Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-02-06 13:54:01 följande:
    Tjejer jag fick min MENS !!!! yess !!!!
    Tänk att man kan bli glad över ngt sådant också! Flört Grattis iaf, se nu till att skaffa ngn form av p-medel...
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-02-06 19:56:30 följande:
    Jag ska tillbaka igen nu den 17e på TUL + flöde och sen ska jag träffa min spec läkare för att diskutera lite mer,

Meeeen - jag börjar också fundera på det. Att det inte alls går. Och då blir det ju KS. Men äeh, jag vet inte så mycket än och "orkar" inte oroa mig över ngt jag inte vet hur det är, får ta det lite senare.. Men hoppas såklart att det ska gå vägen!! För oss båda! :)
    Och jag den 18:e. Glad  Hoppas du får lite mer klarhet då, jag är också väldigt nyfiken på att höra sedan... det är ju som sagt så olika hur läkare resonerar, det kan vara intressant att se vad de säger hos dig...

Går det inte att sätta igång är ju alternativet antingen att vänta eller KS... I mitt fall är det vänta som gäller om inget oväntat sker förstås... men vill de hellre snitta dig, än att vänta längre än 37+0?
  • färnik

Ang. alla hjärtans dag så vet jag inte om det blir ngt köpt... Jag har ett foto liggande på oss som ska ramas in, kanske hinner jag ordna det tills dess och ger honom. Och sedan äter vi nog ngt gott, men det blir nog hemma... Alla hjärtans dag är lite för mycket ett komersiellt jippo för min smak, så det blir iaf inga nallar med hjärtan eller liknande...

• färnik
    Längtan efter liten skrev 2011-02-08 12:19:04 följande:
      bäst attt inte göra det alls utan bara säga att den är fin... men är man inte inne i det så vet man inte vad mans ka säga..
    Håller med! Med första barnet fick jag hela tiden höra att magen var stor vilket jag då tyckte var jobbigt. Denna gången har det hetat att den är liten, nästan ännu jobbigare... Nu har den dock vuxit på sig, så även om den är lite under medel på sf-kurvan så är den helt ok i storlek (fast MKT mindre än med första barnet)

Jag tycker själv inte att min mage är så fin den här gången, den är så låg, och lite hängig liksom... Och randig, inte av nya brisningar, men av gamla som töjer ut sig på nytt och syns mycket. Men jag vill ändå att andra ska tycka att den är fin! Oskyldig
  • färnik
    Längtan efter liten skrev 2011-02-08 12:35:56 följande:
    färnevik: så dum jag är... vet ju hur du ser ut och du har ju en jätte fin mage.!!
    och det är ju från din söta dotter ju.. Kram
    He he, jag tänkte väl det. Vi har ju följts åt iom att vi ligger så nära i tiden! Går in i v 35 på torsdag, nu kan bebis faktiskt få komma när den vill!
    Evve81 skrev 2011-02-08 16:19:50 följande:
    Jag tror gränsen för järntabletter går vid typ 120. Jag äter ju järn fast mitt blodvärde är 133. Det är ju mitt ferritinvarde som är dåligt...
    Under 110 räknas som brist när man är gravid tror jag, men inte förän under 100 anses det vara ngt allvarligare. jag låg strax under 100 med dottern då jag inte kunde ta järn, och det var inget de bekymmrade sig om. dock vill de väl gärna att man börjar med järn i god tid, innan det hinner bli för lågt. Jag fick börja äta vid 116, och låg senast på 112 med järntillskott.

Vid 133 förstår jag dock inte varför du prommis ska äta järn, 133 är ju rätt högt...
  • färnik
    EGO: Min rygg tar DÖD på mig, jag har så jäkla ont! Det har kommit sedan jag slutade med min medecinering (bla kortison) mot mina reumatiska besvär, och beror nog snarare på det än på graviditeten i sig.

Ungefär från midjan och uppåt har jag helt rubbat ont. Att sitta någon längre stund är otänkbart, det känns som om hela ryggen brinner upp, likaså att ligga länge (som på natten) Att ta djupa andetag gör också ont bak i ryggen. Och att vända sig i sängen, det går knappt. :crazy:

Börjar känna lite panik över ryggen, för det kommer ju antagligen sitta kvar även när barnet är ute och då kommer det bli seriösa problem med att amma, kan ju varken sitta eller ligga på ett lämpligt sätt... :crazy: Ska prata med BM i morgon när jag ska dit för kontroll, och kanske ta och ringa reumatologen också...
  • färnik
    Smålandsjänta: tänk att du kommit så här långt! Det trodde väl ingen när du fick dina prematura sammandragningar för så många månader sedan! Hoppas han kommer ut snart, så du slipper ha det så jobbigt!

kajsalisa: Ja det här suger... Tyvärr kan de antagligen inget göra innan bebis är ute, finns inga medeciner som är starka nog och samtidigt ofarliga, men kunde jag bara få reda på hur de kan hjälpa mig då, kanske den sista tiden blir lättare att härda ut? Förhoppningsvis bara drygt 4 veckor kvar nu...
  • färnik

Jag kanske också borde börja förbereda snart? Här står en barnvagn med 3 hjul (borde sitta 4 på...) som vi har fått, det är det enda. Annars kan man inte se hemma hos oss att vi nog ska få barn om en månad...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma