Inlägg från: Smålands jänta i storstaden |Visa alla inlägg
  • Smålands jänta i storstaden

Plus igen efter mf/ma

Sötfilur: vi kommer ha bebisen hos oss i början, men i "barnrummet" vi har kommer vi mest ha sakerna. Sambon vill gärna ha kvar sitt datarum ett tag till och mig gör det inget då vi känner att bebisen ändå inte kommer ha något behåll av det. Rummet kommer senare göras om till barnrum, när det blir dax för honom att flytta in där.

Ingen amningsfåtölj för oss, kostar bara pengar till ingen nytta. Soffa, sängen ja vi får se hur man gillar att amma när det är dax!

Usch vilken tandvärk jag har! Har aldrig haft det innan men AAAAJJJJJ! är troligen en lagning som egentligen skulle behövts rotfyllas för 2 år sedan som nu är inflamerad istället. Drickyoghurt har jag fått i mig idag, känns som om det räcker med allt annat som höggravid men nej då! Därför jag inte orkat vara så aktiv idag... Mest vilat och försökt sova hela dagen.

Längtar tills imorgon 9.05 så de ska borra upp tanden, så att trycket förhoppningsvis släpper. Satan va ont det gör!!!

Havsklippan, sänder massor med kramar till dig och hoppas att du snart sitter med ett nytt stakt pluss i fin hand. Kan inte alla förstå hur jobbigt det måste vara för er att förlora ett barn så sent. Hoppas ni finner styka i varandra och detta på något sätt gör er starkare tillsammans! KRAM

hej alla fina blivande mammor!

hoppas det är okej att jag inte komenterar allt sedan jag var inne här senast ca 100 sidor!! haha ibland rasslar det på!

Här är det lugnt, 36+3 och idag blir det besök på förlossningen, men bara för att kolla läget där. Själv är jag helt slut, trött och orkar inte mycket, hade besök i helgen av min mor och då blev det shopping och bakning hela dagarna så nu är frysen fylld med massor för alla som kommer när det är dags för besök och titt på bebisen. sover så otroligt dåligt på nätterna, kanske 1 timme på dagen men vill inte sova mer då för natten känns viktigare att sova på. Stor och klumpig, vätska i alla leder och händer och fötter så nu går jag med sambons skor.. bebisen verkar trivas i min mage!

var nere i helgen i hälsokostbutik i skärholmen och köpte hallonbldste och blev påtryckt welwdas förberedelseolja oxå, kort datum så jag fick den för 39:- men där står smörj in mellangården 4 ggr/vecka i ca 10 min!!! hur ska jag ens kunna nå dit när jag knappt kan troka mig efter att ha kissat!? haha, sambon får nog hjärlpa till...

och en sak till att klaga över!
    Sambon och jag sover inte ens i samma rum längre...... han sover på soffan så får jag ta sängen bara för att jag andas så fruktansvärt tungt och inget hjälper! snarkar inte utan frustar riktigt som en kossa.. stackars karl... och han är inte den som stör sig i första taget så det är nog illa....... bara 3 veckor och 3 dagar kvar till BF iaf... lite tröst!

stora kramar till er blivande mammor, med eller utan krämpor!

Va härligt att se dig Happi! Hunnit bli lite orolig för dig. Skönt att allt är bra med det mesta och att sofia och mamma mår bra!

Färnevik: ja just nu känns det som om jag hade kunnat bara uppe mina 13 veckor i sängen för här händer inget ändå! Även om jag tvättar, städar, bakar, shoppar, promenerar, hänger gardiner, sexar you name it! Bebisen vill stanna inne i värmen även om mamma vill mysa med honom på utsidan nu!

Kajsalisa: kul att du inte lämnar oss trots din skatt är här! Och tack för puschande ord nu när det tryter lite, även om jag vill bebisens bästa (vilket han tycker är bästa att stanna i magen att tag till). Men lite svider det då vi inte sover tillsammans, man saknar ju närheten av någon man älskar bervid sig på natten när man vaknar, om vi inte hade pratat så mycket om det så känns det som om vi är på bäg ifrån varandra, men TACK OCH LOV ATT DET ÄR ÖVERGÅENDE, vill inte förbli en frustande ko!

Odd: kul att du oxå hänger kvar här och visar oss vägen, helt sjukt att det ligger en sånn,som både du och kajsa har, i MIN mage! Ha är så fin din vidar!

Idag har jag varit en hemsk matte... Har ju två små hundar (chihuahuor), den ena morgontrött och den andra morgonpigg. Sambon hade varit ute med båda 7.30 så när jag steg upp vid 9.00 så lät jag trötter sova och den andra gick upp med mig. Följde mig till dörren då jag skulle ta in tidningen, öpnnade bara lite så att jag kunde nå tidningen, bor på BV i ett bostadsrättshus, satte foten för så att hunden inte skulle smita ut. Stänger och går in och fixar frukost, läser tidningen, fixar lite och sätter mig i soffan. Vid typ 11.00 så tycker jag det är konstigt att den morgonpigga hunden inte kommit till mig i soffan (han älskar mys) så jag letar och letar, tror ju han ligger död någon stans för han kommer alltid när man ropar men icke. Ringer sambon i paniken han kan ju inget göra, tillslut får han mig att öppna ytterdörren och vem sittet inte där och är såååå glad att se mig!? Trodde jag skulle dö där ett tag när hunden var borta! Att inte någon granne ringt på? ALLA vet vart Zorro bor, tur han är så trofast att han inte stack ut med någon granne eller postkille! Puhhh nu är han hemma iaf!

Hur ska detta gå!? Hur ska jag kunna ta hand om ett barn när jag inte ens kan ta hand om hunden!?

Jag som verkligen älskat barn, har 4 syskon och alltid sett mig själv som en mamma börjar nu tvivla! Sambon tröstar mig med att bebisar inte har 4 snabba ben iaf.. Men oj va arg jag skulle bli om det var han! :-0

Kan man skylla på gravidhormoner för att jag missade honom eller är det bara att inse att jag måste skärpa mig!? Haha lite kul är det ändå såhär i efterhand, trogna älskade hund satt och väntade i 2 timmar på att jag skulle öppna! Stackars liten..

Bm rapport 36+4
    Hb 125
    Blskr 4,4
    +15 kg
    Sf 36 börjar närma sig övre kurvan nu...
    Ruckbar bebis
    Spår av äggvita
    Bltr kommer bara ihåg undertrycket som var 85, var 60 vid inskrivningen så nytt besök på måndag redan.
    Höga hjärtljud men gick ner till 150 efter någon minut.

Summan?

Åhhh va arg jag blir!!! Ännu ett försök men via surfen istället då! Summan?= orolig mamma men glad över nya tiden på måndag! Kajsalisa: hade inte du högre undertryck i slutet oxå utan att det va någon fara?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma