Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

LittleJunia skrev 2010-11-15 21:34:59 följande:
    Hos mig stämde inte den hypotesen, hade inte ngn halsbränna alls med Ludvig och han hade väldigt mkt hår när han kom (som han dessvärre tappade efter nån månad )
    Läkaren fick inte sugklockan att fastna, just för att han hade så himla mkt hår!
    hahahahaa...ojdå. Förlåt att jag skrattar åt det nu, men det kan definitivt inte vart något att skratta åt just då :/
  • rontgensyrran

Idag kommer min kära mormor och hennes sambo och hämtar mig och ska köra mig "hem" till Jönköping.Ska bli mysigt att vara där upp lite mer, så kommer nog inte vara så jätteaktiv här inne nu på nästan två veckor :)

• rontgensyrran
    Muffe80 skrev 2010-11-16 10:25:25 följande:
    Måste ha er hjälp tjejer!

Vi har bokat en resa med ca 4 timmars flyg om ca 3 veckor...
    men så läser jag detta på niomånader.se

"Däremot rekommenderas inte kvinnor som haft komplikationer i någon form, som kraftiga sammandragningar eller blödningar tidigt i graviditeten, att flyga"

Ska jag avboka för att jag hade blödningar i början?

Tror ni man får missfall eller vad kan hända?
    Tyvärr är jag inte mycket till hjälp i den frågan. Men har svårt att förstå varför man inte ska flyga. Men däremot rekommenderar jag att du har med dig din journal eller nåt papper som bekräftar din graviditet + en extra försäkring som täcker om du skulle behöva uppsöka sjukhus utomlands. Om det är utanför ditt europaförsäkringskort eller vad det heter...
  • rontgensyrran
    Cat79 skrev 2010-11-18 19:39:22 följande:

Min bebis v 32+1, vägde ca 2 kg.
    Inga dåliga pussläppar :)
    Vilken fin bild du fick. Min var inte lönt denna gången att ta bilder på. Hon låg ju bara envist med huvudet neråt och in mot ryggraden till. Har vart och handlat mig en ny kamera idag det blev en gedigen system digitalkamera så jag kan ta en massa fina bilder på bebis sen när hon kommer :)

Grattis även till dig Odd på det lyckade TUL, även du fick ju jättefina bilder. Och vagnen  var ju kanon! Du får lägga in en bild på den sen också :)

HAPPINESS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Var är du????????!!!!!! Vännen du gör mig lite nervös. Vill höra din ljuva stämma här inne i tråden. Kram
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-11-19 20:40:43 följande:
    KUL! Vad sägs om vid huvudentren? Tycker inte fiket inne i skolan är så bra och då kan vi ju gå till ett annat därifrån  
    Åhhhh...jag vill också fika med er flickor! Ni har inte vägarna förbi Jönköping eller Malmö ;P
  • rontgensyrran

Var inne och snokade på Nataliesliv ´s blogg. Det verkar som om nästa trådbebis är på g :D

BF +3

Nu har värkarna satt igång! Men det är fortfarande en olidlig väntan hemma innan de kommer så tätt att vi "får" åka in. De är inte regelbundna och har väldigt olika styrka. Ibland gör de verkligen skit ont men tur går de över inom en minut. Fast å andra sidan vill jag ju att de ska komma igång nu så att vi får ut vår bebis!

• rontgensyrran
    rontgensyrran skrev 2010-11-21 10:04:52 följande:
    Var inne och snokade på Nataliesliv ´s blogg. Det verkar som om nästa trådbebis är på g :D

BF +3

Nu har värkarna satt igång! Men det är fortfarande en olidlig väntan hemma innan de kommer så tätt att vi "får" åka in. De är inte regelbundna och har väldigt olika styrka. Ibland gör de verkligen skit ont men tur går de över inom en minut. Fast å andra sidan vill jag ju att de ska komma igång nu så att vi får ut vår bebis!

Obs. Detta var igår :)
  • rontgensyrran
    Lallan: Idag är det bara 10 dagar till snittet...wooooohooooooo!!!! Sen vet du att bebisarna dina kommer :)

Tvåbarnsmamman: Stort grattis på din födelsedag. Hoppas du får en toppen dag. Snart är även din nya lille prins ute.

Mabaja: Snart är du inte så ensam i tråden längre :)

Ego: Idag är jag i v 33+3. Tiden går verkligen undan. Känns så overkligt att bebis inte ska stanna kvar i magen utan faktiskt komma ut någon gång, och dessutom någon gång snart :) Än så länge är jag faktiskt inte trött på att vara gravid, har bara en massa halsbränna, sover dåligt, får knipa när jag nyser ;P osv osv....hahahaha...trodde inte att man skulle behöva det sist nämda. Känner mig som en gammal kärring. Jag som alltid haft en bra knipförmåga. Vad hände med den. När bebis är ute så får jag nog köpa nån gammal video av Susanne Larnefeldt :P
  • rontgensyrran
    Muffe80 skrev 2010-11-23 08:44:06 följande:
    Godmorgon alla!

Fick iaf vara spyfri i några dagar innan det kom tillbaka

UL imorgon, fasen så spännande och lite nervöst. Vad exakt kollar man?
    vi har ju redan på KUB kollat moderkakan, lite av hjärna och så vidare. Vad mer kollar de?
    Tror ni det är lätt för våra ögon att se om det är kille elhttp://www.helsingborgslasarett.se/patienterochnarstaende/sjukdomarochradgivning/graviditetforlossningefterforlossning/patientinformationgraviditetochforlossning/fosterdiagnostiklangversion.4.f28dd911df9a7649680009021.htmller tjej? Vi vill verkligen inte veta
    De kollar ju praktiskt taget allt. De mäter över huvudet, lårbenen och över magen. Tittar på hjärtats funktion, så att det finns fostervatten i magsäcken. Och kollar över alla organ. På vissa ställen kollar de kön om man ber dem, men det ska man gärna ha gjort innan man påbörjar ultraljudet.

Här kommer en länk till en sida där de beskriver vad de tittar efter och vad de kan upptäcka vid ultraljudet:
  • rontgensyrran

Jag blev stressade, någon som väntar på mig så länken hamnade givetvis helt fel....men är där iaf! hahahahaah

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma