Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Tejj skrev 2010-11-23 16:12:58 följande:
    Tittar in o hälsar på alla gamla o nya vänner...
    Tog en paus från FL ett tag... men nu är jag tillbaka igen, med ett stort fett Plus  Skrattande 
    Vågar dock inte ta ut nåt i förskott än, är bara i vecka 5+6 så än så länge väldigt tidigt..... mår bra, inge trött eller illamående.... bara ömma bröst o "mens"värk i magen!!!

Hur går det för er andra? Många som kläckt ut sina små nu då förstår jag??? Va mysigt... o alla ni andra som har magar att gå runt o skryta med.... avis på er med.... Flört får verkligen hoppas att mitt lilla pyre stannar kvar denna gång!!!!

Håller mig nog mer aktiv i den andra, "gamla" tråden ett tag till.... innan jag varit på några UL o blivit mer säker på att allt står rätt till...

Kram så länge
    Åhhhh vad roligt Tejj! Jag har tänkt på dig för ett tag sen och undrade hur det gick. Så tänkte jag att du säkert kommer tillbaka med ett pluss här någon gång :) Så härligt att jag "tänkte" rätt. Ja snart är det babyboom i tråden :)
  • rontgensyrran
    färnik skrev 2010-11-24 07:34:41 följande:
    Natten här har varit skitjobbig, har haft så jäkla ont och har många gånger tänkt väcka maken och försöka ta oss in. Nu har det dock lugnat sig, har fortfarande "mensvärk", men mkt svagare, och är öm i magen som om jag fått en regäl smäll. Jag åker in och kollar ändå för säkerhets skull nu när jag ändå har en tid, även om det är bättre nu... Annars kan man ge sig tusan på att de blir värre igen när det är mörkt eller har börjat snöa igen, och vi saknar barnvakt...

Bebis är iaf vid liv, för den sparkar och har sig som vanligt. Håll nu tummarna att allt ser bra ut!
    Det är säkert helt normalt! Jag har också haft molvärk till och från många gånger under denna gravidteten och detta har varit helt okej! Håller tummarna för dig! Det är ju ett bra tecken att bebis rör sig för fullt Hjärta
  • rontgensyrran
    annaj84 skrev 2010-11-24 10:15:51 följande:
    Färnevik: håller tummar och tår att allt är som det ska. Det är säkert ingen fara, lillen har det säkert jättebra! Ego: idag har jag fått sett liten. H*n vinkade och levde rövare. Hjärtat tickade på så fint och allt runt omkring såg jättefint ut. Vilken känsla!!! Är helt salig. Vi fick boka in en ny tid efter lucia så vi får se att allt är bra då den mest kritiska tiden är över. Är enligt henne i v 9+4 vilket stämmer överens med vad jag trott. Hoppas ni alla får en fantastisk dag!
    Stort grattis!!! Härligt med en aktiv bebis :) Denna gången kommer det gå kanon! Kram
  • rontgensyrran
    miraclee skrev 2010-11-25 12:38:38 följande:
    Hah jaa ja hade blivit galen ;) Nu är hon ju 6 år så de e normalt nu, tror de gick ner efter nån månad eller två efter födseln.. De e väl därför dom aldrig kan säga 100% eftersom klitoris som e svullen kan förväxlas me pung/snopp :)
    Men när man tittar efter kön så berättade hon som jag gick hos. Att anledningen till hon inte kunde säga 100% till mig vid första besöket var att hon låg enbart i profil och de måste vända sig mot magen till för att kunna se det bäst. Är det blygläppar brukar man se 3 vita streck. På min bebis var dessa utsmetade då vi såg henne i profil vid RUL och då skulle det rent tekniskt kunna vara en pung, även om med stor säkerhet ändå trodde att det var en flicka och ¨å hon som utförde det har sett måååånga UL.
  • rontgensyrran

Hoppas det går bra idag havsklippan. Förstår verkligen din oro! Jag håller mina tummar för att det ska gå bra idag. Jag som är ett "kontrollfreak" hade nog oroat mig mer i väntan på TUL  och förlossning för att se att allt är okej. Så jag hade absolut gjort ett fvp, med den lilla risken som finns. Det är ju ingen stor risk för mf i samband med det + att då får man väl ett 100% beslut att allt är okej väl?

Soffan: Hoppas det går bra på ditt UL idag :) Ska bli spännande att höra om ikväll.

Kram på er!

• rontgensyrran

Usch Havsklippan!!! Jag hoppas verkligen att de tagit fel eller att bebis visar sig bara har nåt litet "fel" som man ändå kan leva med. Har de gjort något dopplerultraljud för att se flödet från moderkakan??? Så att det inte är det som spökar så barnet inte får i sig tillräckligt med näring och därmed är mindre i storlek? Men såklart att  de säkert tittat över det. Finns inga ord i världen som man kan säga för att att trösta dig i detta läge. Men du ska veta att vi finns här om du vill prata med oss! *styrkekram*

• rontgensyrran

Hej alla! Hoppas det går bra för er som ska på TUL och VUl idag. Håller mina tummar. En annan har ju fastnat återigen i tradera träsken och har därmed "fyndat" en massa barnkläder. Undrar verkligen om jag agen om hinner använda allt?! Min lilla Ines kommer jag iaf kunna byta kläder på flera gånger om dagen om hon nu skulle visa sig vara en kräkbebis :)

• rontgensyrran
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-30 17:08:11 följande:
    3 barns mamma på ONSDAG NÄSTA VECKA !!!!!!
    WOW...shit så häftigt att veta att just den dagen får du din bebis!!! Grattis!
  • rontgensyrran
    toksnippa skrev 2010-12-02 07:07:57 följande:
    Själv ligger jag på förlossningen pga tidig vattenavgång. Ingenting har hänt så efter läkarronden nu på morgonen så blir det igångsättning. Bebis uppskattas väga 2400g så det är ingen större fara iallafall. Inte direkt detta man tänkt sig men nu får man göra det bästa möjliga.
    Ojdå! Inte vad man är beredd på direkt. Även jag börjar känna av att det närmar sig nu och ju mer jag hör om folk som föder tidigt. Ju mer orolig känner jag mig att även min bebis kommer att komma tidigt. Vill ju helst vänta tills januari så jag är lite mer förberedd iaf, även om man aldrig kommer vara helt förberedd.

Lycka till!!! Idag kommer vi få två nya bebisar i tråden, eller jag menar 3 st!!! Lallan får ju sina två stycken idag.
    HjärtaHjärtaHjärta All kärlek till er! Kramar i massor! Vi vill se bilder på underverken sen baar så ni vet ;P
  • rontgensyrran

Stort grattis Lallan!! Tänk att få en varje bara så där :)  Har ni några namn på de små underverken och bild? 

Fina 3:d bilder färnevik. Ser dösöt ut den lilla tjejen :) 

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma