• sofy

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2010-10-18 16:36:59 följande:
    Men då måste ju många få komma tillbaka senare om bebisen ligger helt galet då?

Sofy- jag bor ca 1,5 timme från Sthlm.. bor inte där det står i min pres
    HAHAHAHA, vafan.. jävla lurendrejeri ;) Då kan du ju också fika me oss 08:or sen!! Moahaha! Kan man inte få en ledtråd iallafall, eller inboxa en ledtråd eller plats? :p
  • sofy
    Happiness skrev 2010-10-18 19:56:35 följande:
    Sofy: Stort GRATTIS till fina KUB siffror. Visst känns det underbart när "den biten" är över?
    Hade du denna siffra på Down Syndrom? Vet du vad du hade på de andra trisomierna? Här nere får man reda på de olikas värden. Visst blir man aldrig trött på att se den lille på skärmen?
    Tack vännen! :D Ja de känns kanon! De va på DS vi fick de o dom andra 1:20 000 eller ännu lägre.. så de va ingen fara på taket! :)

Kan du förklara för mig hur sjutton dom kan datera så jäkla konstigt? Skrev innan i tråden, men kör igen om du missat..

8 oktober; VUL, bebis mätte 5 cm CRL och daterades då till 11+5.

18 oktober: UL, bebis mätte 6,5 cm CRL och daterades till 12+1.

VA?

Hur kan de skilja så mycke i hur dom daterar? Bebis har ju växt 15 mm på 10 dgr så jag är inte orolig, men jag är förbryllad över hur dom räknar. Andra som gjort KUB idag och fått 6 cm CRL blev daterade 12+5-13+1...
  • sofy
    Happiness skrev 2010-10-18 20:04:44 följande:
    Men är det inte så att de frågar efter senaste mensen första dag när de gör uträkningen?
    Joo de gör dom ju.. men de e väl efter hur stor bebisen är som de dateras? Eller? :/
  • sofy
    Happiness skrev 2010-10-18 20:07:18 följande:

Jag kommer ihåg att de snurrade med siffrorna rejält när jag gjorde KUB:n också. Ska se om jag hittar pappren *har oordning*. Det som de räknade ut stämde inte med det gyn.läkaren räknat. Men jag blir tveksam hur mycket des er på måttet och hur mycket de går på tiden. Vet bara att jag tyckte det stämde dåligt på mig också.

Ska leta efter mina resultat från KUB:n.

Jaa jag tycker också de. På pappret vi fick me oss står de "Daterad efter SM 12+5" och sen när allt va klart så stod de "Daterad enligt UL 12+1"..

och förra veckan enligt VUL 11+5 (11+2 enligt SM) så typ 13+2 enligt den mätningen då tills idag..
  • sofy
    Happiness skrev 2010-10-18 20:35:31 följande:
    ok lite siffror..i v. 11+5 fick jag CRL: 5 cm (på detta foster, ej vid KUB)

11+6 CRL: 5,2 (förrafostret vid KUB)

13+2 CRL: 70,6mm (detta foster vid KUB)

OK...alltså vid själva KUB-uträkningen går de exakt efter det CRL de fått fram vid KUB. Och det kan skilja en hel del. Detta exempel är från det förra fostret. Enligt mens skulle jag vara på 12+4 men vid KUB uträkningen blev det bara 11+6.  Men det kanske inte är så konstigt iof.
    Men det är människor som mäter och de kan mäta fel. Har hänt mig.

Sofy: Hoppas mina siffror kunde hjälpa dig lite att jämföra.
    Men.. hm.. Nä jag fattar ingenting! Om du blev daterad till 11+6 med CRL 5,2.. hur kan jag då dateras till 12+1 med 65 mm CRL? :/ Virrpannan har talat men nä..
  • sofy
    Happiness skrev 2010-10-18 20:53:51 följande:
    HAHA...ja det verkar ju inte som vi blir klokare...MEN du..Ditt mått kan stämma. ...därför att det förra fostret var ju sjukt och där,med mindre. Dumt att jag tog med det som exempel. Sorry! Men då tycker jag din ligger alldeles perfektö Kollar man på mitt sista KUn så har jag ju 7,6 i v.13+2 och du ligger på 6,5 vid 12+1. Det verkar väl alldeles rimligt.

Sen måste jag säga det att jag skulle vara i 13+2 tror jag inte stämmer. Jag har räknar från ÄL och då ligger jag en vecka bakåt alltså 12+2. Ja vi får se på torsdag vad jag blir daterad till om KUB uträkningen stämde.
    Haha, nä de stämmer inte alls! För grejen är ju att för 10 dagar sen va bebisen 5 cm, då 11+5 (så de stämmer bra me de du skrev då..) men IDAG om jag ska gå från de VUL så borde jag vara 13+2, men när hon mätte den till 6,5 cm blev de 12+1 enligt henne.. och enligt MIG på SM är jag 12+5.. Så inget stämmer o de har alltid stämt.. Bara KUB som snurrar me siffror o gör mig förvirrad!

Bebisen har växt så jag är som sagt INTE orolig för att
  • sofy

... JÄVLA FL!!

jag är inte orolig för att den INTE växer, för det GÖR den.. som sagt, 1,5 cm på 10 dgr är KANON! De är som sagt BARA dateringen jag irriterar mig på, hur sjutton de kan skilja så mycke.. för alla!

Grr!

Sofy på krigsstigen!

{#emotions_dlg.djavulsk}

• sofy
    färnik skrev 2010-10-18 22:07:29 följande:
    Min daterades till 13+1 när den var 6,9cm, om du vill ha ett datum till. =)

(Men det skiljer på hur de daterar! Ngn i tråden daterades tidigt 6+2, medan jag då daterades 5+2, med samma stl på fostret...(
    Hahahahaha, jag ger upp.. Skrattande De är väl olika mellan olika läkare, BM, utrustning o allt vare är. Bebis hade växt 1,5 cm, de är kanon och jag är nöjd me de. Spelar egentligen ingen roll vilken vecka jag är i, kör på de från SM, sen kommer den ju när den kommer ;)
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-10-18 22:51:40 följande:
    åh vad spännande sugarrush! Jag håller verkligen tummarna att det går vägen nu!

Sofy: jag skulle invänta rul om jag var dig och strunta hur man är daterad i nuläget. för är ju rul de går efter sen när du blir datumbestämd...

Har idag varit ute på TVÅ barnvagnspromenader. Så underbart! Enda negativa är min köldallergi, men den trotsar jag mer än gärna! Jag trodde innan Wilda kom att det skulle ta längre tid att återhämta sig men nu börjar jag redan planera att ta en tur till gymmet och träna armar och axlar. Problemet är att jag då måste slita mig från Wilda vilket inte går ännu. jag blir svartis på min egen man bara han hållit henne för länge! :)
    Jaaa jag gör de! Som sagt, är icke orolig blir bara irriterad på att de skiljer sig mellan allt & alla, känns inte så tillförlitligt! :)

Ååååh va mysigt de låter!! Hur går allting nu då? Amning, sömn osv? :D
  • sofy
    Mamma till W skrev 2010-10-18 22:58:38 följande:
    Det är ju bara att jämföra mitt vul med många andra, jag hade 12 mm i 7+6 och de flesta andra i tråden är ju typ 6+ nånting vid samma mått! ;)

Det går väldigt bra här hemma! Hon ligger just nu bredvid mig och sover efter ett bad för två timmar sen! Amningen går super. och sömnen likaså. I morse fick jag väcka Wilda för matning då mina bröst var sprängfyllda! Då var kl 5.30 och hon hade inte ätit sen strax efter 00. :) Jag börjar vänja mig vid att vara mamma, dock är barnvagnen något jag inte vant mig vid ännu, känns som när man var liten och var barnvakt.. haha.
    Haha jaa herre, nä ingen idé o spekulera i varför dom mäter olika! 1,5 cm på 10 dgr e ju mer än bra så jag e nöjd me de o skiter i dateringen nu, de visar sig senare om inte annat ;)

Men guuud, 5,5 timme utan mat? Duktig tjej!! :D Sover hon mycke dagtid också? Nyfiken! Skäms Förstår känslan me barnvagnen, tror jag.. haha! Men ååh de låter verkligen som de flyter på fint! Va glad jag blir!!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma