Inlägg från: kajsalisa |Visa alla inlägg
  • kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Nu är det snart bebisdags i tråden igen. Såg att Nataliesliv har bf 17 november. Nån som vet hur det går för henne?

• kajsalisa

Grattis Odd och Röntgen till lyckade läkarbesök idag. Är superglad för er skull!! Stor kram också till dig Färnevik som mår dåligt. Inget kul alls...

• kajsalisa

Muffe, jag tror inte det är några som helst problem att flyga, men som sagt, kolla med bm om du är osäker.... Mallanis; jag berättade för mina chefer i v 12 när allt sett bra ut på ul veckan innan. Sen gick jag på sommarlov så resten av kollegiet fick inte veta förrän v 19. Då var det dessutom svårt att dölja längre... Maria; underbara nyheter!! Stort grattis!

• kajsalisa

Egognäll; idag är första dagen sen jag blev gravid som jag känner mig riktigt ynklig och patetisk. Är trött, känner mig stor, är otymplig och stånkar och stönar när skor och strumpor ska på, förlossningen närmar sig med stormsteg, mannen är borta hela kvällen å till råga på allt känns det som jag håller på att bli sjuk.... Sådär ja, nu fick jag det sagt. Vet att det är flera av er som mår betydligt sämre än mig, och jag är imponerad att ni orkar. Tyvärr får det mig inte att känna mig mindre ynklig ikväll...

• kajsalisa

Alltså Odd, du är för söt. Stor kram till dig. När du ändå är i farten och har gjort det här ett gäng gånger förut, har du några bra förlossningstips? Var på föräldragrupp igår och inser ju att det är läge att börja fundera på sånt. Kan inte säga att jag är direkt rädd för förlossningen, utan det är mer nåt jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning...

• kajsalisa

Tack igen Odd. Har förstått att andningen är a och o. Har läst lite av Signematerialet på nätet och ska kolla mer på det tänkte jag...

• kajsalisa

God förmiddag tjejer!
    Laddar för lite baby shower i helgen med mina vänner. Fruktansvärt amerikaniserat, I know, men ack så mysigt. Det blir 8 tjejer, lite lekar, party favours och förhoppningsvis god mat och dricka. Nån som har bra idéer på goda smårätter som är lätta att tillaga?

I övrigt... HAPPINESS!!!!!!! Var är du? Har inte sett röken av dig på år och dar. Hoppas att allt är bra?!

Kram

• kajsalisa

Tack fina 2barnsmamma. Det var precis det jag gjorde igår kväll, satt i soffan och åt godis och tyckte synd om mig själv. Idag är jag på banan igen och livet är åter i sin ordning. Kram till er alla som skriver fina, uppmuntrande ord när man behöver det!!!

• kajsalisa

Hej tjejer. En fråga... Kan man äta lufttorkad skinka om man tillagar den i ugnen, eller ska man hålla sig borta från det helt och hållet? Vet inte hur mycket jag orkar bry mig om såna "regler"...

• kajsalisa

Finfina bilder förresten Cat och Odd... Coolt hur lika vi ligger hela tiden Cat. Jag var hos bm i början av v 33 senast och då hade jag gått upp 10 kg, magen mätte 31 cm, blodtryck var 120/70 och hjärtfrekvensen 132...

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma