Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

lsabelle skrev 2011-02-28 23:31:15 följande:
    mina symptom försvann också efter v 6 typ.. och var på VUL idag och allt såg bra ut.. det kanske känns lite upplyftande ändå.. alla graviditeter är olika, man ska inte jämföra någon med den andra. inte ens dem som gäller en själv. de kan va så olika.. 
    jag vet, men en graviditet som påminner om en från helvetet så är det inte lätt att tänka positivt när det blir likadant om förra gången.

idag är tempen högre inga symtom men ont i huvudet som fasen och jag bruar aldrig ha ont i huvudet annars så det kanske är ett symtom för mig.

grattis till lyckat vul.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-01 06:01:23 följande:
    Jag förstår hur du tänker Telgebo.. vid mina andra plus har jag haft massa symtom före plusset med blödningen kom ändå...

Nu minns jag inte vilken dag det var... torsdags? Som jag skrev  att alla mina symtom var borta... på lördagen kom ömma bröst tillbaka... å idag mår jag lite illa igen..  Mitt VUL igår gick jättebra trots att mina symtom är vaga och kommer och går mest hela tiden. Så det verkar inte finnas nått supersamband mellan symtom och hur det går?
    Även om du hade symtom vid din grav som gick bra så är det inte säkert att denna är lika...  Boka inte av ditt VUL! Å några gravidflytningar har jag inte haft alls ännu...
    Samma här hade ju symtom när jag väntade min dotter redan innan jag plussade och mådde vagt illa då och sedan kom det på allvar i v.7 men då hade jag mått supersvagt illa innan och tyckte det luktade illa överallt, tålde inte min killes schampoo och tvål tyckte det luktade jättemycket parfym om honom och jag kunde stå och ulka ibland när jag öpnnade kylen och kände lukten av mat och såg allt inne i kylen.

Nu har jag inga sådana symtom.

Så skrämmande när allt bara försvinner. Denna gång hade jag ju symtom ca 10 dagar före jag plussade s man blir ju rädd.

Men jag kanske kommer ha en lätt graviditet denna gång då utan massa symtom på det men jag kommer ju ha min oro då.

Förra gången försvann dom i v.4-5 så man blir ju skiträdd nu att det är samma helvete på gång igen med ett nytt ma a på gång.

Ska inte avboka men ringa och prata med dom, jag måste få remiss ör att ta prover då min levaxindos måste kanske justeras.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-03-01 06:01:23 följande:
    Jag förstår hur du tänker Telgebo.. vid mina andra plus har jag haft massa symtom före plusset med blödningen kom ändå...

Nu minns jag inte vilken dag det var... torsdags? Som jag skrev  att alla mina symtom var borta... på lördagen kom ömma bröst tillbaka... å idag mår jag lite illa igen..  Mitt VUL igår gick jättebra trots att mina symtom är vaga och kommer och går mest hela tiden. Så det verkar inte finnas nått supersamband mellan symtom och hur det går?
    Även om du hade symtom vid din grav som gick bra så är det inte säkert att denna är lika...  Boka inte av ditt VUL! Å några gravidflytningar har jag inte haft alls ännu...
    grattis till lyckat vul, grattar igen.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-01 07:26:02 följande:
    Telge - Jag förstår dig jag älskade också den jag hade och känner din smärta men man måste släppa taget.
    Du har varit gravid 1 gång innan och gravid 2:a gången men alla är olika
    Varje gravid bär inte symtomer.
    När jag väntade ebba hade jag ömma bröst och försen mens då visste jag att jag var gravid.
    Och sen kissade jag mer och mer och hade flytningar.
    Det var allt sen mådde jag som en prinsessa.
    Men när jag närmade mig höggravida nivån så fick jag halsbränna haha led som en gris
    När jag väntade Amadeus fick jag en blödning det var nid blödning jag hade och fick ett + på 4 dagar jag hade nid mådde jag illa men efter jag fick + så mådde jag bättre.
    Jag kissade och kissade och jag mådde bra men jag fick tidig foglossning sen tidiga Sd sen började jag må piss med huvudvärk osv.
    Med MA så var det försenad mens massa flytningar och ömma bröst och hunger och trötthet humörsväningar ja ALLT var på mig och plötsligt var allt borta DÅ visste jag att det var över men ville inte tro.
    När jag väntade Elias var det försenad mens massa flytningar och kissnödig och jag fes FYFAN vad jag fes haha då visste jag att hmm jag var nog gravid.
    Och ja det var jag.
    Sen fick jag ömma bröst  och illamående som höl i sig och jag mådde piss.
    Sen försvan allt men efter många veckor kom allt till baks igen
    tack för att du berättar.
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-01 07:28:04 följande:
    Godmorgon.
    Elias ligger kvar och sover Amadeus är uppe Elias fått mat och ligger och sover och sambon jobbar och jag har fått morgon cigg och mår som en prinsessa
    Nu bara vänta till kl 20 så jag kan väka dom 2 och börja dagen

Idag ska jag baka bröd till oss alla när jag lämnat alla.
    väcka dom andra kl 20? 8 ikväll!!!???
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    färnik skrev 2011-03-01 08:35:13 följande:
    Jo det är ju så... Jag har nog gjort få ultraljud i jämförelse med dig Sofy, och jag har gjort 13 stycken vid det här laget... Oskyldig (och det lär bli MINST ett till)

Det är trevligt att få se den lilla, men allra helst skulle man ju önska att allt var så bra med graviditeten att det inte behövdes...
    Oj 13 stycken?? Hur kommer det sig?
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-03-01 08:39:05 följande:
    Tjipp tjipp, nu sticker jag till amsterdam några dagar på jobb. Hoppas stämningen håller sig så go och härlig som den är nu.
    Sofy och alla andra som verkar vara på G - LYCKA TILL om något händer! Jag ska försöka kika in då och då!

Kram!
    åh var härligt med amsterdam resa. Får man fråga vad du jobbar med som får resa i jobbet?
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    lsabelle skrev 2011-03-01 08:41:47 följande:
    Ja men var exakt så som för mig.. JAg hade inga tecken på MA förra gången, förutom små blödningar (väldigt små) som alla sa att de inte va nån fara så gick och trodde att de va lugnt.. hade inga symtom då,, och de har jag inte nu heller.. så klart man tänker att "ja tänk om det blir som sist" men man måste ändå tänka att har man fått mf en gång så är det inte så vanligt att det går snett igen, dem flesta har tur..

klart du ska gå på ditt VUL då får du svart på vitt! det var väl antagligen därför du bokade VUL för att du oroa dig. och om du oroar dig ännu mer nu, så är det ju verkligen läge att göra VUL så du kan lugna nerverna:)

mina symptom försvann också för en vecka sen, och då tänkte jag jahapp då får jag mf nu då..
    men igår så visade ju vulet allting bra.. så nu börjar jag tro att likheterna med ens förra graviditeter mf/ma , osv inte alls behöver spela roll.. som alla säger alla graviditeter är olika.. endel blöder ju hur mkt som helst också! och det inte är någon fara.. medan jag blödde typ som en liten flytning, å just ja fick mf.. hm inget utesluter det andra..

det är jätte vanligt att symptomen kommer och går:) 
    Förra gången hade jag minst symtom före plus. jag hade mest symtom med dottern före plus och under tidig graviditet fram till spökveckorna runt v 13-16 ca, denna gång hade jag en hel del tydliga symtom också före plus som verkligen pendlar mår ofast mer gravid på helger och inga på vardagar.
    Förra gången var jag bara lite trött före plus nåt jag kan vara annars också.

Sedan försvann tröttheten, hade inga som helst symtom, jag visste att det inte skulle bli bebis jag kände det på mig var helt säker mådde skit psykist och tempen gick bara ner och ner och ner och så kom det då med magont och blodiga flytningar på fredag kväll som fortsatte på lördag morgon, åkte in till kk dom kunde bara se att fostret absolut inte vat 7 veckor max 5 veckor.
    Åkte hem och så började det göra skitont i ryggen och blöda mycket färst rött blod, åkte till annan kk och fick det konstaterat det första läkaren egentligen kunde ha sett och sagt på en gång att det var ju en avstannad graviditet, embryit hade varit död i minst 2 max 3 veckor. Det hade ju varit bra om den första läkaren på dagen hade sagt det.
    Sedan kom då hela graviditeten ut i trosan på natten och sedan måddejag skit psykiskt, cille inte se gravida alls men det var det enda jag såg så klart, blödde i 12 dagar och 14 dagar efter mitt ma konstaterades hade jag positivt äl-test men jag visste inte om jag verkligen kunde lita på det då jag fått positivt förr och inte haft äl .

Denna gång så är det så likt hur det var med ma graviditeten ang symtomen ch dessutom är jag nu i den veckan som det började i förra graviditeten, började blöda v.6+6, 7+0 åkte jag in och 7+1 fick jag det konstaterat så jag är extra känslig  just nu.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-03-01 08:59:07 följande:
    Telgebo: kul att du frågar, jag kan gärna berätta om några veckor när jag gått ut med min graviditet på jobbet. Men ja, jag är ungefär projektledare för ett stort internationellt företag.... Kan berätta mer senare.

Och du, boka in av ditt VUL! Jag tror du behöver det som delmål just nu.
    Kram!
    Okej förstår att du kanske inte vill outa vad du jobbar med än förrän di berättat på jobbet och kanske känner dig säkrare i din graviditet.

Men sjutton vad häftigt med alla resor och sen kan du jushoppa saker till bebis som ingen annan har  här i Sverige

Jag har inte rest på jättelänge och skulle nog behöva komma iväg men har inte råd.

Jag ska inte avboka ska bara ringa och prata med dom. Jag kommer vara supernervös nästa vecka och säkert inte sova en blund, må illa och vara gråtfärdig kanske tom gråta av oro och nervositet och jag ska åka buss och inte bil.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-03-01 08:59:07 följande:
    Telgebo: kul att du frågar, jag kan gärna berätta om några veckor när jag gått ut med min graviditet på jobbet. Men ja, jag är ungefär projektledare för ett stort internationellt företag.... Kan berätta mer senare. Och du, boka in av ditt VUL! Jag tror du behöver det som delmål just nu. Kram!

trevlig resa skulle jag ju skriva också.
    Gravid v.6+2 BF 24/10
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-01 08:59:40 följande:
    Godmorgon tjejer!! Då var de dax för mig att göra mig iordning och dra till flygplatsen så jag får komma till lite sol å värme. Hoppas ni alla får en bra vecka och att de går bra med alla former av undersökningar ni ska på! Å sen får ni allt se till att inte ploppa ut några ungar innan jag e hemma igen.. jag kan ju inte missa all action ;)Så knip!! spec du sofy! hihi

trevlig resa Avis Vart ska du?
    Gravid v.6+2 BF 24/10
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma