Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden

Plus igen efter mf/ma

Pinklove: helt sjukt jobbigt att köra bil måste jag hålla med om! Tack och lov så kör sambon mest hela tiden men igår blev det lite öl till maten så jag fick köra. Men nu har jag sagt stopp, jag KAN INTE köra längre! Jag är ju helt livsfarlig om det skulle bli så igen, sambon bad mig stanna när tårarna började rinna på mig men envis som man är så fortsätter man! Men oj va orolig han var när vi kom hem och han fick bära sin gråtande sambo in... Väl i sängen skickade jag iväg honom till puben, ca 10 sms fick jag nog med frågan om det var okej, gullesambo!

Kan oxå rekomendera sjuds eller taxi till förlossningen, är nog ingen hitt att köra själv!

Men NU vill jag ha bebis!!! Längtar så otroligt mycket efter honom, min lille plutt som jag inte ens vet hur han ser ut!

Happi; sitter som dig i bilen, lyfter lixom upp rumpan, halvligger nästan, rallysäte kallar de flesta sätet efter jag suttit där, ingen som kan sitta bakom! Haha allt för den lille/mig!

Har tänkt på förlossningen en hel del men kommit fram till att jag inte har en aning om vad det är jag har att vänta. Min önskan är som din att vara hemma så länge som möjligt men jag känner att jag inte vill göra upp en plan då jag lätt blir besviken på mig själv om det inte skulle gå. Sa till min BM när vi pratade förlossning att jag är öppen för allt, bara vi får bra bemötande och vänöig personal. Jag kan tänka mig att man har lite mer önskningar och tankar när man redan fött barn? Eller hur känner du?

Littlejunia: jag känner inte hur den ligger, eller jo, med tanke på att jag känner vart fötterna är så är det ju inte så svårt att veta vart resten ligger, sen har jag ju knölen (rumpan) som putar ut ordentligt mest hela tiden, så egenligen ja jag känner hur den ligger. se trycker det ju lixom på mot tappen ganska mycket, huvudet.

Har du någon känsla om du din ligger?

Puhhh, äntligen hemma! Varit på kalas, slutade med att sambon och svägerskan med kille åkte och bowlade efter det! Superkul men speciellt duktig var jag inte, ingen som väntade sig det heller då jag går in i v39 idag!

Hoppas på att det gjorde nytta, blir nog att locka sambon till att testa färdknäppen ikväll oxå annanas står på bordet och ska käkas imorgon och hallonbladste till frukost. Låter det som om jag vill hanut bebis nu!?

Just det, läkaren imorgon oxå, ska bli spännande då jag har måååånga saker att ta upp nu!

Kram till er alla goa blivande mammor!

Marlyn; jo det är sant men min lille kille ville ut redan vid 22+0 men blev då stoppad så nu tycker jag att när mamma vill att han kommer så borde han lyssna

Är det BM eller läkaren på MVC som gör hinnsvepning? Någon som vet? Ska till läkaren imorgon nämligen men är det BM jag ska fråga så känns det onödigt att fråga läkaren ju!

Prommis; enligt min BM så är 2:a barnet störs för nästan alla, framför allt om det är en pojke! Så du kanske ska hoppas på en tös som 3:e barn?

Happi; skönt att du fått ner dina tankar och önskningar om förlossningen. Vet ju att det har varit bra med aurora för dig och jag hoppas så för er att det blir som ni vill ha det!

Lovar att återkomma efter besöket hos läkaren imorgon, kommer iaf fråga henne om hinnsvepning!

tillbaka från läkaren.... suck....
    vilken jävla nöt! allt jag fick fram från henne var: åhhh vilken fiin mage!! (jaha spelar det roll undrar jag!?!) vad spelar det för roll hur min mage ser ut när jag ska träffa läkaren av massa andra anledningar?
    sen så fick jag bara svar på mina frågor -ja det är normalt

frågorna jag hade:
    * varför är jag så bortdomnad på magen?
    *varför gör det sååå ont på höger sida vid revbenen
    *igångsättning vid 40+0
    *hinnsvepning

svaren
    *nerv troligen, vanligt, rörde ej magen
    *troligen levern som blir utsatt och gör ont vid SD och sparkar RÖRDE EJ MAGEN
    *12,3% över kurvan är HEEELT normalt och man sätter inte igång förlossningen då, vi 30% var det annat sa hon. Enligt henne behövde jag riktiga värkar för att få ut ett stort barn inte vi läkemedel, MEN JAG VILL INTE FÖDA ETT STORT BARN!
    *hinnsvepning gör läkaren på MVC, men inte nu (38+1) utan jag skulle vänta till TYP 41+några dagar! för att få igång det sa hon vila och ha sex, va faan.....

Gick där ifrån och hade nog inte fattat vad hon sagt för när jag satta mig i bilen bröt jag ihop totalt, satt och storlipade ett bra tag innan jag kunde köra hem... Väl hemma började jag lipa igen när sambon frågade hur det var, fick inte fram ord och stackarn trodde att bebisen var död eller något.... Usch nu vet jag inte hur jag ska få ur mig hur jag känner för detta med förlossning, har bara lust att skita i allt! sambon tycker jag ska prata med min BM jag ska träffa imorgon, men jag vet att jag inte kommer kunna formulera mig och få fram vad jag känner, kommer bara nick med och säga okej tack......

är så besviken på mig själv att jag inte får fram vad jag känner/vill.....

ska läsa ikapp allt ni skrivit när jag varit borta nu tänkte jag, återkommer.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma