla mina räkor till sushin då...
    Barnet kan ju uppenbarligen då inte ta av mina nyttiga fisk-reserver i kroppen eftersom dessa inte finns, eller hur?

Och borde inte barnet få en hjärnskada om man inte äter bra?

• Muffe80
    miraclee skrev 2010-11-04 11:54:51 följande:
    Jag har ätit fisk kanske.. 5-6 ggr. Nu kör ja på makrill som e lätt, fiskbullar eller så.. Lättsmält :)

Hur förklarar du alla som går me hyperemesis då o får friska barn? ;) Den tar de den ska, därför jag gått ner så många kg, även om jag fått i mig lite så e de en krävande liten skit därinne som tar allt som finns o ta av. Inte hela världen om du inte fått i dig fisk, men prova makrill, en liten såndär burk är ingenting i mängd men nyttigt as hell :) Eller fiskbullar, mm. Jag fick ju inte i mig folsyra heller i början som ja hade tänkt men den har icke tagit skada av de ändå..

Ring BM du om du är jätteorolig men jag skulle inte oroa mig. Njut istället :)
    Jag har börjat njuta mer och mer, och vill så gärna känna ngt i magen. Visst känns det overkligt när magen inte är så stor än? Att någon kan rymmas där inne...
    Har du känt ngt sprattel än?

I dag är jag lite stolt över mitt matintag fakiskt...

Fil och flingor i morse + en smörgås med korv och gurka
    2 smörgåsar med korv och gurka på jobbet
    3 clementiner
    4 pepparkakor och lite jordnötter
    Lite korvstroganoff och makaroner
    Vatten

Känns bra för att vara mig
  • Muffe80
    Längtan efter liten skrev 2010-11-04 21:28:49 följande:

hej vänner..
    hem kommen från RUL
    och ser ni vad det är?
    Nytt bf datum.. 5 april =)
    hihi, vad är vad på bilden?

Jag inser att jag nog inte kunde se könet på KUB:en haha. Det hade varit för enkelt med dessa två vita knölar, inne i kroppen på bebisen!
    Tom bm sa att hon inte kunde se och nu i efterhand inser vi att det nog var sittknölarna
    Tur det, för vi vill inte veta könet.

Grattis till er som vet, många pojkar blir det

Jag börjar få livet tillbaka känns det som, tredje dagen som är ok och som jag inte spytt. Åt riktigt bra i går och fick tom i mig liiiite middag på kvällen och lite fika! 

nu känns det mest overkligt egentligen, är det verkligen någon där inne?
  • Muffe80
    Pancakes skrev 2010-11-05 09:56:46 följande:
    Samma här! Tänker vänta. Är rädd bara att man ser ändå.. Fast jag är ju jättedålig på att se vad som är upp och ner på alla bilder så det är väl ingen risk :) Jag får låta bli att visa bilden här för alla experter helt enkelt..
    Vi vill inte heller veta, tycker det är en stor grej av förlossningen.... typ frågan direkt "vad blev det för ngt..." det är ngt som jag drömt om länge haha.

Pancakes, vi blir glada vad det än blir bara barnet är friskt men om jag får önska (hemskt) så skulle jag gärna vilja ha en flicka. I alla fall någon gång i livet, faktiskt.
    vi vill ha två barn, så om den inte kommer nu kanske det blir nästa gång. Jag vill nog ha en tjej för att jag är så "rosa" av mig och älskar allt sånt hihi.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma