Inlägg från: Längtan efter liten |Visa alla inlägg
  • Längtan efter liten

Plus igen efter mf/ma

telgebo skrev 2011-02-28 18:06:52 följande:
    trams? tackar för den fina försteåelse du visar för min oro. Så när du känner oro nästa gång ska vi kalla det för trams allihopa och inte ödskla nån energi på din oro, då vet jag.
    Muffe skrev 2011-02-28 17:54:48 följande:
    Tjejer, är det normalt att ha en obehaglig känsla/sammandragning så fort man står eller går i v 31?
    Jag har suttit ca 4 timmar och stått ca 4 timmar på jobbet idag, och när jag kom hem och även lite på jobbet så är det så himla obehagligt att framför allt gå! Är det normalt?

nu när jag kom hem hade jag tänkt baka men det finns ingen chans, ska ligga hela kvällen. Dessutom är sambon bortrest. Shit, är orolig att bebis tänker komma men så illa är det kanske inte?

Men ska magen verkligen bli hård bara för att man går tio meter?
    inte oroa dig då får du hela tråden på dig att du är fjantig och ska lägga ner.

Jag kan säga att min mage var stenhård och en hel sd i 3 veckor innan jag födde förra gången.
    allvarligt ge dig nu!!! vad vinner du på detta?
    jag skrev inte till dig eller hur? ja lägg ner, vi blir ju bara osams eller hur? är det så du vill ha det så fine, fortsätt! gör dig osams med hela tråden gör det.

Alla har vi varit oroliga och ja jag har varit det till 1000, vissa har säkert blivit irriterade på mig med och sagt till mig, men inte har väl jag börjat anklaga folk för det.
    jag svalde det, bad om ursäkt och rätade på ryggen och tog tag i problemet istället för att sitta kvar och inte göra ett skit!

hur ska vi kunna hjälpa dig om du inte själv gör det?
    vad är det du egentligen vill att vi ska göra?
    säg det istället...
    vi är inga super människor här inne, vi är helt vanliga folk.

Du behöver proffesionell hjälp. och vi är inte proffesionella, vi kan bara göra så gott vi kan...
    så säg inte till mig att jag inte har någon förståelse, då vet du inte vad du pratar om.

så bra nu fick jag ur mitt agg... nu återgår jag till det vanliga igen.. tack och hej...
    Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten

jag är sååå sugen på att ta mig en promenad, men det är ju så mörkt uta... känner mig som 10 år igen och vågar mig inte riktigt ut :D

• Längtan efter liten
    Muffe skrev 2011-02-28 18:16:07 följande:
    telgebo, visst hette du väntan efter liten eller ng sånt förut? känner igen dig.
    då vet jag vem du är också om det är samma...
  • Längtan efter liten
    Muffe skrev 2011-02-28 18:16:07 följande:
    telgebo, visst hette du väntan efter liten eller ng sånt förut? känner igen dig.
    grattis :) sicken liten skrutt :) snart är den stor och sparkar inuti dig..
  • Längtan efter liten

oj, citerade samma igen :) haha
    det sista skulle vara till mct79 :D

• Längtan efter liten
    Evve81 skrev 2011-02-28 18:26:35 följande:
    Åh vad jag saknar mina promenader. Det känns ju lite trist att det kanske dröjer tills augusti innan jag kan börja igen. Mitt illamående har dock försvunnit när jag promenerar så jag kanske kan gå lite grann snart.....
    ja jag med... jag har ju knappt vågat mig ut förut, men nu är jag sugen...
    du kan väl pallra dig hit=)
  • Längtan efter liten
    telgebo skrev 2011-02-28 18:26:27 följande:
    nu tjejer nu jävlar imorgon ska jag fan ta och ringa till mvcoch säga att jag håller på eller bryter igenom av sjuklig oro och att jag måste få komma på vul nu. hur säkert är det att se nåt som tyder på liv mellan v6+2 till 6+5

det enda som oroar mig är ju just det att det ska va för tidigt, då vet jag inte hur jag ska hantera den ångesten jag kommer få

jag blir för jävlig av oro mitt humör blir för jävligt. tog en promenad för en stund sedan kändes lite bättre köpte morötter och gräddfil och ska äta morötter och fipp vid tvn ikväll och sedan sova och glömma denna skitdag.
    gör det. även om du inte gråter så SKA de ta dig på allvar.. sätt dig ner och förklara..
    de på mvc har faktiskt kuratorer också..
    jag går själv hos en..
  • Längtan efter liten
    telgebo skrev 2011-02-28 18:33:21 följande:
    tror inte dessa har nån men jag ska ringa och säga att min oro är så sjukt jobbig vet inte vad jag förväntar mig för svar men det är sälert fullbokat och inte möjligt att erbjda mig en tidigare tid.
    de flesta ställen har det...
    och kan de inte erbjuda dig någon annan tid så måste du försöka att hitta ett sätt som får dig att lugna ner dig
  • Längtan efter liten
    telgebo skrev 2011-02-28 18:50:17 följande:
    Hur då? Hur ska jag överleva denna vecka? Denna vecka i min förra graviditet skedde mitt MA så det lugnar ju inte direkt.
    nej men något måste du försöka med.. det är det som är själva kärnan i hela processen, att du ska finna din egen styrka. du kan... du måste bara försöka och vilja.
  • Längtan efter liten

jag är också nyfiken som vanligt.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma