Inlägg från: färnik |Visa alla inlägg
  • färnik

Plus igen efter mf/ma

telgebo skrev 2011-02-23 12:10:03 följande:
    Vad är det där för smiley?
    färnik skrev 2011-02-23 11:52:58 följande:
    Måste vara det programmet vår alldeles egen HjärtaODDHjärta är med i!?!  Så spännande!!! Kul med en svensk serie!

Jag har börjat titta på "förlossningstv" nu det sista, onsdagarna är vigda åt "livet på bb" och jag har varje vardagskväll tittat på "vi ska ha barn", men nu har TLC lagt av hemma hos oss, så det är slut med det...
    Ängel/oskyldig/låtsas som det regnar, typ. Oskyldig
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-23 12:10:03 följande:
    färnik skrev 2011-02-23 11:52:58 följande:
    Måste vara det programmet vår alldeles egen HjärtaODDHjärta är med i!?!  Så spännande!!! Kul med en svensk serie!

Jag har börjat titta på "förlossningstv" nu det sista, onsdagarna är vigda åt "livet på bb" och jag har varje vardagskväll tittat på "vi ska ha barn", men nu har TLC lagt av hemma hos oss, så det är slut med det...
    Är ODD med i den serien? Ni får säga yill när det är hennes tur. Personligen skulle jag aldrig våga visa upp min fölossning på TV 4 på bästa sändningstid inför flera tusen TV-tittare.
    Jag tror att det är den. Åtminstone är hon med i ngt som börjar på 4:an i vår, och inte kan det väl finnas fler än ett sådant program tänker jag...

Bra datum där med den 7:e mars så länge de visar upp en bra och possetiv förlossning just den dagen... Det är dagen innan min igångsättningsbedömning, då vill jag vara peppad och optimistisk! (så gott det nu går...) Glad
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-23 12:05:18 följande:
    Ang vikt så gick jag upp 5 kg under graviditeten som gick vägen och jag var stor som ett hus så jag var ganska så förvånad som inte gick upp mer.
    Ja det känns lite konstigt. Jag har gått upp ca 5kg också, v 37 i morgon (så bara HjärtabebisenHjärta är över 3kg nu), men är ändå ordentligt stor nu...
  • färnik

Pingu är ju söt! Hjärta

Vårat spjälskydd är av vitt "våffeltyg" och över 15 år gammalt. Kanske inte det roligaste man kan tänka sig, men det funkar. Skrattande

• färnik
    Happiness skrev 2011-02-23 12:38:03 följande:
    Thjoooowoooooo nedräning bara 20 dagar kvar till BF!!!!!!!!!!!Baby

Nu sticker det i bröstvårtorna...tusen nålar.  Känner ni andra  något änav kommande mjölkproduktion? Lite råmjölksipprar också. Fick idag hem Melenda bröstmjölkuppsamlare..kan varmt rekommendera.
    Tjoho, snart snart snart!!! 28 dagar visar min räknare, men det bör vara typ 15... iaf under 20, för min del. Shit, jag börjar nästan (bara nästan) känna att jag borde förbereda ngt nu. Har ju inte ens en bilstol... Eller jo, men den är i Göteborg, och det är inte jag! Oskyldig Orkar jag åka dit och hämta tro. Kanske borde jag... Och kanske köpa ett paket blöjor iaf?

Ang mjölk, så finns här inga tecken på ngt sådant. Med första barnet kunde jag klämma fram några droppar redan i v 20, och vid den här tiden rann det när jag tex duschade. (ändå hade jag inte tillräckligt med mjölk sedan, trots helt fri amning, 15-20h/dygn, och oxytocin-nässpray). Den här gången: inget. Kan inte klämma fram minsta droppe och brösten är helt mjuka och slappa. Oskyldig Undrar nästan om det inte tänker komma ngn mjölk alls den här gången?
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-23 12:44:09 följande:
    Hoppas det går bra den 7 mars. Hur kommer det sig att du ska bli igångsatt?
    8:e. 7.e är dagen innan som sagt. Flört

Finns flera anledningar till igångsättningen. Den är av "humanitära skäl" sas. Jag mår inte bra varken psykiskt eller fysiskt, så det är inte meningen att jag ska behöva gå så länge... utan bebis ska ut så att jag må lite bättre och även få medeciner som jag inte vill ta som gravid... Jag får ta vissa redan nu egentligen, men de är inte 100% riskfria så då vill jag inte...
  • färnik
    Happiness skrev 2011-02-23 12:42:19 följande:
    ..Pingu till pojke gulligt. 
    Men nu blir jag faktiskt liiite besviken på dig Happi! Flört vaddå "gulligt till pojke", så kan man väl inte säga?!  Är ngt gulligt är det väl gulligt, oavsett vem som ska ha det...? *jämställdhetspolis*
  • färnik
    telgebo skrev 2011-02-23 12:54:05 följande:
    Trist att höra att du inte mår så bra psykiskt, är det oro för bebisen och graviditeten?
    Ja. Efter många års kämpande, 3 MF och ett MA med tvillingar, div sjukdomar och andra problem (+ tidigare erfarenheter och problem...)  har jag svårt att tro att det ska kunna gå bra. Har gått hos spec-mvc´s psykolog från och till sista året, intensivt sista månaderna, samt har veckoliga kontroller på spec-MVC men det hjälper inte.

Därtill en reumatisk sjukdom som inte kunnat behandlas korrekt iom barnalstringsförsök och graviditet, och som gett inflammationer mest överallt... Och som förväntas bli värre av graviditet och barnafödande...

Och själva graviditeten som varit förjäkla jobbig fysiskt med hyperemesis som tvingade mig till sängläge de första sex månaderna... (och jag spyr fortfarande varje dag)

Så det har varit/är mycket...
  • färnik
    Happiness skrev 2011-02-23 12:55:14 följande:
    Färnevik....Kan vi inte öppna något kollektiv eller gemsam passning? Haha
    Gärna det! Fast... då får du faktiskt flytta lite närmare, känns som långt pendlingsavstånd annars! Oskyldig

Föräldraledighet...
    Jag ska vara hemma LÄNGE, närmare 2 år i alla fall. Det här är mitt sista barn, jag vill verkligen ta vara på tiden... När föräldradagarna är slut tänker jag ta vårdnadsbidrag... (som jag egentligen är lite emot Oskyldig) Det är förjäkla dåligt med pengar, men det är min föräldrapenning också... Det går. Drömmer Vi är bra på att leva billigt. Köper inte en massa prylar/kläder i dagsläget heller (som om ngn missat det, så fort ngn frågar om man ska köpa det eller det, svarar jag att det är onödigt Skrattande), odlar/föder upp stor del av vår egen mat och jag bakar allt bröd mm.

Sedan har vi faktiskt ett himla bra dagis, ett föräldrakooperativ på landet med eko-mat, mycket utevistelse, lite "alternativa" människor Drömmer Så det blir det väl sedan, runt mars 2013 har jag tänkt...
  • färnik
    färnik skrev 2011-02-23 13:13:55 följande:
    Å just det, sedan är planen att barnen inte ska behöva gå mer än kanske halvtid på dagis. Ja stora hn kommer gå i skolan sedan men... planen är att fortsätta med det billiga levernet även sedan...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma