Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

snälla sluta anmäl mina inlägg, jag är orolig

Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    rontgensyrran skrev 2011-02-28 18:39:47 följande:
    Va? vad menar du? Nån som har anmält dina inlägg???
    Ja nån är det för jag får massa från redax eller moderator är det väl, känns bara obehagligt att nån här inne anmäler det man skriver.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-28 18:45:46 följande:
    de flesta ställen har det...
    och kan de inte erbjuda dig någon annan tid så måste du försöka att hitta ett sätt som får dig att lugna ner dig
    Hur då? Hur ska jag överleva denna vecka? Denna vecka i min förra graviditet skedde mitt MA så det lugnar ju inte direkt.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-28 18:52:34 följande:
    nej men något måste du försöka med.. det är det som är själva kärnan i hela processen, att du ska finna din egen styrka. du kan... du måste bara försöka och vilja.
    vet bara inte hur och så mitt förra ma som skedde just denna vecka fy det är det som spökar
    Marlyn skrev 2011-02-28 18:56:13 följande:
    Telgebo: Jag fick missfall för 2 år sen igår.... jag överlevde det. Jag ser framåt och hoppas på något bra på fredag trots att jag inte haft några symptom och oddsen är emot mig. Händer det så händer det. Jag tycker också att du ska försöka prata med någon, vi kan tyvärr inte hjälpa dig mer än vi gjort.
    jo överlver det gör man ju jag överlevde också men det är sjukt jobbigt speciellt nu när man är i den veckan då det skedde förra gången.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    rontgensyrran skrev 2011-02-28 19:00:59 följande:
    Men har man inte skrivit nåt dumt så händer det ju inget med det ändå eller hur?
    nää men det är ju inte kul att nån anmäler ens inlägg
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-02-28 19:08:41 följande:
    Nu har jag bakat en hallon och blåbärskaka, en liten försoningskaka.... nån som vill ha?
    kan ta en liten bit till mitt kvällste. Får jag?
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 20:21:51 följande:
    Till Telge..
    Jag vet att du är rädd och lessen av det som hänt dig men du måste begrava minnet och njuta av detta männika du bär på just nu.
    Du måste ge denna nya människan ett liv av kärlek.
    Jag bar också sorg och det alla här och alla har hjälp mig så mkt.
    Jag gav mitt hopp och kärlek till den nya människa jag hade i mig min elias jag har begraft sorgen i mitt hjärta och har gått vidare.
    Det måste du också göra.
    Bli inte arg på någon av oss vi ville bara hjälpa dig att du skulle glömma allt som hänt och se ljuset nu DU ÄR GRAVID nu njut nu för gus skull om denna graviditet.
    Även om jag begraver det som hänt mig innan så gör det ju inte min oro för detta liv mindre, den finns ju där. Varför trycka undan sorg, det ska man inte för det kan bara leda till men och depression senare i livet om man bara trycker undan och undan och till slut blir det överfyllt.

Jag älskade det barn som jag aldrig fick och jag älskar det liv jag förhoppningsvis har nu men det känns väldigt ogravid just nu, har känt mig noll gravid på hela dagen, har aldrig känt mig så ogravid som idag sedan jag plussade, Inget ont eller ens små ömt i brösten som jag haft varje dag utom idag och kissat mindre, inte varit trött på hela dagen så jag är inte så hoppfull alls kängre.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-28 21:46:20 följande:

Telgebo: Jag ser fram emot ditt VUL... =)

Gör du? jag ser också fram emot det men jag är livrädd ska erkännas, samtidigt som jag vill så är jag så frukatsnvärt rädd att det ska vara kört så jag kommer nog inte orka uppdatera nåt alls om det gått åt helvete och hur jag ska fixa att ta mig hem vet jag inte, sitta på 2 bussar hem så förtvivlad vill jag inte ens tänka på. Jag är inte så hoppfull som du märker, jag känner mig totalt ogravid prescis som jag gjordei v.6 förra gången.

När jag väntade min ditter i v.6 var jag illamående och kunde knappt äta nåt och nu kan jag äta vad som, ingen avsmak för någonting ingen liktkänslig,
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-28 22:09:43 följande:
    Det är inte svårt att se att du är rädd. Jag vet inte varför men det känns som att det ska gå bra för dig på ditt VUL.

EGO: Här är det nog kört, det känns ingenting alls. Så på ett vis ser jag fram emot mitt VUL, för då får jag det svart på vitt. Självklart hoppas jag att det som såg konstigt ut har fixat sig. Mensen är slut, kommer bara lite rosa på pappret så nu är det slut på att använda binda.... så skönt. Inga klumpar har synts till heller.
    Jag kommer inte att bli förvånad om det är borta men jag kommer att hoppa av glädje om där är något... så i vilket fall som helst så kommer jag inte att bli förtvivlad (ledsen är ju en annan femma).

Äh... nu är det bara att vänta 4 dagar... jag har ju redan väntat 6 dagar sen förra VUL.
    Jag tror att det kommer vara tråkiga besked för mig. Känner nada symtom som sagt  och jag har ju varit gravid förr och känt massaor av symtom i v 6 förutom denna gång och förra gången det känns som icke gravid. är inte trött längre som jag var tidigare, inget illamående inget kissnödig öm i brösten har tom det försvunnit så nu är precis alla symtom borta. Jag kände det på mig att det skulle bli ett nytt ma.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-28 22:25:25 följande:
    Vi får hålla varann i hand och stötta varann genom detta.... och hoppas på det bästa. Mer kan vi inte göra.
    Funderat mycket idag på att avboka min tid och ge den till nån annan som har större tur än jag för jag är rätt säler på att det är trista besked på g. Tycker ju inte ömheten i brösten borde försvinna nu när jag haft det så länge ända sedan några dagar före bim och dom där gravid flytningarna jag hade har också försvunnit.
    Gravid v.6+1 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma