• sofy

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2010-10-28 14:41:46 följande:
    Skönt att du är nöjd! Så roligt att det går bra för dig den här gången efter allt du varit med om. Har man väl fått missfall nån gång så flippar man ju ur helt om det kommer en blödning. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till faktiskt. Jag är fortfarande lite orolig varje gång jag går på toa och blir lika lättad varje gång för att det inte blöder.
    Jaa, så härligt! Haha joo, jag fick ju panik första gången - de va ju precis då alla mina andra MF varit, men ja min man höll mig nere på jorden o sa att de säkert va OK! Vilket de va.. Men 3e gången jag blödde i 7+2 va hemsk, vaknade i en blodpöl, de rann blod o de va klumpar o usch.. då trodde jag verkligen de va kört, men inte ens de kunde få pyret o lämna mig :) Blod behöver inte bara va dåligt ;D Skönt ändå o slippa heeelt!

Vilken vecka är du i nu?
  • sofy
    Odetta skrev 2010-10-28 16:14:07 följande:

Våran lillebror hade förra veckan (v24+2) ett BPD på 6,2cm (eller 62mm som det ju står)

I v17+6 när vi hade vårt RUL var BPD 4cm (40mm) så han har vuxit på bra därinne

*kram*

Aah! Våran grabb hade 27 mm nu när jag var där i tisdags.. och 21 mm veckan innan.. så de växer nog på som de ska då :) Undrar baara hur de är i olika veckor, för o se om huvudet är "stort" eller normalt, haha :)

Kraaam!
  • sofy

Gomorron tjejer! :)

Är inne i en dålig period igen me konstant illamående.. heela kvällen igår kräktes jag o sista gången inatt kl 2, sen däckade jag efter lite torecan + lergigan.. urk!

Om 1,5 timme ska vi iväg här.. hoppas jag klarar av dagen bara! Äter lite äppelmos nu :)

Hoppas ni mår bra :)

• sofy

Back igen efter en låååång dag.. så nu ska vi se här..

Lillamy; GRAAATTIS! Härinne stannar man, så de kommer gå så bra så! ;)

Odd; Fan va härligt me vattengympa! Och GÖTT att du får gå gratis då! :D

Happi; KRAAAM!! {#emotions_dlg.flower}

Pancakes; Nja, tror icke de tyvärr.. men börjar vänja mig nu :)

Ego; Varit iväg heeeela dan sen kl 11, kom hem vid 17 och då gav vi oss på storstädning + tvätt, pust. När vi ändå va igång satte jag igång me o rensa i sovrummet, slänga massa skit, tända ljus o satte in UL bilderna i ramar som nu hänger på väggen me ljus runtom, så fint! Ligger helt utmattad i sängen nu, ONT I RYGGEN (!!!!) Gaah! Stapplar fram. Nu ska vi snart iväg o köpa pizza till grabbarna som har grabbkväll i vardagsrummet, tv-spel + öl.. jag har bänkat mig i sovrummet framför data + TV me mina tända ljus o en liiiiiten hund vi e hundvakt åt (papillon, dvärg schnauser & chihuahua. så söt!) Blir lax me sparris ikväll.. igen! Ny craving. Pust. Nu ska ja sluta skriva, haha!

Jo justja, ska plugga satan ikväll också.. Skulle behöva lite hjälp av er (OM ni vill, så inboxa mig), skriver en uppsats om abort & downs.. behöver få in lite åsikter där för att avrunda.. så, vad anser ni om abort? När är de senaste ni tycker man ska få genomföra aborten, vilken vecka - och varför? Anser ni att man "dödar" ett barn när de har hjärtslag tidigt i grav? Hur ser ni på downs, (endast downs, icke trisomi 13 & 18..) är de rätt o göra abort om barnet har det? Varför tror ni man gör det? Är det rätt eller fel, och vem avgör det egentligen?

Hoppas på lite liv i tråden ikväll så man får lite sällis! ;)

• sofy
    Odetta skrev 2010-10-29 19:13:41 följande:
    Vad kul att du också ska sitta här ikväll, det ska ju jag med

Låter onekerligen som du haft en total håll-i-gång-dag...blev trött bara av att läsa. Jag ska inboxa dig om dina frågor sedan också, så får du ännu mer att göra

*kram*
    Hahaha jaaa, vad vore jag utan FL en fredagskväll? ;) Ska ba köra iväg nåra av grabbarna till pizzerian snart, dom ska ha sånt också.... grisar! Sen blir jag bänkad här! ;D

Åååh, tack! Skriv gärna ner allt du tycker o tänker om det.. så får du gärna skriva din ålder också, tänkte skriva de som "Kvinna x år" & "Man x år" för att se hur olika åldersgrupper tänker ang detta! Jättegulligt att du vill hjälpa till! Får bjuda på fika som tack för hjälpen!! Kaffe

Kraam!
  • sofy
    Odetta skrev 2010-10-29 21:37:05 följande:
    Åh....suck. Jag tror jag håller på att bli sjuk

Lilleman har varit hemma hela veckan från förskolan för han har varit febrig, snorig och hostig...idag har han mått bättre...men då har JAG vaknat med ont i halsen...som bara blir värre och värre under dagen

Prutt också, har inte tid med att vara sjuk. Jätte viktig dag i skolan på måndag och på tisdag har jag mitt första möte med sjukgymnasten plus att vårt grupparbete börjar.

Jaja...det blir nog bra
    Nemen! :( De låter inge vidare.. du får kurera dig me citron/ingefära te! Färskt då :D Brukar funka susen!

Hahaha, piggelin e väl knappast onyttigt ens? ;) Ät på!

De fick bli pizza för mig också... oxfilé, purjolök, champinjoner, gorgonzola.. mm!! (För gorgonzola e väl ok om den e upphettad?)
  • sofy
    Odetta skrev 2010-10-29 22:12:24 följande:
    jo...osten brukar vara ok om den bara är upphettad

funderar på att ta en till piggelin...ska bara motivera mig att gå upp och hämta en haha, jag är bra lat ibland

Vi får se hur jag mår i morgon...just nu känner jag bara hur min hals och näsa blir mer och mer sjuk för varje minut....och lock för öronen har jag med. Vi har citroner hemma....men då kommer jag nog få en halsbränna från helvetet, så det fixar jag i morgon (eller är det för sent då?) men ingefära har vi ingen färsk...men mannen min har nått ingefärstee han brukar dricka när han blir förkyld...men det smakar pyyyyyyyton...då kräks jag nog

Ja, det är då inte lätt alla gånger

*kram*
    Har också för mig de, ang osten asså ;) Äeh, de går nog bra!

Hahaha, vilken jobbig sits ;) Helst ska man dricka de när man börjar känna av, men de brukar lindra grymt ändå om man tar de senare, så går nog de också! :) Ingefära e ju bra mot illamående, men du kräks av de? Hahaha.. ja älskare! Så gött.. dricker varje morron o kväll.. mm!!

Kramar & TACK för du tog dig tid o svara på frågorna!
  • sofy
    Odetta skrev 2010-10-29 22:26:04 följande:
    Det var så lite så

mh....får väl göra en jävla citron nu ikväll då

känner mig rastlös just nu...brukar kunna bli det när jag haft en sådär uppåt dag. Haha...jag är lite manisk mellan varven...först toppar jag som bara den och sen tar energin slut och då dippar jag istället. Tycker just nu att det är prutt att mannen jobbar hela helgen....4 nätter på raken nu...framför allt ikväll....skulle vilja ha en kram! *min hjärna spökar lite*
    Haha, blev de något te?

Förstår hur du menar ;) Jag är precis likadan.. ena dan full fart, andra dan sängläge.. Imorn hade jag tänkt vila men då ska vi ju iväg o hjälpa hans äldsta syster o flytta, pust! Jag ska iofs inte bära eller så men ja, sen efter är de middag. 8.30 ska vi iväg.. tror dock inte jag klarar det, kommer isäng nu efter o ha varit chaffis åt diverse grabbar här, grr! Så får åka dit när jag vaknar så får mannen åka i förväg. Och på söndag ska vi iväg - igeeeen.. SEN ska jag fan vila.

Och.. fick en.. hm.. "komplimang" förut.. smidiga grabbar..

"Älskling, du har blivit rundare ovanför vaderna.."
    "Va? Ovanför vaderna?"
    "Ja alltså.. dina kärlekshandtag o runt där.. magen liksom.. du e lite rundare nu"

... ovanför vaderna! Jomantackar!! Demon Jag fick en ros som kompensation hahaha! ;)

Dumt me hjärnspöken, vet såååå väl hur de känns! Du får en kraaam av mig sålänge.. {#emotions_dlg.flower}
  • sofy
    Småland;

Tänker på dig! Hur går det? Hoppas han stannar därinne nu :)

Ego; Helt slut.. igår var vi iväg o hjälpte hans syrra flytta, kom hem kl 20.. o nu ska vi iväg igen.. kommer hem i eftermiddag/kväll.. Återkommer då! :)
  • sofy

Hemma igen.. jag har varit så jäkla slut idag, varit full rulle senaste dagarna och jag orkar inte så mycke längre, de e tydligt de :)

Hm, hade sex imorse (sorry för detaljer..) men efter de har ja haft ooont i magen, toköm o livmodern är hård! Första gången ja ens känner den men nu känns de.. när släpper de? :/

• sofy
    Odetta skrev 2010-10-31 21:30:42 följande:
    Är det jätteonyttigt att äta en burk med tonfisk såhär dags på kvällen? Jag är så grymt sugen på tonfisk just nu...hellst med pasta också, men det orkar jag inte fixa. Så bara burken med ingenting till....det är väl OK?  
    Hahaha sen när blev tonfisk onyttigt då? ;) Häll i lite citronpeppar, asgött!
    Odetta skrev 2010-10-31 21:28:42 följande:
    Missade den Skäms

Att få sammandragningar i samband med sex är helt ok, men det brukar släppa efter ett tag. Däremot kan man vara öm ett tag...det kan jag också vara. 

Sedan kanske den känns spänd också för att du har hållit igång så mycket senaste dagarna...lyssna på din kropp då och vila lite så ska du se att det känns bättre. Spänd brukar inte vara någon fara 

*kram*
    Hm, vet inte om de har släppt, har gjort ont, varit jätteömt på magen och huggit till hela dan.. Idag har jag bara legat på soffan hos ma & pa, min man jobbade haha.. så idag va de ganska lugnt, dock lika slut ändå.

Kraam!
  • sofy
    kajsalisa skrev 2010-10-31 22:22:03 följande:
    Sofy; om vi har sex på morgonen t.ex så har jag sammandragningar till och från resten av dagen sen. Fast brukar ju iofs inte vara öm...
    Hm nä.. asså sammandragningarna har ja haft innan o känner igen, dock inte ömheten på magen eller hur jag ska förklara det, känns skumt. Men de tillhör väl ändå.

Vet du ngt om tjejen förresten, me spårvagnen? Inte kunnat läsa ngt mer.. :/
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-11-02 09:01:11 följande:
    Åh jag mår inte bra. Vaknade med illamående, kräktes och det enda jag får i mig är knäckemackor.

Håller helt ärligt på att dö av min trötthet och är yrslig hela tiden, det är inte farligt va? Eller ska man kolla blodtryck eller något?
    Känner mig yr mest hela tiden, plus tröttheten... Och mitt dåååliga samvete över att jag inte äter mat.

Kan man söva ner sig själv 15 veckor?
    Samma här.. :( Ska till BM nu o lyssna hjärtljud o ta prover, sen heeeem o vila!

Kram påre :)
  • sofy
    Muffe80 skrev 2010-11-02 10:30:12 följande:
    Skönt att du får ta prover och sen viiila!

vi har en blodtrycksmätare hos mina föräldrar, kanske ska låna hem den :)
    Mm, planerat sen i september de här besöket.. o så mår man satan idag, haha jaja :) Nu måste vi sticka, återkommer sen :)
  • sofy

Hemma från BM :) Hjärtat slog me 155 slag/min så de va great, den gillade inte dopplern så den härjade runt då haha. Blodtryck 100/60. Och jag har gått ner 6,2 kg sen inskrivning för 2 mån sen, så får icke gå ner mer nu.

• sofy
    Pancakes skrev 2010-11-02 13:48:21 följande:

Sofy, grattis till hjärtljuden! Oj, vad mycket du gått ner. Jag önskar att jag gått ner istället för upp, har ångest för det där. Men förstår att det är jobbigt att höra att man inte får gå ner mer om man mår så illa som du gör!

Taaack :) Jaa, blev lite chockad själv haha, men men.. får väl småäta oftare nu istället då så får vi se hur de går, va o köpte salta kex, finncrisp o makrill förut, de ska nog gå ner :) Ja mår mest ok nuförtiden, dock kommer de i skov o nu har ja ett igen då ja bara mår skiiiit. Ska tillbaka om 1 mån för o ta prover igen o kolla vikten :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma