Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2011-02-21 13:06:58 följande:
    Sonens huvud var 37 cm och han vägde ju samma som din. Jag sprack ju självklart men inget nedåt som tur var och inget i läder huden, inget inne i slidan. Det var styngn på de inreblygdläpparna och på sidorna av urinröret. Fortsatte över klitoris men där självläkte det. Kände INGEt vid ihopsyning. hade Xylocain spray. Har skrivit i förlossningsjournalen att det måste de ta denna gång också. Kommer du ihåg vilken bedövning du fick?
    Jag sprack lite innuti, och sedan klitoris. Det var det värsta på hela förlossningen, och tog flera år (!!!) innan jag hade normal känsel där ifgen... Obestämd

Har verkligen ingen aning om vad jag fick för bedövning när de sydde, men jag kände inte heller ngt, vad jag kan minnas...
  • färnik
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-21 13:57:02 följande:
     men googlar man på det så behövs det ca 5 satser spermier för att något ska hända, hon höll på att garva ihjäl sig! Stackars Tommy om det ska vara 5ggr/dag tills det drar igång!
    Jag läste ett råd ngnstans att man skulle spara x-antal satser i kylen, för ändamålet... Skäms
  • färnik
    Muffe skrev 2011-02-21 15:23:01 följande:
    ni som har barn, har ni musikmobil över spjälsängen?
    Vi har inte haft det, men jag tror nog att de flesta bebisar uppskattar en sådan...
  • färnik
    Happi: Vi har nästan bara kläder i stl 56, och det fungerade ju bra på dottern som var såpass stor när hon föddes (55cm, 4,6kg) Dock får nog det här barnet hålla till godo med samma kläder, hoppas det fungerar om man viker upp ärmar och ben lite...
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-02-22 20:10:40 följande:
    Haha jag tror också det ;) Har jag inte slutat kolla nu så kommer ja nog fortsätta me de också
    Ja men det är ju så, man blir lite skadad. Oskyldig Jag kollar också fortfarande när jag är på toa, och ibland emellanåt också om det känns som att det "rinner till". och då går jag in i v 37 på torsdag!
  • färnik
    needtobreathe skrev 2011-02-22 20:51:18 följande:
    Ang fostervattnet som vi pratade om igår vare va? Kollade på rapporten idag hos BM o de stod 1,06.. o stod någe bokstäver framför men minns inte vad för nåra.. men allt va helt normalt, inga avvikelser.. vad hade du?
    Öhhh... Skrattande

Är det du eller jag som är luddig i huvudet, fostervatten? Flöde, trodde jag iaf att vi pratade om? För inte mäter de väl vatten i mängd? Inte vad jag förstått, iaf... Drömmer

Tydligen så blir flödessiffran lägre ju längre gången man är iaf. Jag har mätt 2ggr, v 31: 1,3 och v 36: 0,89. Tydligen helt som det skulle vara bägge gångerna... Glad
  • färnik

Det är lätt att snurra till allt, jag gör det heeeela tiden känns det som...

Det var ju minskad mängd fostervatten vid ett mättillfälle, men 2 veckor senare var det normalt igen så det var väl ngt tillfälligt bara? Sista 2 mätningarna har det varit normalt!

Flödet har inte mätts varje gång, men har varit normalt när det mätts.

• färnik
    Muffe skrev 2011-02-23 09:48:50 följande:
    kanske är lite äckligt att köpa begagnat skydd till sängen? 
    NEEEEEJ!!!

begagnat är INTE äckligt. Begagnat är BRA. För alla. För miljön, för plånboken OCH för bebis då det är tvättat flera ggr och med största sannolikhet blivit av med så mkt kemikalier som möjligt... Så det så!
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-23 11:47:30 följande:

kan vi inte stanna där och gå vidare bara istället för att dra igång och eller älta det här för det skapar ju ingen bätrre stämnning idag då heller och jag vill absolut inte att det ska bli dålig stämmning här inne utan bara att vi ska stötta och hjälpa varandra och behandla varandra väl ochvara vänner.

Bra att du säger det själv. Då kanske vi återgår till trådens vanliga ämnen nu då... Oskyldig
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-23 11:48:43 följande:
    Åhh har ni sett det ska börja en förlossningsserie på TV 4 den 7 mars "En unge i minuten" från förlossningen i Västerås. Det måste man ju bara se
    Måste vara det programmet vår alldeles egen HjärtaODDHjärta är med i!?!  Så spännande!!! Kul med en svensk serie!

Jag har börjat titta på "förlossningstv" nu det sista, onsdagarna är vigda åt "livet på bb" och jag har varje vardagskväll tittat på "vi ska ha barn", men nu har TLC lagt av hemma hos oss, så det är slut med det...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma