-
hur känns det att vara så nära? Snart har du dina små hos dig!Lallan skrev 2010-11-30 17:18:51 följande:Ändrar mitt datum till det rätta jag med
-
din mmage är inte stor! bara jättefin!Odetta skrev 2010-11-30 20:55:20 följande:Jag vill också ha vår bebis snart juuuuuuu!
Och inte tusan blev det bättre av att jag nu har tvättat alla små söta pluttenuttiga bebiskläder och vagnen står i nedre hallen och jag känner mig stor som ett hus!
Haha....ibland går tiden fruktansvärt långsamt, även när den springer fram. Vecka 31 i morgon
*kram på er alla* -
Här är det så fint så fint.Odetta skrev 2010-11-30 23:31:48 följande:Haha, gulle dig Mabaja! Om det gick skulle jag låna ut den till dig i några dagar så slapp du sakna så mycket
Men jag känner mig stor i magen...han ligger så himla högt upp att jag får fasiken halsbränna även om jag sitter spikrak och sträcker på mig...rackarns unge liksom
Hur mår ni annars? Hur mår världens finaste Wilda?
*bamsekram till er båda*
Jag har fått min första förkylning som mamma! :) men den släpper om ett par dagar hoppas jag, annars får jag knapra mera panodil.. :)
Wilda mår alldeles förträffligt, varit snorig ett par dagar men endast det så tror inte att hon håller på att bryta ut till nån riktig förkylning. Var på tvåmånaderskontrollen igår och nu springer hon iväg i längden... 2 cm på fem dagar! så nu är hon 59 lång. :)
Kram till dig och magen! -
ja angående röda hund. i papprena man tar med sig till förlossningen såg jag att det stod att mitt röda hund-vaccin gått ut. Ska man ta nytt vaccin i såna fall i vuxen ålder? Eller hur gör man? och om man ska det, ska vaccinationskortet med?
(Försökte vaccinera mig mot TBE härom året men det fick jag inte för mitt vaccinationskort är borta)
-
fästingar.. :)3 barns mamma84 skrev 2010-12-01 11:21:20 följande:Ska fråga jag med och dom ser väl i papprena fast det är ett nytt land för oss.
Vad är TBE ?Jag vet att min vaccination inte gäller iaf, att det gått ur kroppen. Stod så på mina papper och då har jag ju tagit den sprutan två ggr.... så jag funderar bara om man måste ta en ny eller ej...LillaMy3 skrev 2010-12-01 11:27:50 följande:Hm. Har inte koll på att det kan gå ut... På mig tog de blodprov och kollade antikroppar. Och så länge man har antikroppar så måste det ju vara ok.
Som jag såg på internett så tar man en vaccination som bebis och sen en gång till för säkerhetsskull när man är 12 (tydligen blir inte alla immuna av första sprutan). Men jag såg inget om att man behöver vaccinera om sig. När det gäller stelkarmp och kikhosta så vet jag att immuniteten blir mindre med åren, men rödahund har jag sämmre koll på. -
Odd och Bjornis: Jag var ett hormonmonster när någonting gick snett! Oftast var det i samband med färdtjänsten när jag jobbade- stackars taxichaufförer. vi blev utslängda två ggr och skulle bli anmäld två ggr med! :) Underbart med hormoner! :)
Angående kläder: jag hade många av mina kläder till v 38... Men köpte mammakläder precis innan halvtid. Två trekvartsbyxor, två leggings (slarvade bort det ena paret så fick köpa nya) och sen 8 vanliga linnen som var extra långa.. Det var min "gravidgarderob"...
vi har köpt babyskydd.vi vill ju ha fler barn så då kan man ju återanvända dem...
-
Jajemän det finns. Men det krävdes motgångar för att få fram "the devil"... :) som min man säger "min fru är rasist när hon är gravid"... men det hade att göra med att de skyllde ifrån sig, och de svenska taxichaufförerna bad om ursäkt när de gjort något fel.. när han berättade det för en jobbarkompis visade det sig att jobbarkompisen inte vågade åka/köra bil när hans tjej var gravid för hon skulle köra över alla som var framför.Bjornis skrev 2010-12-02 11:58:08 följande:Mabaja: Haha.
Då finns det alltså? Iofs har jag hört en av mina kollegor berätta att hennes man vägrade skaffa fler än två barn med henne för han vågade inte skaffa fler. Haha. -
du kanske inte ska träna så mycket mage om du känner så? för molvärk kan ju även vara förvärkar... Det är samma sen om du får sammandragningar så ska du ju sluta upp och vila. :) Var iaf så de sa till mig...Pancakes skrev 2010-12-02 12:52:08 följande:Kajsalisa, då får vi se om det blir en 2010-bebis eller en 2011-bebis för dig då. Precis på gränsen ju...spännande! Antar att det inte blir nåt superparty för dig på nyår i år :)
Jag har precis kommit tillbaka från jobbet från ett lunchträningspass. Skönt! Tränar nästan precis som vanligt nu. Alla säger "lyssna på kroppen" och det gör jag ju tror jag. Det känns bra i alla fall, lite jobbigare än vanligt bara. Det enda som känns lite skumt på nåt sätt är magträningen. Känns konstigt att få träningsvärk i magen blandat med molvärken. -
STORT STORT STORT Grattis!!!! Åååh vad underbart! hoppas att allt har gått bra och njut av era bebisar!Lallan skrev 2010-12-03 13:04:54 följande:inne en snabbis så jag hinner inte läsa ikapp nu. har en liten snuttande pojke vid bröstet och sambon sitter med en sovande tös
-
Nu har jag beställt julklapp till mannen. Vet inte om det är lite "tjejigt" det jag gjort men beställde en silverkedja med en etta på som det ska stå WILDA 101010 på och sen är det ett hjärta som mitt namn ska graveras in på. Sen kan man beställa fler siffror om det kommer fler barn!