• sofy

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2010-08-23 12:11:15 följande:
    Jag blödde en hel del... ALLA gångerna. Ringde in till gyn och fick svaret "du skulle ju inte veta att du är gravid om du inte tagit en massa tester tidigare"... Dvs jag testade innan bim... Men för mig var det ju bim+3 så jag skulle ju ha vetat ändå...

Bit ihop och kräv vul i vecka 7-8... :)
    Och jag är på BIM + 5 idag egentligen.. =/

Min MF läkare ringde nyss, hon är lugnet själv haha. Hon sa att de kan varit blodkärl som retas av progesteronet, speicellt eftersom ja får fixa o trixa in de då min tapp ligger lite långt ner o är ivägen för proggisen liksom, jag vet inte om ja köper den förklaringen men jag får försöka tro de tills onsdag iallafall. Vill inte se mer blod tills dess!

Jag har VUL på ons, kl 10.. 5+0 då.
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-08-23 12:27:41 följande:
    du ska nog lyssna på henne..
    jag vågar inte ens ha sex pga blödningsrisken så att du är där inne och gräver kan absolut vara en faktor i blödandet. så sätt dig ner och tänk positivt :) det kommer gå bra.
    näe, ja vägrar ha sex!! aldrig i livet just nu. joo, men äeh.. javet inte.. :/ får försöka..
  • sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-08-23 12:40:08 följande:
    ha ha jag håller med dig.. jag sexvägrar också.. stackars älsklingen som inte fått något på över 1 månad nu :)
    hahahahaha jaaa ! fast de e kul när han verkligen vill o så ser han så lessen ut, haha! OM de går vägen kommer ja sexvägra tills ungen e ute! kul för honom :D
  • sofy

molvärken är där till o från, i de här läget känns de inge bra alls, känns bara som kroppen ska få ut mer blod. innan har ja ju sett de som växtvärk, gah.

• sofy
    Längtan efter liten skrev 2010-08-23 16:17:45 följande:

Mammas hjärta.. En liten böna på 15mm.
    Allt såg bra ut.
    Hon sa att blödningarna kommer från livmodertappen och är helt ofarligt för barnet OM jag inte stressar upp mig vill säga. Så ska köpa cyklo.f som jag ska ha med mig till Grekland. Dom stoppar blödningen.
    Fortfarande sjukskriven och får inte anstränga mig, inte ens bära dottern och har sexförbud.
    Blödde såklart lite när hon var inne och gojsade, men frågade bestämt om det var för att hon var där och ja det var det. så punkt slut inget oro för det.
    Så nu känns det bra igen. Ska dit på tisdag för en sista koll innan resan så man kan känna sig lite trygg på resan.
    Älskar redan den här bönan så enormt....
    Fan va härligt!! :D Grattis!!
  • sofy
    Dag och natt skrev 2010-08-23 18:04:17 följande:
    Sofy: Håller tummarna för att det inte var någon "elak" blödning! Jag fick ju själv lite spotting på BIM+1 och läste mig sen till att det verkar vara vanligt att man kan få spottings eller blödning när man egentligen skulle haft mens. Jag har inte haft något mer iaf och jag hoppas att du inte heller får något mer nu!

Massa grattis till Längtan, jag kunde tyvärr inte se bilden här i forumet men jag antar att den var underbar! Såg att du var från Hallsta ursprungligen också, det är jag med! Men jag flyttade därifrån för ca 20 år sen. Världen är allt bra liten ibland för den hålan är ju inte särskilt stor. Cool 
    Jaa men i v 4+5, Bim +5 alltså, då känns de lite "sent" och ha det? Har en riktigt bad feeling ang detta tyvärr :( Inget mer blod men ja de kanske va förvarningen inför kommande MF. Har tyvärr svårt o se positivt då de aldrig gått bra innan me blod för mig.
  • sofy
    färnik skrev 2010-08-23 18:35:59 följande:
    Härligt längtan! Vad skönt! Fick du samma datum för BF den här gången också?

Softy: det låter inte så bra det där tyvärr... =/ Jag håller alla tummar att det är falskt alarm och att allt går bra...
    Låter inte bra? Att ja fick en blödning på papper igår?

Näe, de e kanske inte bra. De ja försöker se som bra e ju att de bara va då, inget mer sen alls. Ingenting idag. Symptomen är kvar, ömma bröst o molvärk. Så, ja. .
  • sofy
    färnik skrev 2010-08-23 19:16:20 följande:
    Tyckte jag läste någonstans om mer smärtor eller att det inte kändes som växtvärk, men jag kanske läst fel, hittar inte nu? Men blod + ändrad(mer?) smärta i v 5 låter väl tyvärr inte så bra, även om det inte behöver vara ngt fel... Hoppas att allt visar sig vara i sin ordning för dig Softy!
    Huh? Inga smärtor har jag skrivit :) Har samma molvärk (växtvärk som innan), den varierar i styrka men de har den gjort innan också. Har absolut inte ont. Utan mer molande som sagt. Brösten ömmar tokmycke fortfarande också, de e dom symptom ja haft sen innan plus.
  • sofy
    färnik skrev 2010-08-23 19:34:08 följande:
    då har jag läst fel, eller blandat ihop det, bra det! Kyss
    Haha, de e lugnt. :) Hade ja haft smärtor eller fortsatt blödning hade ja åkt in, men de va ju bara just då på pappret, ingen smärta o inget sen dess. 21 timmar sen nu. Symptomen kvarstår (änsålänge..) och imorn har ja läkarbesök på MVC, sen VUL + provsvar från MF utredningen på ons.. Får se hur de går då..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma