Plus igen efter mf/ma
Längtan efter liten skrev 2010-11-10 08:55:08 följande:
Jag mår skit idag. Allt prat om vikt. Jag är så jävla onyttig och vet att jag måste skärpa mih. Enligt den sidan ska jag gå upp 12 kg ovh ligger redan 2 kg över förin månad, eller iaf 1 kg

men hur lätt. Det när man jobbar på pizzeria ovh renoverar ett kök här hemma så här går det inte att laga bra mat

Jag tror att det finns en utarbetad plan för oss när vi bli gravida. Jag har gett mig sjutton på att äta när jag kan och må bra. Äter jag en massa sallad och är sugen på det, då är det väl det bebisen behöver. Och är det en stor chokladkaka, ja då är det väl nåt i den bebisen behöver :) Finns dem som knappt äter nåt onyttigt och ändå slutar på +20 kilo minst och dem som äter massa skräp och landar på 8 kilo. Så ha inte ångest över det!
Min mamma är ett utmärkt ex på detta. Med mig galen i chips med dipp och choklad under hela graviditeten var hon tvungen att ha detta varje dag, vilket slutade i +15 kilo. Med min bror så var det apelsiner som gällde och inte en massa onyttigt +18 kilo.
Odetta skrev 2010-11-10 00:05:12 följande:
Usch...känner mig jätte nere just nu
såg en dokumetärfilm på tv nu och den var bara sååååååå deprimerande. Handlade om kvinnor i afrika som ägnar sitt liv åt att kämpa för barn som ingen har och så fick man följa deras vardag....det var så mycket elände... Framför allt ett fall gav mig en extrastor klump i magen...en liten pojke på kanske 2½ som hade blivit övergiven som dem här damerna hittade och tog in. Vid undersökning visade det sig att han hade blivit utnyttjad massor...stackars liten. Hur kan människor bara vara så grymma? Jag finner inga ord

Man tappar ju nästan hoppet om mänskligheten, samtidigt... vilka fantastiska damer som ägnar sitt liv och hela sin själ till att finnas där och rädda dessa stackars barn....vilken tur att dem finns! Men fan att dem behövs altså...
...skulle jag ha massor med pengar skulle jag donera till dem.
*kram på er därute*
Usch kan inte se sånt. Och speciellt inte nu. Jag såg däremot på nyheterna om zigenarnas situation i Grekland. De fick leva med barn på gatan. Och en natt hade deras barn försvunnit och de hade letat överallt i Aten och tillslut hittade de pojken. De hade tagit honom till läkaren, han klarade inte längre av att nån kom i närheten av honom utan fläktade med armarna och gallskrek. Inte ens hans egen pappa fick ta i honom. Ni kan ju själjva tänka på vad han har gått igenom. Tyckte det var sååå obehagligt.