Inlägg från: Sir Bubbalots mamma |Visa alla inlägg
  • Sir Bubbalots mamma

Plus igen efter mf/ma

telgebo skrev 2011-08-28 20:25:25 följande:
    Ska du snittas?

de va tal om de först. sen neka dom mig. å igångsättning e inte på kartan sa dom då de e för jobbigt för min kropp. 
  • Sir Bubbalots mamma
    telgebo skrev 2011-08-28 20:36:15 följande:
    För jobbigt för din kropp? Vad menar dom? Att sättas igång är väl inte jobbigare än att föda barn spontant. Visst man kan få ett intensivare värkarbete. Är du rädd att föda vaginalt och hur känns det nu när de nekat dig?

med den sjukdommen jag har e de för jobbigt. för ofta e de intensivare värkarbete dvs mer smärta å sen kan de bli långdraget vilket e jobbigt. Jag e inte rädd för att föda vaginalt. men blir man sjuk av att gå ett varv på ikea hur ska man orka en fl. men de ville jag försökte ändå med tidig eda å innan dess låg dos lustgas å petedin å jag får komma in när jag känner jag behöver de å de får inte skicka hem mig även om jag bara e tex 1cm öppen. å med vissa överenskommelser för när de e dax att avbryta fl om jag inte fixar de å köra snitt,

men nu e jag ju så här kass i fogarna å smärtan gör mig sjuk i ME:n med så jag tycker de borde sätta igång mig

• Sir Bubbalots mamma
    telgebo skrev 2011-08-28 20:48:35 följande:
    Du har säkert nämnt det men vad för sjukdom?

Du kan ju få en planerad igångsättning då de sätter EDA på dig och drar igång den när du känner att nu gör det ont. Morfin/petidin är inte så bra att ge.

de föredrog de över igångsättning. jag hade hellre haft igångsättning än snitt.. tycker man "missar" födslen med snitt. 2 läkare har sagt samma till mig. igångsättning vill dom inte på mig.. (fast den ena va inte från spec mvc) då f¨år ja ju tro dom..
    Petidin e kanske inte de bästa men EDA låg lustgas å de e de ÄNDA jag kan ta som smärtstillande. Å de e inte så farligt för annars hade dom inte användt de.

Jag har ME. 

• Sir Bubbalots mamma
    telgebo skrev 2011-08-28 21:44:29 följande:
    Men har du önskat igångsättning då? Jag skulle hundra ggr hellre sättas igång än snittas, jag är snitträdd som tusan så så länge jag får och kan föda vaginalt så är jag tacksam. Tänk och vara själv och nysnittad, ryser.

Lustgas klarade jag mig på förra gången och då hade jag värkstorm och då hade jag på högsta så lustgas och EDA tror jag du ska fixa det på för morfin påverkas bebis väldigt av och minnesluckor för mamma är väldigt vanligt.
    Kan bara ha lågdos lustgas. å inte använda längre stund..för de tömmer b12 depåerna ikroppen. å jag måste ta b12 injektion var vecka för att hålla uppe mina nivåer som de e...

Morfin påverkar bebisen lite ja men de gör även de värkstummulerade droppet. å jag har fått morfin såååå många gånger så hur de påverkar mig vet jag.

Jag föreslog igångsättning men de ville inte de..
  • Sir Bubbalots mamma
    telgebo skrev 2011-08-28 22:35:13 följande:
    Så du ska alltså vänta in att förlossningen börjar då? Vad är det för sjukhus?

de va de dom sa i v30. men nu hoppas jag att de ska hjälpa mig så ja slipper de.. 34dagar till bf och de vet ja inte om jag klarar.

Tillhör SUS
  • Sir Bubbalots mamma
    MCT79 skrev 2011-08-29 08:12:41 följande:
    @ gynakuten
    vaa?Förvånad
       Jag hoppas verkligen de e för migränen å inget annat.. kram
  • Sir Bubbalots mamma
    Bellas7 skrev 2011-08-29 07:05:21 följande:
    Kjaam klart du klarar det. Det är bara att bita ihop och kämpa kämpa plus vem vet förlossningen kan starta nästan när som helst. 33 dagar kvar :)

Idag har jag läkarbesök så en liten utflykt, :))
    Men jag är skitorolig att det ska vara något. De ska mäta tappen och hoppas hoppas nu att den inte har mognat eller öppnat sig något. I såfall blir det inläggning :(

V 22+o idag och 42 dagar till mitt första delmål... Tiden går sakta sakta
    Håller alla tummar å tår för dig! Vilken tid ska du va där?
    Du får ju inte bli inlagd.. vem ska hålla winston sälskap då!`? 

Kram på dig! 
  • Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-08-29 09:19:55 följande:
    Kjaam, finns det möjlighet till ex. Akupunktur på ditt sjukhus? Kan du använda tens-apparat? Hur är det med andra bedövningar, som ex morfin eller sterila kvaddlar?
    Akupunktur funkar inte på mig. har fått de för å inte varit hjälpt ett skvatt tyvärr. Sen TENS har motsatt effect på mig. jag får mer ont ingen hitt de heller. Sterila kvaddlar  är att ersätta en smärta med en annan vilket inte heller funkar i mitt fall, för smärta e ff smärta å de tröttar ut mig. Morfin e de jag kan få innan EDA kan läggas. Å lite lustgas.

Min kropp e inte den roligaste.. fungerar inte riktigt som alla andras tyvärr. 
  • Sir Bubbalots mamma
    Labolinas skrev 2011-08-29 09:59:52 följande:
     Förlåt min okunnighet, vad är ME? Ett litet tips om du inte klarar en förlossning är att du går via Lund istället - de är betydligt lättare att ha med att göra där. Kram på dig! 
    MCT79 skrev 2011-08-29 08:12:41 följande:
    @ gynakuten

de e ingen vanlig sjukdom så de e inte så konstigt om du inte hört talas om den! :)

Här e en länk till ett infoblad om sjukdommen.  http://rme.nu/sites/rme.nu/files/info-folderapril2010.pdf   

Men jag brukar förklara de så här för att folk ska förstå. Du vet hur de känns att ha influensa, Man e helt utmattad, ont över allt, huvet bultar å susar, man e yr, har feber mår allmänt piss. Så mår jag  70% av tiden. 

Vet att lund e bättre än malmö.. men vet inte hur jag skulle göra för att vända mig till lund.    

• Sir Bubbalots mamma
    sugarrush skrev 2011-08-29 10:04:39 följande:
    Åh vad jobbigt det låter! Vi får hoppas att du får en komplikationsfri förlossning! *kramar om*

Tack gumz. kram
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma