Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

ODD: Grattis till kort-datum....och fina siffror! Ser du ljuset i tunneln?

Ego: Har varit extremt trött idag. Typ trött gråtfärdig! Vet inte vad det är som tagit så på krafterna....antagligen att jag fått en sak till att tänka på och ta hänsyn till. Grav.diabetesen...

Var på spec.dagvården idag och jag vet inte men ALLT bara korvade ihop sig. Först var jag försenad och fick köra som en dåre. Sen stod det att mötet skulle vara 2timmar och så länge sa jag direkt att det kan jag inte stanna för jag var tvungen att i ilfart hämta min son från fritids och köra honom till tennisen.

Allt kan ju inte bara stanna upp och haverera bara för att jag är gravid. Det finns andra saker att ta hänsyn till också....ja ja betalningen blir en fin liten flicka. Men hålla på att stressa runt så här är inte bra. Kroppen har sagt ifrån idag. Ont lite här och var och helt slut.

I vilket fall....testade att sticka mig själv i fingert och fick instruktioner på hur jag ska göra med maskinen. 6 gånger per dag. Får se om jag ställer upp på detta . Har stuckit mig själv 4 gånger idag och nej det gör inte ont men det är ett jädra meck. Blodsockret har legat väldigt lågt, så jag funderar om min BM har mätt helt galet.

Sen gav en annan BM kost råd. Och mycket riktigt....detta är är kusligt nära en diet. All mjölk ska bort. Inga flingor. Bara det allra mörkaste grovaste bröd. Massor av proteiner självklart och vid varje måltid halva tallriken med sallad. 2 frukter gick bra gröna. Osvosvosv

En sak som störde mig var att de inte hade läst min journal innan......hoppas att det inte händer vid förlossningen. Men det får man säkert räkna med. Så så fort jag kommer in och till varje BM jag möter ska jag bara säga: "hej, har du läst min journal" Har de inte de så kan de lika gärna gå.

Ja som ni märker är jag lite pissed off. Men på det stora hela så gick det bra.Men det märktes ju att de inte hade järnkoll på kost och det stör mig. Kollade dem lite genom att säga ja men då är väl det bra att jag tar bort alla kolhydrater typ ris, potatis, pasta och bara äter proteiner. Ja men det är ju jätte bra sa de. Haha ja med det totala energi intaget skulle det innebära en viktnedgång. Och det absolut värsta man kan göra när man väntar barn är att banta liksom.

Får se hur jag lägger upp det hela...men man ska gå upp i vikt när man är gravid. Det är liksom hela pointen.
    Hon sa iallafall att hypotyreos och gravdiabetes hänger ihop.

För att inte bli fullständigt uppslukad av mattänk (vilket jag har extremt lätt för att hamna i ) så ska jag ta det lugnt nu och komma på en strategi som funkar. 3 huvudmål där jag mäter blodet i fingret före och 1,5 timme efter sen 2 stycken mellanmål.... Köra avocado och keso...Jag har bantat och strulat med min stackars kropp så tål inte längre räkor,tonfisk och ägg är på gränsen...Kyckling går fortfarande bra och nötkött.

Ja ni hör hur förbenat trött jag är på kost......risken är överhängande att jag blir fanatisk. Knappar som man inte ska väcka till liv eller trycka på.

Sen sa hon att bebisen kan ha väldigt låga blodsockervärden vid födseln och därför måste de sticka barnet. Herregud vad slutar det liksom.....nej dett akänns inte bra. Det var på vippen att jag tackade nej till PUK provet på sonen dels för att tanken av hans DNA finns förvarat till forskning var olustig och dels för att jag tycker bara tanken på att sticka en bebis är outhärdlig. Många tackar nej till K-vitamin sprutan...och jag får se om vi tar den.

Ska läsa på mer om den då ny forskning kring det framkommit. Sen avnavling har vi iallafall bestämt oss för .

*KRAM*
  • Happiness
    rontgensyrran skrev 2011-01-14 22:25:54 följande:
    Jodå finns en hel massa annat som också påverkar clementiner, äpplen, jordgubbar, lök, bönor, broccoli , choklad och en hel massa mer. Jag försöker även på nätterna att rapa henne tillräckligt men inget hjälper. Nätterna är väl okej när hon väl har somnat och man väcker och ammar. Kvällarna och tidig natt är då skriken är som värst. Jag hoppas innerligen att det nåt övergående...är sjukt jobbigt. Skrikig bebis som är så hjärtskärande samt intensivamning och sen dessutom ev plocka bort alla komjölksprodukter ur min kost, dvs min choklad ryker :( Tack för kramen den behövs.
    Ja då är vi två om att ta bort det. Fast jag får ta youghurt alltid något Håller med dig. Det roliga i livet är choklad. Center är min favorit men det är ett minna blått. BM sa att det från och med nu är 70 procentugt som gäller. HAha och jag som tycker den smakar så beskt och äckligt.

Tycker du gör helt rätt som ammar oftare. Många bebisar skriker och skriker för att de är lite småhungriga. Ammade nog sonen varje timme när han var nyfödd. På med värme på tuttarna drick mycket vatten. Ät ordentligt och sitt ner i soffan och amma järnet. Låt henne ta bösten så ofta hon vill. Erbjud hela tiden, rapa och låt henne sova i din famn. Tills hon vaknar och vill suga igen. Testa någon dag och se om det hjälper. En bebis kan aldrig amma för mycket men skulle det vara kolik ja det verkar ju bara så jobbigt. Hoppas verkligen inte det. Skönt att din mamma finns hos dig....

Hoppas din lilla skrutta slutar att vara ledsen snart

*KRAMAR TILL ER*
  • Happiness
    {#emotions_dlg.flower}Tack för att vi fick läsa din förlossningshistoria Kajsa!

Jag känner fortfarnade så efter 7 år...typ aldrig igen...men nu är vi här ändå. Kommer du ihåg det jag skrev: "lite hård i magen". Yea right! Det är ju bara så dumt att säga så. Kanske kan liknas om man bajsar ut ett bowlingklot eller nått

Har en fråga till dig...Har ju gått på Östra Aurora. BM sa där att de inte ger morfin då jag gärna skulle vilja ha det. Födde du där eller på Mölndal?

Vilken fin liten TED du fått...visst blir man kär i sitt barn omedelbart. Jätte skumt! Det är som en blixt genom taket på BB rakt in i hjärtat på en. En obeskrivlig känsla. KRAM TILL DIG OCH TED!
  • Happiness

2barnsmamma: KRYA PÅ DIG!Hjärta Du måste gå och visa upp din tå...hade du fått antibiotika? Hade en gång sår på hälen som jag sket i. Gick efter flera veckor till läk.då jag fick feber... Vet du vad det var? Jo det hade blivit blodförgiftning av det där lilla skit såret. Helt otroligt! KRAM

CAT79: Roligt att höra från dig! Du är så duktig som skriver till alla och kommer ihåg alla. Mycket ambitiöst och gulligt tycker jag. KRAM

Mabaja: Ja vem vet du och jag kanske kommer följas åt igen då Säger jag nu...och utan att min man vet om det. Skulle vilja ha en bebis till. 3 stycken är väl inte för mycket begärt under en livstid? Jag får sätta igång så fort Sofia pluppat ut. HAha!!!! Om det känns jobbit nu undra hur det hade känts då. Vad mer kan tillkomma liksom. Jo havandeskapsförgiftning. Yipeeee, det har vi ju inte provat.

• Happiness
    Småland: Hur gick det med tyngdkänslan? Försvann den?

Sofy: Åh äntligen. SKa hoppa in och titta ska bli skitkul. Måste trycka i mig lite omelett först (och sticka i finger IGEN)
  • Happiness
    Pinklove: Var det du som hade svamp? Jo att enbart ta salva hjälper inte. Av någon aledning fick du inte bort allt och det har hänt mig ett otal gånger. Strunta i fil och grejer nu. Har du tagit Canesten förra gåmngen. Prova Pevaryl nu. Duscha endast med vatten max 1 gång om dagen. Testa den dosen med 1 vagitorie som sitter i väldigt länge (alt.3 igen). Tryck in den så högt upp du kan till natten smörj med salvan. Försök att gå näst kommande dag utan att tvätta dig men smörj igen på morgonen med salvan. Apotek finns ju överallt så åk och köp redan ikväll så ska du se att du får sova och att det lättat redan till imorgon.

Sen är det bra om man håller sig undan socker rent allmänt. Tvätta sig direkt efter sex (med bara vatten) ej ligga under natten Har du mandelolja eller Weleda eller barnolja hemma smörja med det. Så det klassiska gå UTAN trosor och SOV utan trosor. Endast bomullstrosor sen och bomullsbyxor. Ingen syntet. Men allt detta kan du säkert.

Sen i förebyggande syfte kan man ta under sin gravdiditet köpa Lactal ( inne håller mjölksyra) det finns på apoteket. För att hålla miljön så syrlig som möjligt. Lycka till spring iväg nu så du blir av med detta.
  • Happiness
    Påvägmot: Kramar till dig! men va faan vad galen man blir på sjukvården. Kan man inte lita på att de gör sitt jobb ordentligt eller...förstår att du är skitbesviken och förbannad. Hur kan man missa en så stor bit. Hade de kontrollerat så hade de ju sett det. Fy vad dåligt!

Om jag fattat det rätt så är det skit farligt med moderkaka kvar...man kan få jätte blödningar ju och tappa hur mycket blodsom helst. Sen kan man väl bli förgiftad på något sätt. Känner en som det hände för.....det var ju urakut ambulans färs direkt. Livfarligt! Håller med Pinklove anmäl dem.
  • Happiness

Vill gratulera min bästa Bev...{#emotions_dlg.flower}Hjärtatill din lilla flicka. 
    Tänk att du låg där på golvet o ch kämpade *tår i ögat* Vad du har varit stark och duktig! Fina Bev.....tack för att du startade denna fina tråd. Känns verkligen stort att just DU har fått bebis . Hopp till oss alla!

Love From Me

• Happiness

Säger det samma som ni......snälla  gulliga Mallinis logga in. Har det hänt något?

Nu är vi oroliga..... Hoppas allt är OK med dig och din bebis..

• Happiness

Nu har det strulat till sig med nålarna. Hämtade ut 200 nålar till maskinen igår. Självklart fick jag fel nålar. Så nu måste jag åka 3 mil för att hämta nya innan halv fem idag. Flyt vad är det?
    Stressa iväg.

Påvägmot och 2barnsmamma
    : Hur går det för er?

Sofy: Har tittat på dina bilder. Du har en söt lägenhet. Stilrent. me like
    Ser framemot att se hur det blir när bebis grejerna är på plats KRAM

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma