Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

kajsalisa skrev 2011-01-18 20:08:48 följande:
    Snabb summering av dagen... Idag har Ted kissat på mig två gånger, projektilbajsat på mig en gång samt lagt en kräka innanför J's tröja. En riktigt lyckad dag med andra ord... ;)
    Haha...händerna fulla, men jag tror TED har haft rikigt roligt åt sina föräldrar . Kolla min fråga till dig inlägget ovan Ha en skön kväll!
  • Happiness

Äntligen framme ODD!!!!!! Kör hårt imorgon tjejen Stort LYCKA TILL både till dig, din man och lillprinsen. Tänk på andningen!

• Happiness

Har gått ner 2kg med denna kosthållning jag måste ha. I vecka 33 går jag alltså ner i vikt. Tycker inget vidare om detta...men diabetes BM lovade dyrt och heligt att det inte skulle vara någon fara för barnet.

Annars är YIPEEEEE här hemma mannen och sonen har vinterkräksjukan.

Småland: Ja visst låter det kul med Ullared när man tänker på det....men jag kommer inte orka särskilt länge. Undra om de lånar ut rullstolar. Haha!

• Happiness

Baby{#emotions_dlg.flower}Hjärta GRATTIS ODD TILL DIN STORA FINA SONHjärta{#emotions_dlg.flower}Baby

Så skönt att höra att allt gått bra. Längtar efter att få läsa din berättelse . Stort GRATTIS till din lilla familj. Du har varit så jätte duktig!

**********KRAMAR OM HELA LILLA FAMILJEN**************

• Happiness

Rontgen: Vilken liten söt dotter du har.Vem är hon lik? En riktig liten Snövit. Mörkt hår och röda vackra läppar. En docka!

Så skönt att det inte var kolik utan att hon var hungrig. Vad du är duktig som har max-ammat i några dagar {#emotions_dlg.flower}

• Happiness
    mallinis: Det gör absolut inget att du blandar ihop oss. Tycker jag själv ibland har svårt att hålla koll på alla.{#emotions_dlg.flower}
  • Happiness
    ODD:

Tittar på bilden av din fina son och JA man kan riktigt se hur stor och fyllig han är. Ett vackert barn! Hoppas ni får komma hem snart.

Sänder en stor bukett till er i tankarna {#emotions_dlg.flower}
  • Happiness

Ja här händer det både mycket och lite....
    2 steg fram och ett tillbaka

Var hos BM igår. Gillar henne .

SF-mått  ivecka 32+2:
    33 cm
    Blodtryck: 115/75

Hade med mig morgonurin och de hittade inga nitriter. Men eftersom jag haft UVI känningar skickar de provet till odling ändå.
    Har haft en enda lång SD hela natten och heladagen. Magen är som en kanonkula och det känns jätte obehagligt. Fattar inte vad som hänt!!!! Lämnde därför urin imorse igen. De hittade inga nitriter men tydligen ett mkt högt keton-värde. 15 mmol. Är det någon på tråden som översätta det till. FInns väl ett annat sätt att mäta det på? Sofy har de inte kollat det mcyket på dig?
    Måste dricka på nu. Ringde spec.mvc och de tyckte jag skulle åka in i kväll för magen ska inte vara så hård. UVI är tydligen den främsta orsaken till att man föder förtidigt. Hon sa att man kan ha UVI fast det inte syns i urinen....
    åååååå jag vet inte hur jag ska göra. Sitta på spec.förlossningen en fredagskväll.

• Happiness

Jag lever!!!!! Är inne och kollar till er imellanåt. Ni alla verkar hanka er fram. Sakta mot målgång.

Får inte tiden att rikigt räcka till. Kortfattat.. Läk.har skickat remiss för TUL så det blir väl någongång i vecka 37-38. Äter specialkost ja ni vet...och håller värdena ser bra ut. Pratar med diabetesssk och lämnar testsvar.

Har inte gått upp något sen vecka 20. Var hos BM igår:

V.36
    Blodtryck: 120/70
    SF: 35 (övre kurva)
    HB: 125
    Hjärtslag: 140 (lyssnar med tratt)

jag förbereder mig minutiöst nu. jag och mannen andas profylax här varje dag. Ska hälsa på förlossningen nästa vecka. Aurorasamtalen är avslutade. Jag och BM ska sätta ihop ett brev också. Haha! BM på förlossninigen kommer få en bok att läsa när vi kommer. Handlar barnkläder som en dåre. Har sytt klart himmelsäng och påslakan. Köpt bilbarnstol och BOOB tröjor,amingsBH.ar Osv. Haha! INGET får lämnas åt slumpen. Nu väntar vi på att barnvagnen ska komma. Har fixat allt i badrummet från skötbord till blöjor.

Så summan av kardemumman. medicinskt ser allt bra ut. praktiskt ser allt bra ut och även psykiskt! Med andra ord just nu är det bara för Sofia att komma. Det enda är väl min son. jag kämpar för att han ska få lite fritidstid. det blir så ensamt för honom att bara gå omkring med mamma. Kommer bli svårt att sysselsätta honom. Jag engagerar mig på olika plan, rektor,läkare och politiskt. På något sätt ska det väl gå.

Vill gratulera alla som blivit gravida {#emotions_dlg.flower}GravidSkål alla som lagt ut så fina magbilder (min kommer också) alla,som fått någon ny bebis att lukta påBaby

Skriver igen när jag gjort TUL:t

*****kramar*****

• Happiness

Skönt att det går så bra för oss alla. Tycker vi är såååååå duktiga. Kämpar på. {#emotions_dlg.flower}

Pusspuss

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma