Inlägg från: Muffe80 |Visa alla inlägg
  • Muffe80

Plus igen efter mf/ma

Mallanis, förstår din oro, känner exakt samma sak nu när det börjar bli lite mer verkligt att man är gravid... hur kommer livet bli sen? kommer vi kunna resa så mycket som vi gjort och kommer vårt samliv att bli sämre? Är livrädd för denna förändring... hoppas det kommer gå bra! :)

• Muffe80

åh vad roligt att du känner av den lilla så mycket miraclee, jag känner inget alls numera! Kände ju ngt för ett par dagar sedan men sedan dess är det lugnt.. däremot är magen stenhård på kvällen, vad beror det på?

Har faktiskt ätit skapligt idag... knäckemacka och två mjuka mackor i morse, äpple, älggryta, morot, knäckemacka, lite äppelpaj, tre mjuka mackor med paprika, juice, fil med grova flingor och blåbär Allt har stannat kvar i lilla magen!! *stolt* haha!

Men nu vill jag också känna sparkar!!!

Kram på er alla

• Muffe80

Godmorgon alla!

Fick iaf vara spyfri i några dagar innan det kom tillbaka

UL imorgon, fasen så spännande och lite nervöst. Vad exakt kollar man?
    vi har ju redan på KUB kollat moderkakan, lite av hjärna och så vidare. Vad mer kollar de?
    Tror ni det är lätt för våra ögon att se om det är kille eller tjej? Vi vill verkligen inte veta

• Muffe80

Grattis pancakes till ul:et, visste att det skulle gå bra Njut nu! Nu kommer det gå bra!!

Själv är jag nyss hemkommen efter RUL!! Bebis lever, mår bra och bf blev den 6 maj... alltså 5 dagar flyttade framåt... Vilket lite lite segt, så nu går vi in i v 18 på fredag istället för måndagen som varit!

Hon fick jättebra bild på hjärtat som tickade på, men vet inte hur snabbt. Hjärna, mage och ben såg bra ut och när vi kom dit började bebisen med att vinka till oss, sedan lade han/hon benen i kors och detta fick vi bild på med oss hem

Vi såg inget kön, då vi heller inte ville veta.

Glömde fråga totala längden, men på bilden jag har med mig hem står det 16 cm, det låter väl rimligt?

Det är i alla fall en rätt så livlig krabat alla gånger som vi har kollat på den, hihi.

Allt gick fort och jag trodde nog de skulle kolla lite mer ingående på rygg, hjärta men hon sa att allt såg bra ut. tog ca 15 min med ultraljudet ungefär.

Lycka!!! Men, fortfarande overkligt att den ligger i min mage!!!

• Muffe80

Aha, ja jag tyckte det verkade konstigt för hon mätte aldrig hela bebisen vad jag såg, vilket jag tyckte var konstigt efteråt för det var det jag trodde man gjorde på RUL, men det var ju huvud och lårben hon mätte för att uppskatta åldern!
    det stod exakt så här högst upp i mitten på bilden  15.9/1.7/31Hz. Ngn som kan tyda?

• Muffe80

Jaha... attans. Att jag inte frågade om längden. Vad borde den ha för längd i 16+5?

• Muffe80

Vi fick inte heller bra bilder denna gång. Man såg betydligt mycket mer i v 12-13 tycker jag! Så jag skulle säga till alla att passa på att göra KUB eller annat UL då.
    Bm rekommenderade oss att scanna eller ta kopia på bilderna eftersom de gulnar efter ett tag, och man ska absolut inte plasta in dem i maskin!

• Muffe80

4mom är en bra sida på nätet, köpte en snygg jeanskjol där

Jag har bara gått upp 1 kg än så länge, hm. Men det kanske kommer mer snart

Har ju börjat kräkas nu igen så.... hur är det med sig Miraclee, kräks du fortfarande upp allt eller får ngt stanna kvar nu?

Jag är så besviken över att jag tror mig sett könet på bilden från KUB, men man borde ju inte kunna se så tidigt säger ju alla så varför skulle jag bara genom att kolla snabbt på bilden se könet?!

• Muffe80

Har tänkt tanken att kasta in bilden här men vågar inte, för då kanske ni alla säger vad ni ser och jag vill ju inte veta

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma