Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-17 14:41:41 följande:
    Yippi! Jag e så glad!! Va på smvc nyss å dom fråga mig om jag ville se min bebis! Den va så söt å låg å sprattla för fullt! Blev daterad till att jag är i v12+0 IDAG!!! Kan inte lägga upp bild nu men ska göra de på jobb imån!!!

E så lycklig
    Hurra! Grattis till en fin sprattlande bebis och att ha passerat vecka 12!
    Njut!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    l y c k e n skrev 2011-03-17 15:11:31 följande:

Sugarrush - var har du köpt dina gravidbehåar? Nu köpte jag min behå på en damunderklädesbutik, jag fick bra hjälp och en bra BH, men den är väl inte så anpassad för just graviditet tror jag! Jag var tvungen ta en som var liite för stor så att jag kan växa i den, men man vill ju samtidigt att den ska sitta bra från början.

Tyvärr så köpte jag dem inte här, utan i New York. Jag var där när jag var i vecka 8 i september. (tyvärr fick jag ma bara några dagar senare, när jag fortfarande var i NY...)
    Här är den ena: http://www.motherhood.com/Product.asp?Product_Id=97635Z20515&MasterCategory_Id=MC13
    Här är den andra: http://www.motherhood.com/Product.asp?Product_id=975400120&Mastercategory_Id=MC13
    De har för övrigt en hel del andra schyssta gravidkläder till bra priser, jag köpte rätt mycket!

Enligt hemsidan ska de skicka ordrar även internationellt. Köper man flera saker så kan det ju absolut vara värt det, men jag vet inte hur det är med tull och sånt...?
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Muffe skrev 2011-03-17 15:46:46 följande:
    I natt var jag uppe 7 gånger på toa.... jippie!
    Ojojoj. Läge att införskaffa en potta? Eller en stomipåse
    (hehehe, skrattar bäst som skrattar sist, om några månader är jag där jag också...!)
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Jag tippar också på att Sofy är hemma och kämpar.

Puh, mitt bakgrundsillamående och min molvärk har ökat den senaste veckan. Skumt va! Jag går ju in i v.14 i övermorgon!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-18 10:41:53 följande:
    ååh gumman hoppas det blir lugnare snart det är så jobbigt man blir ju orolig ju fast det brukar vara normalt.
    Mja, jag känner mig inte så orolig än, har läst att livmodern växer galet mycket nu, men det är lite småjobbigt med bakgrundsillamåendet... Det känns liksom som om jag måste äta mer om dagarna nu, men när jag känner doften av mat så mår jag mer illa... klurigt hur man löser det!
    Som tur är har de frukt på jobbet, och det smakar riktigt gott just nu.
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Mabaja och Sötis, skönt då är jag inte ensam om det.
    Man hur sjutton ska man få i sig mat? Överallt står det att man ska äta nyttigt nu, det är ju jättesvårt. BM säger att jag ska äta fisk, men fisk får mig att vilja kräkas!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Mamma till W skrev 2011-03-18 10:59:05 följande:
    du är inte inne på att åka in coh kolla upp då? Jag vet att du har "klippkort" på fl men de kanske kan tala om för dig VARFÖR du känner som du gör... Kanske få en sovdos till natten så du får sova och vila ut ordentligt?
    Mmmm Sofy.. tänkt dig en natt med 9-10 timmars helt ostörd, ljuvlig sömn...  slumra länge... känna sig helt utvilad på morgonen........... mmmmmmmmmm
    *försöker fresta* 
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

En lite rolig sak: igår satt jag och surfade och hittade denna sida med tidiga ultraljudsbilder:
    http://se.babycenter.com/pregnancy/antenatalhealth/scans/sexbyultrasoundexpert/

Och så tog jag fram våra ultraljudsbilder från i tisdags, och när jag jämförde med bilderna tyckte jag det såg ut som en tjej... den där lilla bollen har tydligen både pojkar och flickor men den var liksom vinklad neråt, som på flickbilden på webbsidan (bilden till vänster).

Men jag har ju mörkt hår på magen, och det skulle ju vara ett pojk-tecken! (Jag har iofs alltid haft en mörk liten raggarsträng på magen så håren har kanske inte mörknat.. bara att de växer mer nu..) och så hade jag lite feber i vecka 8 då man kunde få feber om man väntade en pojke...

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-18 12:27:03 följande:

Här kommer lilla bilden på mitt pyre.. Hjärta
    Men åh vilken jättesöt liten krabat!
    Så himla häftigt att man kan se både armar och ben nu. Vad fantastiskt, häftigt, underbart! Hjärta
    Stort, stort grattis kjaam!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    MelikaH skrev 2011-03-18 13:13:01 följande:
    Sugar - Vet inte om du minns mig från ett annat tråd när vi försökte bli med barn?! Ville bara säga att det glädjer mig att du har kommit så långt nu efter allt du gått igenom :) Grattis!
    Tack! Ja, jag känner igen ditt namn jättemycket, men jag kan inte minnas från vilken tråd det var....
    Superkul att du också blivit gravid nu, och att vi kan hänga i samma trådar igen!
    Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma