• sofy

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2010-10-15 13:47:03 följande:
    Usch, stackars dig! Du verkar ha det riktigt jobbigt verkligen! Är du sjukskriven från jobbet?
    Jag jobbar inte, pluggar till sjuksyrra. Men nu ligger jag sjukt långt efter och kommer missa praktiken också, så jag måste nog avbryta trorjag, får ju sjukskrivning för de ändå men fan va de suger! :( Men jaja, bara återuppta när jag e klar me bebis + mammaledighet..
  • sofy
    Happiness skrev 2010-10-15 17:19:26 följande:

Glömde skriva....du är ju min närmsta BF  Småland också. Säger det samma hugaligen! *sitter lite på nålar* måtte det var total-falsk-alarm.

Ego: nu har barnet inte rört sig på hela veckan och jag börjar bli nervös. Förra veckan både såg och kände vi hur barnet tryckte på därinne. Pratade med BM idag och hon sa att hon kunde gå med på att lyssna med doppler...men helst inte. De ska helst vara 20 veckor innan man gör det. men sen ändrade hon sig och sa att om jag är livrädd så får jag absolut komma in på en snabbis. Imorse var jag verkligen bestämd på att lyssna för att slippa gå hela helgen...men efter det samtalet så...nej jag vill inte vara mamman som utsätter mitt barn..

Usch vilka skuldkänslor dom kan ge en. Blä! Har ju RUL:t på torsdag och väntar tills dess. Tyckte förut att jag kände något...men det var inte som förra veckan.

Tack för din historia Happiness, men USCH va hemskt att de va så illa så hon gjorde abort första gången :( De är verkligen inge roligt me HG men eftersom de är min första så äre värt de, o en dag går de över o om den dan är på förlossningen så äre bara bita ihop o kräkas tills dess. De jobbiga är ju när man bara ligger där o hulkar, magen vänder sig ut och in och ingenting mer än galla kommer, urk! Imorse kräktes jag riskakor, de va fan bland de vidrigaste, efter ris då!

Och gud va jobbigt att inte känna samma saker som man gjorde för någon vecka sen :( Drick iskallt vatten? Buffa på den så kanske den svarar? De är nog ingen fara! Och återigen.. konstigt att de ska skilja så mycke mellan län, jag ska till BM 2 nov och lyssna hjärtljud och då är jag ju i hm.. v 16 typ.

Hoppas den snart vaknar till liv därinne! :)

Massa kram!
  • sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-15 14:42:58 följande:

Ringde nyss huddinge efter haft två ordentliga värkar, iof med några timmars mellarum, men de vill att jag åker in med en gång och kolla upp det! Hjälp nu blev jag orolig efter att hon sa att jag skulle åka med en gång...

Annars vill de ju att man inte kommer in i onödan men jag ringde ju bara för att få bekräftat att det kunde vara såhär! men nej då... sitter på jobbet och slutar inte förens 21 ikväll men jag får lämna timmisen ensam här så han får fixa allt, jag vill ju mitt barns bästa!

hua hua hua va orolig jag blev nu......

Gud va obehagligt! Hoppas också på falskalarm och att de bara är kraftiga sammandragningar och att du måste tagga ner på tempot! Uppdatera när du kan!

Massa kramar!
  • sofy
    Happiness skrev 2010-10-15 18:15:32 följande:
    Ja men gud vad bra att veta. TACK! jag menar om jag nu inte står ut till på torsdag. Vad sköntatt höra att man gör det tidigare på vissa ställen. Ja men då kan det ju absolit inte vara så allvarligt som hon försökte måla upp för mig idag.  Ska inte säga vad jag tänker men det ena ordet börjar på J och det andra börjar på B.

Men då ska du ju snart dit...härligt! Men kräkas riskakor...aj det måste göra ont i strupen. Fy för den lede! Jag lider med dig Sofy. Vad ska detta vara bra för liksom? Vad är syftet med HG? Galla...jag ryser. Tycker det gör ont de få gångerna jag kräkts och fått det (tyvärr isamband med alkohol intag ) Surt!

Ja hon med aborten där...hon berättade hur det var med det första barnet  (03:an). Jag trodde knappt det var sant det heller. Alltså HG är inte så där super vanligt alltså och jag hade inte kommit i kontakt med det innan jag snackade med henne och trodde mina öron skulle falla av.  Som hon säger själv hon blev totalt personlighetsförändrad. Psyket pallade inte med det..undra om hon inte sa att hon inte ville leva längre...jo något sånt var det. Läkarna stod handfallna och trodde verkligen det var psyket men det var alltså HG som gjorde det. Så fort barnet var fött var allt som vanligt.

tycker du är skit strong Sofy....att du tex orkar hänga här i tråden mellan attackerna. Ofattbart! Och inte vill du ha dropp heller. Om jag inte kände dig skulle jag säga att du var en rikigt envis en . Håll ut! Jag tror starkt på att det är borta runt vecka 20 om inte förr. KRAM{#emotions_dlg.flower}
    Haha, jävla bullshit? ;) Jo de verkar ju onekligen som väääldigt olika rutiner ÖVERALLT! Men som sagt, ingen fara. Kolla hjärtljuden du och sen kan hon säga va hon vill! :) Eller drick iiiiiskallt vatten så vaknar den nog, eller ät citron, hahaha! :D

Vad syftet är? Att jävlas! :D Fast jag sa innan att när jag blir gravid kommer jag ha en blödande graviditet och de värsta illamåendet, och japp! De har jag ;) Ingen är förvånad för som sagt, allt man kan drabbas av gör jag! :D

Förstår va hon menar me psyket, visst de är skittufft men nje, de är jobbigt men de finns ju ändå värre saker. Efter min knäop hade jag en skena från höften och neråt i 9 (!!) månader, och kunde då inte böja benet som vanligt, kryckor i 11 månader, inflammationer, fler operationer o grejer innan jag blev av me allt, de va inge kul! Kunde ju inte göra alls mycke då och skidåkningen fick ju läggas på hyllan, DET va jobbigt! ;) Allt är relativt..

Men jo, sen äre ju jobbigt o bara kräkas, inte kunna äta o få svimningsanfall MEN de kommer ändå någe bra ur de här, så därför orkar jag kämpa på :) En dag i taget och de går ju fasen fort framåt ändå! Om 6v är jag HALVVÄGS! Galet.

Jag är född oxe.. säger inte de allt? ;) Envis som en oxe! Inte alltid så bra! Nä, inge kul me dropp o bara ligga på sjukhus, legat inne så mycke så ja e less på de. Händer inget. Hemma kan ja iallafall jävlas me min man, kräkas, sova, ligga i MIN säng, o inte va styrd av regler, usch.

Kram på dig fina du!!

Förresten, de snöade i sthlm idag! När ses vi i funäs (vare va?) Flört
  • sofy

Usch Odd, jag sitter här me tårarna i ögonen! Jag kan inte föreställa mig alls hur de känns, eller vad du går/har gått igenom! Fyfan rentutsagt! Jag vet heller inte vad jag ska säga, så jag skickar massa kramar och får säga att mina tankar går till dig!!

Hjärta

• sofy

Alltså.. fasen! Jag använde ju pevaryl för min svampinfektion, och har knappt kunnat sova en blund inatt (!!) Grr! Det har kliat, svidit och bränt därnere. Ont har de gjort. Imorse när jag vaknade läste jag biverkningar och 1 av 10 000 kan få allergiska reaktioner av dom i form av detta. What to do? De bränner SATAN fortfarande o går knappt kissa för de e fan 100 ggr värre än en UVI känns de som nu. Blä!

• sofy
    Happiness skrev 2010-10-16 15:14:20 följande:
    Sofy: Fy tusan...När jag använt Pevaryl så har svampinfektionen blivit värre faktiskt. Har hört att Pevaryl inte funkar på alla. Men bränt som du pratar om känner jag inte till...nja en aningens kanske. För mig har det varit bättre att sova utan trosor,lufta och tvättat med vatten bara ingen tvål. Så har det gått bort av sig självt efter några dagar. Du skulle ju kunna prova med Canesten. Vagitorie vet jag inte om man kan använda vid graviditet men de tycke jag är effektivare än salvan.
    Antar att försökt tvätta bort Pevarylen...KRAM!
    Jag har alltid blivit hjälp av pevaryl innan, de har aldrig blivit såhär, men USCH! Jag har nyss tagit ett låååångt bad, tända ljus, ansiktsmask o bara kopplat av. Så skönt! Tvättade bort resterna också så får se om de släpper snart, inge vidare skönt.

Va skönt att du känt av den lille idag! :D Vad har ni för väder därnere?

Kramar!
  • sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-16 15:32:35 följande:
    Sofy: jag brukar oxå få svidande/stickande/kliande kännsla när jag tagit pevaryl, blir värre än innan behandling men efter några dagar försvinner det och även svampen. Ring sjukvårdsrådgivningen och fråga dom innan du tar mer tycker jag!
    Åh, hoppas de är så då! Dum biverkning. Haha :) Man vill ju bli av me de, inte att de ska bli värre.

Hur mår du nu? Sängläge? ;) Hoppas de känns bättre!

Va du på gynakuten igår förresten? Jag tycker dom är heeelt fantastiska där, om du va på Huddinge? Har träffat Isabella, Anja, Johan & Rebecka.. alla har varit så gulliga o hjälpsamma!!

Och.. du har inte gjort ngt UL där va? Alltså RUL eller så? Undrar hur de är där, om dom har tv-skärmar man ser på, eller om de bara är lilla skärmen så BM ser..
  • sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-16 16:23:17 följande:
    Sofy: jag har varit på gyn-akuten så många gånger nu att jag tappat räkningen, fick en finsk läkare som hette Katja, verkligen super gullig och nogrann mot både mig och sambon. Gjorde vul igår och mätte tappen och RUL va vi på för snart 3 veckor sedan men de kollar ju inte tappen då. Sängen konstant för mig nu, bara toabesök jag stiger upp för, inte lika onda SD idag men ganska så många ändå... Hoppas att det ger med sig nör veckan går! Hur mår du? Fortfarande konstant illamående?
    Haha samma här ;D Men dom e så bra där! Man känner sig verkligen omhändertagen iallafall! Gjorde du RUL på huddinge?

Hm, varför får du inte bricanyl då o läggs in, eller så? :/ Hoppas också de ger me sig, liiite tidigt än o komma ut kan ja tycka! ;)

Veckan har varit KASS! Mestadels sängläge o kräkningar, men idag e de heelt ok! :D Så jag e glaaad idag haha! Sugen på goood middag, o nån god efterätt! Men ska inte äta för mkt, de har en tendens o komma upp då iallafall.. men lite kan man ju äta o njuta idag ;)
  • sofy
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-10-16 16:42:15 följande:
    Sofy: RUL gjorde vi hos ultraljudsbarnmorskorna i liljeholmen, tyvärr så har jag träffat flera nötter på huddinge oxå (nötter=läkare). Enligt läkaren igår fanns inget annat än att göra än att vila i nuläget, blir det värre skulle jag komma in igen. Men än så länge blir jag kvar hemma. Ska du göra RUL på huddinge? Din stackare som mår så illa! Men passa på att äta när du kan, även om det bara är lite! Får du inte behålla något så åk in igen! Huddinge är ju bra!
    Ahaa, fasen ;) Ville ju veta hur de va på Huddinge me UL.. Drömmer

Hm, de verkar ju konstigt.. men ja, då får du väl bara vila då sålänge.. När skulle du tillbaka?

Japp, KUB på mån och RUL om 1 månad, båda på Huddinge.. hoppas dom e bra där! Annars funderar ja på o göra RUL på ultragyn där jag har min läkare, men vi får se efter månda som sagt :)

Äsch, de e inte så synd om mig! De e jobbigt men jag lever för dom här dagarna, då samlar jag energi för kräkmaraton andra dagar ;) Snaaaart halvvägs (om 6 veckor, hahahahaha) men då kanske de lättat! :D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma