Inlägg från: rontgensyrran |Visa alla inlägg
  • rontgensyrran

Plus igen efter mf/ma

Mamma till W skrev 2010-12-07 11:43:30 följande:
    och var förberedd på att du kanske inte hinner med att mumsa julmust och chokladkaka! Vi fick allt vänta till när vi kommit upp på bb. HAHA. Vi fick ju inte ens in kameran så Wilda var 2.5 timmar när första bilden togs!

Ett tips är kanske att ha med en dator eller nåt som man kan titta på uppe på bb när bebisen sover (vilket Wilda gjorde nästan hela eftermiddagen och kvällen). Är jätteskönt att kolla på film när man är lite sliten efter förlossningen.

Jag hade med mig två mjukisbyxor, ett par som jag hade under dagen på bb och ett par som jag hade när jag åkte hem! ;)
    Man kan ju alltid hoppas att man inte kan mumsa det. Att det inte hinns med. Men man vill inte att det går för fort heller. Annars får jag mumsa på det sen som du säger.

Smart det med att kolla på film. Ska kanske be min pappa när jag åker upp vid jul fixa fram 2 -3 filmer som jag kan ha att titta på om det skulle bli långtråkigt. Sen föder jag här nere så antar jag att kanske några av mina kollegor tittar förbi, om de inte är väldigt restriktiva. Men det vet man ju aldrig, kanske går någon calici eller nåt då så man inte får ta emot besök :/
  • rontgensyrran
    PåvägMotSyskon skrev 2010-12-07 12:16:30 följande:

Ni skrev något om fleeceoverall... Ja kommer ju få nångång nu  efter 20,e trooligen  och undrar va man ska ha för overall, köpt 2st olika. Den blåa e ju tunnare mjuk fleece overall. Den under bruna e ju såklart tjockare.. packade i båda... men tror den bruna kanske är mer aktuell om de blir såhär superkallt?! man e ju dålig på detta känner jag.. Men den tunnare varianten kanske är mer aktuell om de blir typ -5 grader som högst ute? de kommer ju en filt utanpå också när man sätter i bebis i bilbarnstolen.

APPROPÅ FYND : den blåa overallen i fleece + bodyn kosta typ 199:- å 80:- normalpris kappahl. Sen va de halva priset. TACK tänkte jag. Sen fick man fylla i papper på nytt kort om man ej hade det, å fick 50:- rabatt, så dem 2 sakerna på bild kosta typ 54 eller 59:- hihi
    Vi fyndar som bara den. Jag fyndade en fleeceoverall till bebisen på tradera. 12:- men 45:- i frakt så det blev sammanlagt 57:- Ska se om jag hittar nån bild på den. Den är rosa och röd randig i strl 56, min svärmor har nämligen sytt en fleeceoverall hon med men i strl 62-68 eller nåt. Kan ju vara bra att ha 2 st ifall det skulle ske nån olycka :) Jag tänkte enbart köra med fleeceoverall, då jag har vinteråkpåse i barnvagnen. Tänkte att det blir nog lite väl varmt annars.

Du har ju två barn sedan innan så nog har du mer erfranehet än mig alltid :D hahahahaaa...
  • rontgensyrran
    Pancakes skrev 2010-12-07 13:26:42 följande:
    Tack för filmtipset Mabaja! Och tack ni andra för tips om vad man ska packa i väskan. Jag har ju väldigt långt kvar men ändå :)

Röntgensyrran, vet inte om du skrivit det men ska bebisens pappa vara med på förlossningen eller ska du ha med dig någon annan?
    Både han och min bästa väninna ska vara med :) Så det blir nog bra.
  • rontgensyrran
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-07 14:31:53 följande:
    Hej Flickor
    Vi pratade med en sjuksyster en barnsmorska en läkare och en narkosläkare
    Herregud vilken tid vi åkte in klockan 09.00 och vi var klara kl 13.30
    Mina kläder ligger klart på sängen i mitt rum och är inskriven och sambons kläder med till op rummet.
    Nu är vi hemma och jag ska fixa min väska tycker nu att det börjar bli dag Tungan ute
    Fick ta blodprover och lyssna på elias hjärta och vägde mig och jag vägde 83 kg
     (kan till lägga det är inte jag som väger utan han)
    Hahaha

Vi ska vara inskrivna kl 09.00 och blir kopplad till kateter dropp får tabletter innan snittet och blir bedövad med spinalbedövning Eda liknande
    Och luft hahaha heter något konstigt på dk
    Sen ca kl 10-11.00 tittar vår Elias ut till värdenGråterSkrattande

Juste andra underbara regler haha i sverige när amadeus kom ut gick man ut och klädde och vägde och jag låg upp uppvaket ca 3-4 timmar och kom ner på BB
    Men här när elias kommer ut så blir han bytt och vägd och torkad i samma rum som jag och sen sitter sambon med elias med MIG till man tar mig ner till BB med sambon och elias
    UNDERBART !!!!
    Härligt att det gick bra. Låter bra att få stanna med bebis tycker jag. Vilken dag är det nu som gäller igen? Minnet är kort :)
  • rontgensyrran
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-07 14:39:23 följande:
    i morgon är stora dagen i mon e jag mamma till tre Hjärta
    WOW!!!! Så spännande. Ska bli kul att se bilder på Elias sen :D Och höra om hans verkliga vikt. Om den är så som de trott.
  • rontgensyrran
    Pancakes skrev 2010-12-07 16:24:12 följande:
    Jag är värre...176 dagar kvar Flört

Har precis fått reda på att vi får julbonus! Hurra! Kan väl behövas nu antar jag. Vad kostar en barnvagn egentligen? Multum eller hur?
    Ja de är ju inte billiga direkt. Men det finns många fina på blocket som ser ut som sprillans nya :)
  • rontgensyrran

Grattis till alla lyckade bm besök och VUL.

Är det nån som har hört något från Havsklippan??? Skulle inte hon få reda på snabbtestet idag??? Är orolig nu när hon inte hört av sig :(

• rontgensyrran
    Dag och natt skrev 2010-12-07 22:36:21 följande:
    Ååååh lycka till imorgon 2barnsmamma med lilla Elias!!  Äntligen är det dags!! KRAM

Och grattis mallanis till lyckat VUL!

Och tack så mycket för alla gratulationer på min födelsedag! Jag hade en väldigt trevlig dag och mycket fika så nu dröjer det innan jag äter tårta igen... inget jag ska svära på dock eftersom det står goda tårtbitar kvar i kylen Cool

Vi hade hoppats på att få svar på snabbtestet idag men det kom varken brev eller samtal så jag hoppas att vi får veta mer imorgon... Känns som att om de hade hittat något på snabbtestet borde de redan ha ringt, men jag vet inte utan det är bara mina egna spekulationer... Jag hoppar till så fort jag får ett sms/nån ringer/posten kommer så jag hoppas verkligen att vi får svar snart (läkaren sa tisdag...).

Nä nu ska jag börja avrunda kvällen och fortsätta läsa På smällen, underbart rolig bok! Glad KRAM på er alla!!
    Skönt att höra från dig. Skrev precis ett inlägg innan och undrade över dig. Jag hoppas du har rätt och du slipper oroa dig och att det inte visar nåt. Håll oss uppdaterade vännen. Kram
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma