Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Plus igen efter mf/ma

telgebo skrev 2011-02-20 10:03:06 följande:
    Jag är katastrof i magen, jag är så lös och när jag torkade mig så jag ljusrött blod och fick panik och ont i magen direkt, men där var där bak. Fy vad rädd jag hann bli och är fortfarande. Det ondai magen har gått över. Man varför är jag så lös? har inget minne av att jag var så här katastrof när jag var gravid för utan förstoppad från start.
    du kanske ska kolla upp det?
    blöder du fort.f där fram så att säga?
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    telgebo skrev 2011-02-20 10:07:51 följande:
    Han måste ju skriva på faderskapet det är så det fungerar i Sverige, har läst att det kan sluta med att polisen hämtar honom för faderskap och provtagning och jag vet att han är pappa till barnet, jag vill inte att ska bli en massa problem och ännu jobbigare än vad det redan är. Jag vill kunna njuta av min graviditet och inte behöva tänka på vad han kan ställa till med för djävulskaper. Vill man inte ha barn borde han ha tänkt på det innan han låg med mig utan att skydda sig och inte heller tro att alla kvinnor äter p-piller som han trodde att jag gjorde och frågade mig om efter vi hade haft sex redan.
    nej han behöver inte alls ta på sig faderskapet...
    är han allvarligt så korkad att tror att ALLA äter p-piller? ha ha ha...
  • Längtan efter liten
    telgebo skrev 2011-02-20 11:17:39 följande:
    Jo jag vet, men jag mår så jädra dåligt just nu. Hela mitt liv är kaos just nu och jag börjar fundera på vad jag ska göra. Jag vill ha betnet men jag är så rädd för allt och vilka konekvenser allt kan få och om det kommer bli vårdnadstvist igen och en massa krångel och bo i ett renoveringskoas med bebisen om jag nu kommer så långt och inte faller för pappans hot att göra abort. Jag ska nog krypa ner under täcker och storgråta fram tills jag får ett VUL åtminstone och tro att det inte är nåt förrän jag sett det på en skärm först att det verkligen finns ett barn i magen. Blöder jag innan det så vet jag ju att det är kört.
    jag kan bara säga att det löser sig. finns massor där ute som är i samma sits som du Telgebo och det ha löst sig jätte bra.
    Jag förstår att du mår dåligt just nu, men låt det bara vara.. fokusera på dig själv och barnet i första hand...
    pappan löser sig.. i bästa fall kanske du träffar en ny som kan ta åt sig barnet?
    man vet aldrig hur framtidien kommer se ut. så försök inte att förutspå den.
    Inte ens jag vet hur min framtid ser ut trots att jag i dagens läge har både sambo, villa och nr 2 på nedkomst snart.
    för barnets bästa måste du försöka fokusera på er nu..
  • Längtan efter liten
    telgebo skrev 2011-02-20 11:20:20 följande:
    Det är just det jag vill slippa att vänta på en rättegång och vem som ska ha vårdnaden och om han är pappan och om han erkänner och slippa blanda in så många personer och dra igång världens process om detta. Jag vill bara att han ska skriva på ett papper nån bild på han kommer jag inte kräva eller vaíll familjerätten ha det?
    men han ville ju inte ha barnet? eller har jag missuppfattat? och du får automatiskt vårdnaden i början vilket fall som helst.
  • Längtan efter liten

Happi. Jag har fått mitt moderskapsintyg men det var inte länge sen jag fick det.

• Längtan efter liten
    needtobreathe skrev 2011-02-22 13:01:40 följande:
    Hoppas du har rätt! ;)

Jaa haha ja är sjukt nyfiken på hur han ser ut..
    tror inte heller du går till igångsättning.. men frågan är vad som är bra egentligen?
    du kanske ska försöka lugna ner dig liiiite så han iaf stannar i 2 veckor till? Kram
  • Längtan efter liten
    Marlyn skrev 2011-02-22 13:02:17 följande:
    Hej flickor!

Har varti på VUL nu. Man såg en boll på ca 7-8mm med en kometsvans efter sig och något som såg ut som en blodansamling.

Jag litar på magkänslan så jag frågade BM vad hennes magkänsla sa:
    -"Jag skulle tro att det är början till ett missfall.", men hon kunde inte svara säkert så jag fick en ny tid till VUL, ska dit på fredag nästa vecka.

Hon sa ju även att det kan rätta till sig och bli en perfekt liten bebis, men jag tror tyvärr inte att det blir så, får se om 10 dagar.
    Vad tråkigt att höra Marlyn :(
    Men du... än är det inte kört.
    vilken vecka skulle du vara i nu?
  • Längtan efter liten
    needtobreathe skrev 2011-02-22 13:28:36 följande:
    Haha ja men sålänge stannar han nog de trorja inte är nån fara! ;)
    Muffe skrev 2011-02-22 13:21:09 följande:
    håller faktiskt med MCT, du är en igångsättning haha! Kanske skulle räcka att vara hemma hos dig ett dygn så sätter värkarna igång Verkar vara full snurr hela tiden, kul Men jag fattar inte hur ni kan slänga 10 soppåsar, menar du stora svarta?
    Hahahaha ja du e så välkommen så! ;) Nej nu äre nog 15 st.. de är allt möjligt skit.. ingen som rensat på säkert 5 år om inte mer, så jag slänger ba nu! Skönt när mannen e på jobbet o inte har nån talan, hahaha! Älskar o ha full rulle.. lugn e de värsta ja vet! :p
    jag hoppas du har rätt :D
  • Längtan efter liten
    Muffe skrev 2011-02-22 13:51:56 följande:
    Sofy, letade inte du för länge sedan efter spjälskydd?
    såg ett på nätet som var svart med vita stjärnor men du kanske ville ha döskallar?
    vart hittade du det någonstanns?
  • Längtan efter liten

God dagens...
    Idag har jag fullbokat hela dagen. men fick avboka precis allt..
    När vi i all jäkt var påväg till mvc så kommer vi inte in i bilen. Låset har på något sätt gått sönder.
    det krånglade lite igår också, men nu fick jag inte ens in nykeln och allt såg lite shevt ut om man säger så..
    så inget mvc och ingen tandläkare för dottern och ingen fika för min del med en ny vän på stan :(
    nu har jag inte ens lust att göra allt annat jag skulle behöva göra.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma