• Mabaja

Plus igen efter mf/ma

Odd: Apropå det vi pratade om förut på vår fikadejt, Change (underklädesbutik) finns i Gallerian i Västerås! :)

Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-12-10 21:03:06 följande:
    Tackar tackar! Då ska jag förbi där sedan och handla

När ska vi fika igen då??? Och finns det någon mer som vill haka på???

Har du tid innan jul eller ska vi ta efter?

Jag är klar med alla julklappar och så så jag har ingen större press, förutom dagen innan då vi ska julhandla maten och julstäda då vi firar här hemma! Har bara ett läkarbesök inbokat typ på tisdag hos amningsmottagningen, min svamp försvinner inte! :(

Pinklove: Ville du hänga på och ta en fika?
  • Mabaja
    Odetta skrev 2010-12-10 21:50:20 följande:
    Men vilken envis svampinfektion du fått då....tusan!

Men innan jul funkar för mig tror jag...ska kolla kallendern så återkommer jag Skulle vara himla kul att ses igen! Och efter jul kanske vi kan se om vi får ihop nått i Enköping kanske...då kan ju Sofy vara med också (och andra från storstan som vill så klart ) för då blir det ju inte så långt att åka för nån av oss

*kramisar*
    Har haft problem nu i minst fem veckor! Det är inte roligt längre! Två veckor med salva och igår blödde jag igen... Hon på amningsmottagningen trodde på att jag fått nån bakterie tillsammans med svamp och då läker inte brösten... Så nu ger jag allt mitt hopp till tisdag!

Kolla kalendern.. Nästa vecka har jag lite halvfullt, eller ja.. tisdag, onsdag och fredag!

Ja Enköping låter bra! :) Är det nån som hittar där? :) Eller stan är ju inte så svår att hitta i, är inte så stort, men är en bit om man åker kommunalt...
  • Mabaja
    acure skrev 2010-12-10 22:10:06 följande:
    Mabaja: jag hänger gärna på och fikar.:) 2 barnsmamma: stort grattis till den fina killen och härliga förlossningsupplevelse! Helt underbart!
    Vad kul!!! kan du före jul eller föredrar du efter?
  • Mabaja
    PåvägMotSyskon skrev 2010-12-11 11:08:12 följande:
    men VÄNNEN då   trodde du visste att jag skulle till spec mvc 20.e för tul + hinnsvepning =) de starta ju min senaste förlossning.. å om de blir lika så kan de blir bebis senast om 11 dagar. Men då ska ja ha lika tur som sist

Nyår är inte än heller, men tänkte bara när ja byter veckor, för jul e på fre, nyår en fre, då bör ju ja byta på en fre?!

Ja jag vet att man byter när de slår om till som idag 37+0, MEN det öär ju lördag idag.. å på nyår blir de ju 40+0 eftersom ja har bf då borde inte ja byta på fredagarna dÅ?
    Inom sjukvården byter du ju på en fredag då de har bf 40+0... :) och fl har 39+6. När jag hade min gravräknare igång så satte jag bf på 29/9 fast jag hade bf 30/9 bara för att jag skulle byta veckor på rätt dag
  • Mabaja
    färnik skrev 2010-12-13 11:51:54 följande:
    Det verkar vara olika det där... Här räknar både MVC och förlossningen lika som FL, dvs BF 39+6... Däremot när vi varit på privata kliniker, både Barnmorskegruppen och Emma ultraljudsklinik, så räknar de 40+0...
    det är konstigt att de inte ens kan räkna lika, de lär ju ha samma "råd och rön"... :) i Uppsala län är bf 40+0... Så det kör jag på! :)
  • Mabaja
    miraclee skrev 2010-12-13 13:10:27 följande:

Muffe;

Jag har skrivit de tidigare i tråden, ett tag sen - kräks också blod på morronen. Inte så konstigt när man bara spyr typ galla o slem ;) Slemhinnorna retas ju.

Imorse när jag körde mannen till jobbet så fick jag tvärnita bilen vid vägkanten o spy, hann inte ens öppna dörren helt, hahaha. Så jävla fräsch! ;)

Mysigt me sparkar :)

jag körde med spypåsar i jackfickan fram till v 27... sen begränsades det till att spy när jag borstade tänderna! :)
  • Mabaja
    Muffe80 skrev 2010-12-13 13:51:45 följande:
    Och på tal som vad som är äckligt... jo vatten tycker jag är asäckligt, men också röda saker som du säger... stark saft eller så är äckligt... det svider liksom till haha!

Mabaja, spydde du mycket hela dagarna? Åt du tabletter under din grav? Alltså vitaminer
    Jag spydde mycket fram till v 18, då var det väl var tredje timme dagtid i snitt... Sen efter v 18 blev det kanske 1-2 ggr om dagen... från 22 så spydde jag mest pga värmen, som i Egypten när vi åkte till Luxor- spydde HELA tiden HELA dagen... Sen även på flyget hem så spydde jag som en gris.. :) Så efter v 22 spydde jag när jag borstade tänderna eller när det var för varmt! :) 
  • Mabaja
    Cat79 skrev 2010-12-13 16:38:25 följande:
    miraclee: Härligt med ditt jobb! Förhoppn.vis slipper du spy olämpligt på jobbet.....
    muffe: Impad av att du med orkar vara igång som miraclee men vad har man för val. Gäller även Färnevik. Hoppas ni snart kan njuta fullt ut.
    Mabaja: Du har inte förträngt dina spyor? Köpt massa fina julklappar till Wilda?
    Havsklippan: Tänker på dig i massor!!!!

Ego: Min första lediga dag, har bestått av rensning av papper, tvättning, matlagning samt en liten vilopaus.
    Imorgon är det sista föräldrargruppen och jag måste gå dit själv då min sambo ej kan komma ifrån jobbet.

Ha det fint tjejer och krya på er ni som har det lite kämpigare än andra. KRAM
    Haha nej jag trivdes med mina spyor! :) Eller inte i Luxor eftersom man bussade runt från 4 på morgonen till 23 på kvällen. Chauffören fick stanna mitt i en rondell för att jag behövde spy. haha. Jag längtar efter nya graviditetsspyor.. Ska ta en diskussion med mannen i huset när vi ska hoppa på hästen igen!

Vi har köpt lite leksaker! :) Blir inte jättemycket nu till jul men hon ska få lekbord och stolar i vår som ingår i julklapparna! :) Och så har vi bokat dop! Så 13 februari blir det av..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma