lsabelle skrev 2011-03-01 08:41:47 följande:
Ja men var exakt så som för mig.. JAg hade inga tecken på MA förra gången, förutom små blödningar (väldigt små) som alla sa att de inte va nån fara så gick och trodde att de va lugnt.. hade inga symtom då,, och de har jag inte nu heller.. så klart man tänker att "ja tänk om det blir som sist" men man måste ändå tänka att har man fått mf en gång så är det inte så vanligt att det går snett igen, dem flesta har tur..
klart du ska gå på ditt VUL då får du svart på vitt! det var väl antagligen därför du bokade VUL för att du oroa dig. och om du oroar dig ännu mer nu, så är det ju verkligen läge att göra VUL så du kan lugna nerverna:)
mina symptom försvann också för en vecka sen, och då tänkte jag jahapp då får jag mf nu då..
men igår så visade ju vulet allting bra.. så nu börjar jag tro att likheterna med ens förra graviditeter mf/ma , osv inte alls behöver spela roll.. som alla säger alla graviditeter är olika.. endel blöder ju hur mkt som helst också! och det inte är någon fara.. medan jag blödde typ som en liten flytning, å just ja fick mf.. hm inget utesluter det andra..
det är jätte vanligt att symptomen kommer och går:)
Förra gången hade jag minst symtom före plus. jag hade mest symtom med dottern före plus och under tidig graviditet fram till spökveckorna runt v 13-16 ca, denna gång hade jag en hel del tydliga symtom också före plus som verkligen pendlar mår ofast mer gravid på helger och inga på vardagar.
Förra gången var jag bara lite trött före plus nåt jag kan vara annars också.
Sedan försvann tröttheten, hade inga som helst symtom, jag visste att det inte skulle bli bebis jag kände det på mig var helt säker mådde skit psykist och tempen gick bara ner och ner och ner och så kom det då med magont och blodiga flytningar på fredag kväll som fortsatte på lördag morgon, åkte in till kk dom kunde bara se att fostret absolut inte vat 7 veckor max 5 veckor.
Åkte hem och så började det göra skitont i ryggen och blöda mycket färst rött blod, åkte till annan kk och fick det konstaterat det första läkaren egentligen kunde ha sett och sagt på en gång att det var ju en avstannad graviditet, embryit hade varit död i minst 2 max 3 veckor. Det hade ju varit bra om den första läkaren på dagen hade sagt det.
Sedan kom då hela graviditeten ut i trosan på natten och sedan måddejag skit psykiskt, cille inte se gravida alls men det var det enda jag såg så klart, blödde i 12 dagar och 14 dagar efter mitt ma konstaterades hade jag positivt äl-test men jag visste inte om jag verkligen kunde lita på det då jag fått positivt förr och inte haft äl .
Denna gång så är det så likt hur det var med ma graviditeten ang symtomen ch dessutom är jag nu i den veckan som det började i förra graviditeten, började blöda v.6+6, 7+0 åkte jag in och 7+1 fick jag det konstaterat så jag är extra känslig just nu.