Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Kjaam: jag förstår hur du kände. Klart man blev glad för deras skull, men samtidigt blev man så påmind om sin egen stora sorg. Kändes så himla orättvist när det borde ha varit en själv som ringde runt och berättade.

Tufft läge med din moster! Men tur att du kände till situationen så du kunde gå försiktigt fram. Hon uppskattar säkerligen din omtanke, även om hon kanske är alltför ledsen för att visa det just då.

Jag är själv väldigt rädd att såra folk, och jag är beredd på blandade reaktioner när jag blir offentlig nästa vecka. Man kan liksom inte ta för givet att folk enbart blir glada för ens graviditet nu när man fått upp ögonen för hur vanligt och jobbigt det är med fertilitetsproblem... Men ja, med ödmjukhet och lite förståelse så kommer man långt!

Kram!

• sugarrush
    MelikaH skrev 2011-03-23 19:24:42 följande:
    Sugar - Hur blev ditt hår? nöjd?
    Åh, det blev bra! Skönt att få till en snygg frisyr som kan växa lite i sommar också.
    Jag fullkomligt älskar min frisör, hon är bäst och mysigast! Jag berättade att hon var gravid, hon sade att hon hade sett det på mig direkt när jag kom in på salongen, på att jag liksom fått en sådan där gravid- utstrålning...!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-23 20:52:20 följande:
    mamma84.bloggagratis.se/

Dagens läkar besök LÄS !!
    Åh vilken jobbig läkare. Byt till någon annan, är mitt tips!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Kl är snart två... Kan inte sova alls! Suck! Hur sjutton ska jag palla att åka till jobbet om 5,5 timme?

• sugarrush

Odd, det låter lite snurrigt... Men du får ett litet brev från mig med posten idag! Så kan du testa vidare.
    Spännande!

• sugarrush

Odd, jag tycker det är mycket lättare att jämföra dag för dag med billiga stickor!
    Och så visar de hcg lite tidigare än CB dessutom.

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    kolbodatjej skrev 2011-03-24 10:43:26 följande:
    hej! vill bara tala om att jag har fått en flicka nu den 14 mars som ska heta Elise...
    Hon är min lilla skatt!!
    kram till er alla...
    Grattis!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-24 11:01:38 följande:
    i dag gick jag in i v13+0!!
     så nu kan illamåendet börja avta tycker jag!!! :) så jag inte upprepar gårdagens händelse fler gånger.. tur som de förlät maken mig... fast han va rätt sur hela kvällen:P
    Grattis kjaam! Nu kommer det gå som en dans, värsta riskperioden är över!
    MelikaH skrev 2011-03-24 11:04:59 följande:
    Vad bra att det blev fint Glad

Det är ganska viktigt att känna sig trygg hos sin frisör, jag är själv frisör, bästa yrket Flört  nej, men man får träffa så många olika personligheter, ganska kul faktiskt.

Min mamma sa likadant om mig när hon såg mig, hon bor i Malmö och jag i Kalmar så så vi träffas inte jätte ofta. Hon tyckte att jag såg vackrare ut hehe, känner mig inte speciellt vacker just nu :)

Vart bor du? 
    Jag bor i Helsingborg, så det är inte jättelångt ifrån dig!
    Förstår att det måste vara kul att jobba som frisör, både kreativt och få möta en massa människor. Du som vet, hur funkar det att slinga håret nu när man är gravid? Finns det några risker med det?

Klart vi är vackra nu när vi är gravida! Om inte annat för att vi är så lyckliga!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Odetta skrev 2011-03-24 11:19:31 följande:
    fick inget svar....får försöka senare igen
    Jag är också orolig... känns inte alls bra att hon bara försvunnit... Uppdatera så fort du vet något!
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-03-24 11:24:04 följande:
    ooh en skåning till va kul:) trodde nästan jag va den ända!Skrattande 

vad jag har hört är det helt ok att slinga å färga hår (hos frisör) när man e gravid.. men man ska INTE göra hem färgningar å sånt.. för håret e konstigt å kan bli missfärgat eller att färgen inte fäster överallt.. så de kan bli fult (å dryt att korrigera)
    Åååh *förtjust*
    Var i skåne bor du? Eller det har du kanske redan sagt ....*glömsk*
    Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma