• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Safireee skrev 2011-04-07 12:01:48 följande:
    Jag tror ju stenhårt på att det är en pojke i magen och har massor med namnförslag. Min man ratar alla utom Erik eller möjligen Philip, så vi får se om det blir det. Om det skulle vara en flicka så har jag bestämt mig för Stella (min man är mer tveksam).

2,5 h till KUB-ultraljudet nu. Nervöst!  
    Ohh Stella gillade jag... :)
    När jag träffade min sambo.. eller ja inte direkt men kanske nått år in i förhållandet så visade han mig en suuuuupersliten lapp han hade i plånboken... men namn som han gillade.. om han skulle få barn nångång... hur gulligt är inte det?
    Tyvärr åkte plånboken i tvätten en gång så den finns inte kvar... men vi lyckades minnas de flesta..=)
    det gick åt skogen...igen.
  • MCT79
    kajsalisa skrev 2011-04-07 12:53:17 följande:
    Sådärja Sofy. Nu har jag också bokmärkt din hemsida och tänker följa dig där. :)
    Me too! Ska bli skoj att se hur han är på utsidan... kanske blir som jag spånade... att han i slutet av nästa vecka lär sig gå, och om 4 veckor doktorerar han i kärnfysik! Cool
  • MCT79
    Pancakes skrev 2011-04-07 13:38:21 följande:
    Hehe, har du också märkt det?Det är riktigt jobbigt och man ser inte vad man gör. Jag vill ha fina fötter till förlossningen (ytligt, jag vet) så jag tänkte boka pedikyr på salong om ett par veckor.

Nåt annat som är svårt är att raka eventuella kroppsdelar från midjan och nedåt..
    Ja raka mellan fötterna kan inte vara lätt....
  • MCT79
    Muffe skrev 2011-04-07 13:31:58 följande:
    Hmm det är inte jättelätt att måla tånaglarna med stor mage kan jag meddela
    Bara du prickar fötterna tycker jag det måste räknas som lyckat, tanken som räknas! ;)  Är du hemma nu? Antar att du inte målar tånaglarna på jobbet.. =)
    Pancakes skrev 2011-04-07 13:32:25 följande:
    Åh, vad gulligt! Hur vanligt är det att killar gör så liksom :)
    Näe det är det nog inte... han vill verkligen verkligen verkligen ha barn.... så det gör extra ont i hjärtat på mig när "jag" inte kan ge honom det...
  • MCT79
    Muffe skrev 2011-04-07 13:52:29 följande:
    sofy, fusk att du sover på mage. här funkar bara vänster sida med kudde mellan benen, inte så skönt att ligga på samma sätt en hel natt.

Hehe jag lyckades pricka någorlunda rätt med lite kladd utanför men de får duga Vill också vara fin till förlossningen som Pancakes säger... knasig man är va?! :)

Men ååå....ni är två om att göra barn och du kan visst ge honom barn, det kommer! Åh det är väl så här man inte ska skriva för det tröstar ju inte, men ni kan ju bli gravida. Hoppas att de hjälper er nästa gång så att pyret vil lstanna kvar också.
    Jaa..jag vet att vi är två att göra bebis.. å det gör vi rätt bra.. sen ska den stanna... hur svårt kan det va? gah! :)  Oh well.. en dag...kanske.
    Igår kväll satt vi i soffan och rabblade alla fördelar med  att INTE ha några barn... Psykologi. =)
  • MCT79
    Pancakes skrev 2011-04-07 13:58:22 följande:
    Så ser han det nog inte, vännen! Han vill ju ha barn med dig för att det är dig han älskar. Ta inte på dig detta som att det är "ditt" fel. Förstår att det gör ont i hjärtat men ni kommer att få barn, så är det bara. Jag läste en intervju med en läkare som jobbat med fertilitetsfrågor i 30 år eller nåt sånt och han sa att han aldrig varit med om i sin yrkeskarriär att det INTE slutar med barn till slut för de som faktiskt blir gravida men får upprepade missfall. Det la jag på minnet och tänkte på när jag tyckte det kändes tungt.
    Den meningen ska jag lägga på minnet... :)
  • MCT79
    FruW skrev 2011-04-07 19:56:16 följande:
    Ja det är klart :) men ibland kan jag tycka att det blir lite knas, tex om man har 2 barn som heter erik o Erika.., blir för lika tycker jag.

Va tycker ni förresten, kan man döpa ett barn till lillebror?
    Det fanns en sjuksköterska på akuten på orten där jag växte upp som hette lillebror... han presenterade sig alltid som "syster lillebror"...vilket gjorde mig som barn väldigt förvirrad! hahah!
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-04-08 16:18:26 följande:
    Kan inte citera skriver från mobilen men de rann längs benen.. Blä! Hör av mig när ja vet mer :)
    Men huuuh... hoppas han kommer snart nu, du har kämpat länge nu med smärtor och bråkig unge! =)
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-04-09 16:01:08 följande:
    Tempen sjunker vid ÄL.
    Min stiger direkt efter äl om ägget släppt men sjunker inför mens..
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-04-09 16:32:30 följande:
    Ja, jag vet väl inget efter 18 månaders tempande. Jag skrev att tempen går ner vid Äl och så höjs tempen  (ska höjas 3 dagar i rad) när Äl skett och sjunker sedan 1 dag före mens eller samma dag under coverline.
    Kör du med tre över sex metoden?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma